Besturingssystemen > Windows 7

Windows 7; schone installatie

(1/5) > >>

john:
In het weekend WIN 7 opnieuw ge´nstalleerd op mijn notebook omdat zowel systeemherstel en windows update waren gecrashed (vraag me niet hoe dat is gekomen). Ook verscheen een melding dat het CAB archief was beschadigd (fout 42127).
Het leek me gewoon handiger en minder tijdrovend voor een schone installatie te kiezen dan al die problemen proberen afzonderlijk op te lossen.
Lijkt wel of ik van de regen in de drup ben beland. Windows update doet het nog steeds niet. Dit getracht op te lossen met een 2-tal Microsoft fix.
MicrosoftEasyFix50202 en WindowsUpdateDiagnostic.
Maar beide fix leidde niet tot het gewenste resultaat.
Tot overmaat van ramp is nu ook mijn CPU constant tenminste 25% te hoog door svchost.exe
What to do, is dit op te lossen of beter nog maar een keer opnieuw Windows installeren.
Ik hoor het graag.

Han:
Info: Installing and searching for updates is slow and high CPU usage occurs in Windows 7 and Windows Server 2008 R2

Oplossing: http://superuser.com/questions/951960/windows-7-sp1-windows-update-stuck-checking-for-updates

Dit heeft te maken met een update die je nog moet draaien.

john:
Perfect Han. Precies wat ik nodig had. Was even puzzelen welke update precies maar de melding <Update geldt niet voor deze pc> was daarbij zeer handig.
Inmiddels zijn ca. 228 updates ge´nstalleerd. Moet nog even bij de optionele kijken welke ik daarvan zal installeren.
Mijn cpu schommelt weer tussen de 0 en 4% als er geen bewerkingen of anderszins plaatsvinden.
Uiteindelijk alle moeite beloont niet in het laatst dankzij jouw als altijd fantastische hulp.

john:
Mijn laatste bericht blijkt toch een wat voorbarige conclusie te zijn geweest.
Ik constateer twee dingen. Svchost.exe is weer prominent aanwezig met 25% cpu gebruik.
Als ik kies voor updates downloaden gebeurt er weer niks, althans als na een uur het downloaden nog niet is gestart, lijkt me langer wachten zinloos.
Om dat svchost probleem op te lossen, zit ik me af te vragen of het maken van een prtscrn in taakbeheer wat alle services weergeeft waar svchost mee bezig is en waarvan er wellicht een of meerdere services de boosdoener(s) is/zijn van dat cpu gebruik.
Zelf heb ik die kennis niet, maar misschien kan je aan de hand daarvan dat zo uit je mouw schudden.
Ik hoor het graag van je.

Han:
Nee, die printscreen heeft geen zin. Ik kan daar ook niets mee. Hetzelfde probleem heb ik ervaren met mijn Win7 laptopje.
HÚÚl veel mensen ervaren het windows update probleem. Google maar eens op Windows 7 Windows update.
Ik ben opnieuw begonnen met installeren maar dat helpt niet. Het lijkt bijna wel zo bedoeld door microsoft.
Laat je PC gewoon staan om updates te gaan doen. Op den duur (na uurtje schijnbaar geen activiteit) als je het zat wordt dan reboot je hem.
Bij mij bleek er dan toch van alles binnengekomen te zijn. Hij ging dan bij het afsluiten van alles installeren. Dan na de reboot weer verder.
Uiteindelijk geeft ie aan dat alles ge´nstalleerd is.

Je zat goed! De hoge load van svchost wordt veroorzaakt door de automatische windows update service. Er is een update die dat gaat verhelpen maar ik weet niet meer welke.
Temp fix is het tijdelijk uitschakelen van de automatische windows update totdat alle updates binnen zijn. Zie hier: https://www.youtube.com/watch?v=1rp8vDD6ioM
Je moet je updates dan handmatig starten. Sommige Win7 PC's hebben er last van, andere niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie