Digitale TV

Gestart door Harry, 17 november 2004, 09:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

 :) Goeden morgen uit het nattige  Haarlem.
Heb gistern avond KPN's digitaale tv geinstalleerd. Moet zeggen dat het een mooi plaatje
opbrengt. Een heel rustig beeld lijkt net een dvd. Kan ik teminste de dure UPC opzeggen.

:gert  .... Harry

Edit: Martijn, ik heb dit onderwerp even uit het kwebbelhuus gespiltst op die manier verdwijnt het niet te snel en kunnen we ervaringen uitwisselen over digitale tv
Harry,  At your service

Martijn

das idd een mooie besparing Harry en het mooiste is als het over het hele land is dat je het ook in de caravan mee kan nemen :goed, maar ik persoonlijk zou het niet zo snel doen, vind dat er een paar zenders missen die ik niet zou willen missen.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

bjo

hoi harry en martijn bij ons kun je die ook al van @home tv krijgen die kost geloof ik 8.50 per maand en dan krijg je digitaal beeld
[move]there is no power like xp power[/move]

wendie

 ;) Het is allemaal wel mooi, maar ik kreeg een tijdje geleden een folder van Digitenne of zo iets.
Maar er zitten 2 Duitse zenders, en ook de 2 Belgische zenders niet bij. >:(
En juist naar die Belgische zenders kijk ik ook,  :( dus voor mij geen digitale TV helaas.

Harry

 :)  Ja Martijn, ik mis een zender en dat is de wdr. Die hebben ze twee jaren geleden al van de kabel gehaald.
En de klap op de vuurpijk was dat de eurosport ook nog eens is vanaf gehaald. Dat deed mij de deur dicht.
Wel voor hun eigen bedrijf veel reklame maken. Het zal niet lang duren en de bbc is ook digitaal te bekijken.
Er zijn meer van die digitaale uitzenders Bertus, overal zit toch de KPN in. Ben benieuwd hoe het in de toekomst
zal gaan.

:gert ......  Harry
Harry,  At your service

Harry

 :)  Wendie, in de digitaale tv van KPN zijn wel de twee belgen in opgenomen. TV1 en Kanvas.

:gert  ......  Harry

Harry,  At your service

Martijn


Inderdaad Bjo, @home heeft een mooi pakket en ben dan ook centjes opzij aan het zetten voor decoder van @home, vind ik een stuk aantrekkelijker dan een kaal pakket, ok, het kost iets meer, maar je krijgt er ook veel voor
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Zandman

Ik ga van de week eens bij harry kijken wat voor beeld hij krijgt zit hier ook te twijfelen om over te gaan naar kpn digitaal
Beeld wat je van upc krijgt is hier soms niet om aan te zien en de meiden kunnen boven al helemaal niet rtl4 zonder sneeuw ontvangen

De schooldag zit er weer op ben helemaal duf gekletst vandaag dat wordt vanavond languit op de bank voetbal kijken  :)
Eerst nog even bedenken wat we gaan eten of dat we de chinees vanavond voor ons laten koken

Het wordt dus chinees melissa is het nu aan het halen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Kan je ook meerdere TV's ermee van signaal voorzien, harry?
Wij hebben namelijk 2 TV's en 'n TV kaart in mijn PC en voor elke TV een aparte decoder kopen wordt wat prijzig.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Martijn

wat ik uit hun site opmaak is dat elke tv z'n eigen setje nodig heeft  :o


Zo, net even voor ons gekeken ik zou aan eenmalige kosten 189.90 kwijt zijn (4 tv's, waarvan 1 met video) en per maand 15.90 kwijt zijn, best wel duur als je twee dingen bedenkt, wij zijn hier per maand 14 euro kwijt aan kabel tv en nog erger als je bedenkt dat een soort gelijk systeem in duitsland qua aanschaf ongeveer even duur is, maar per maand niets kost.

En vanaf 4 tv's word het dubbel zo duur, en veel mensen hebben denk ik wel een tv of 4 in huis staan, huiskamer, slaapkamer, en stel je hebt 2 kinderen, die hebben ook een tv op de slaapkamer, het is dus goedkoop tot bepaalde hoogte.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

wendie

  :huh ik heb 2 TVs waarop elk 2 video's zijn aangesloten,
kan ik uberhaupt dan nog wel opnemen,  :(
of komt daar ook weer een decoder of iets dergelijks bij kijken.
Waar kan ik zien Harry, wat de KPN te bieden heeft aan programma's ? :uhhh

Bugs

Zonder BBC wordt Bugs erg verdrietig. :(
Groetjes van Bugs

Zandman

Ik ben met twee tv's in huis 7,95 per maand kwijt en dat is ruim de helft minder dan wat ik nu voor upc betaal
Dus vandaar dat ik er serieus over aan het nadenken ben of ik dit ga doen

Je hebt dan twee maal een twin tuner nodig wendie daarmee kan je dan tv kijken en opnemen
Het programma overzicht staat hier
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

wendie

 :o Dat eurosport erbij zit is wel weer fijn.
Die mis ik al een aantal jaren hier.
Maar kan je dan ook gewoon alles opnemen, of kan je maar met
1 video per TV op nemen?

Dat was jaren geleden n.m. het geval, toen wilde ze een TV decoder plaatsen,
en kon je maar 1 kanaal op nemen ermee.
Ik heb gewoon de kabel, en geen adsl, moet die er ook bij?

Weet je waar ik vreselijk tegenop zie, dat als ik mijn contract opzeg bij UPC steeds maar problemen krijg met rekeningen en aanmaningen, >:(  ik kom op een forum, en daar word steen en been geklaagt over die UPC, want de administratie werkt niet bij hun, en als je opgezegt hebt, blijven ze gewoon van je rekening aftrekken. :-\

Harry

 :D Op de site van UPC hebben ze een opzegformulier om te printen gezet. Nooit bang zijn.
Met een twintuner kun je zowel als kijken en een ander kanaal opnemen. Is even een
aanschaf maar het loont zich wel. 4 televizie's is een teveel. Je kunt er toch maar naar
een kijken. Het abonnement is voor 3 tv's  7.95. In nog geen jaar heb ik alles al verdiend.
Bij een volgende uitbreiding hebben ze de bbc in de peiling.

:gert  ....  Harry

Harry,  At your service

Han

Dan heb ik dus 3 twintuners nodig   :martijn
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Martijn

3 x 69,95 das een behoorlijk bedrag, je betaalt dan wel minder per maand, maar je krijgt er ook minder voor.
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Han

Het gaat mij erom dat ze me 3 kastjes willen aansmeren, als ik wil blijven doen wat ik nu al met de kabel-TV kan.
Okee, je kunt maar 1 TV tegelijk kijken maar we hebben de videorecorders niet voor jan met de korte achternaam.

Zo'n TV set wordt wel een uitgebreid kabel-gebeuren met alles wat erbij hoort  :tureluurs
- TV
- DVDspeler + boxensetje
- Videorecorder
- Canal+ decoder
- Dan ook nog een kastje voor digitale TV

De lage abonnementsprijs klinkt interressant maar voor mij voorlopig nog geen digitale TV.
Bovengenoemde bezwaren wegen me nog te zwaar. Bovendien zitten de kanalen die we veel kijken niet in het pakket.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Ik zal dit topic weer opengooien, omdat wij nu ook digitale tv hebben, van UPC. In tegenstelling tot wat veel anderen beweren, hebben wij geen enkele problemen. Installeren is een makkie. Beeld is superscherp (net alsof je ineens een bril opzet). Het eerste half jaar gratis en daarna is het euro 2,19 p/m.
Wat ook wel prettig is, dat we er 55 muziekzenders bij hebben, 55 verschillende muziekstijlen zonder enig geleuter tussendoor van een dj of reclame.
NON BLATERARE, SED POLIRE!