Videoband naar DVD

Gestart door Bugs, 18 december 2004, 17:13:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bugs

Ik lees net de nieuwe ComputerIdee en daar staat een stukje in over YesDVD.
Deze zet een videoband (die zoals bekend maar een beperkte levensduur heeft) over op dvd.

Dat kost € 29.99. Als je veel banden hebt die je wilt bewaren wordt dat een duur grapje, maar als je er één of twee hebt (zoals wij) is dat een goede optie.

Hier meer informatie.

Groetjes van Bugs

Han

Hmm ik denk dat ik een videoband waarop super8 filmpjes staan van toen ik nog een ukkie was dan maar op ga sturen.
Die band wordt best al slecht en door wachten wordt ie er niet beter op. De band van Mirre toen ze nog een ukkepuk was heb ik zelf omgezet maar die duurde maar 15 minuten. Die van de super8 filmpjes is veel langer.

Peet is dat ook niet wat voor jullie trouwvideo?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Zandman

Ik heb hier meer video's die ik omgezet wil hebben ook van de meiden toen ze klein waren
Ik zit er aan te denken om een pinnacle dazzle aan te schaffen moet zo'n 6 videobanden omzetten naar dvd en wil ook de slechte stukken er tussenuit kunnen halen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Ik heb maar 1 videoband om om te laten zetten. Ik rip dan daarna die dvd wel weer en dan haal ik zelf de slechte stukjes eruit. Er komt nu toch niks meer op videoband erbij. Nog ff en we hebben allemaal een DVD-recorder in huis.

De aanschaf van een TV-kaart + software is het mij dus niet waard. Ik heb al een TV-kaart. Die werkt goed. Alleen de capture functie krijg ik na de laatste format niet meer werkend, terwijl ik wel de juiste software geinstalleerd heb. Enfin..., de band van de poezen heb ik toen wel al naar digitaal omgezet. Ruimtevretertjes trouwens tijdens het omzetten.  :D
De 15 minuten band van de poezen was omgezet naar een AVI al 4 gb. Okee nog niet gecomprimeerd, maar toch.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Bedankt voor de tip, Bugs! Ik heb nog een trouwvideo uit 1988, die ik graag wil bewaren  ;)
NON BLATERARE, SED POLIRE!