Digitale TV

Gestart door Harry, 17 november 2004, 09:31:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Op zich lijkt het me ook wel wat. We hebben alleen twee vrij grote bezwaren waardoor we het hier niet doen.

1) Je hebt voor zover ik weet voor elke TV een decoder nodig. Wij hebben een TV in
    huiskamer, slaapkamer en ik heb een TV kaart in mijn PC. Dat wordt erg duur.

2) UPC maakt er een zootje van met de rekeningen.
    We hebben het liefst zo min mogelijk met die tent te maken.

Bovendien kijken we zelden TV. Als we voor de buis hangen kijken we meestal een DVD of Canal+.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Wij hebben maar 1 tv en niet van plan er nog eentje bij te nemen. Hebben al járen kabel van UPC en nooit problemen met rekeningen. Waarschijnlijk zijn wij één van de weinigen  ;D
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Hier moet je dat heel goed in de gaten houden. Soms sturen ze gewoon een dubbele rekening terwijl de oude allang betaald is. Je moet ook niet snel betalen als je een rekening krijgt want dat kan hun computer niet verwerken. Dan boeken ze het terug en sturen ze je twee weken later een aanmaning. Ik heb alles al meegemaakt met die tent. Het is ook een van de bedrijven die geen automatische machtiging heeft. Dat geeft alleen maar gezeur.

We krijgen binnenkort wel een UPC kastje in huis. Canal+ wordt overgenomen door UPC  :'(   :-X
De Canal+ decoder wordt dan vervangen door een ander kastje (UPC mediabox).
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Als je er slechte ervaringen mee hebt, moet je er niet aan beginnen. En als je zelden tv kijkt, is het zonde, dan voldoet een 'gewone' tv ook.

Ik vind het prettig, dat er wat meer Duitse zenders zijn nu, want daar kijk ik regelmatig naar.

Die mediabox hebben wij ook staan, is ongeveer net zo groot als de videorecorder, die eronder staat. Canal+ was afgelopen weekend favoriet hier (o.a. Der Untergang gekeken)
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Wij hebben op het moment een DVD-serie (Startrek Deepspace 9) te leen van m'n broer.
Elke box 7 dvd's met op elke dvd 4 afleveringen. We hebben 7 boxen. We kijken dus veel afleveringen daarvan en af en toe een losse film. TV komen we niet eens aan toe.

Het journaal kijk ik meestal via internet. Meestal is dat oud nieuws omdat je dat nieuws al op internet gelezen hebt. Soms ook via internet een programma bij programmagemist.nl
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Als ze Amerikaanse zenders gaan aanbieden wordt het interessant voor ons. De nieuwste series en tv films die je hier soms pas veel later ziet. De reclame filteren we er wel uit.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Citaat van: bjo op 17 november 2004, 14:53:00
hoi harry en martijn bij ons kun je die ook al van @home tv krijgen die kost geloof ik 8.50 per maand en dan krijg je digitaal beeld
Bjo, digitale tv bij Home kost niets per maand. Als je gaat voor de berg extra zenders digitaal betaal je dat bedrag per maand wel bij.Je moet natuurlijk wel in beide gevallen die decoder kopen. (voor iedere tv eentje) Als je voor diextra kanalen kiest heb je bijna 90 tv zenders, en een hele berg radiozenders digitaal.Balen vind ik dat ik dat digitale tv kanaal niet gevonden krijg op mijn dvd recorder, en ik dus al die extra zenders niet kan opnemen. Alleen de oude, maar dus niet digitaal.

Han

UPC probeerde ons ook via een slinkse manier aan digitale TV te helpen.
We hebben al jaren Canal+. Canal+ is een paar weken geleden overgenomen door UPC en heet nu Sport1/Film1. Per 1 maart is die zender niet meer via de oude analoge canal+ decoder te bekijken maar alleen nog via de digitale mediabox van UPC. Alleen als je digitale TV neemt dan kan je Sport1/Film1 nog ontvangen.
UPC stuurde een bombardement van brieven zodat je er uiteindelijk niets meer van begreep. Zaterdag kregen we via de post een mediabox toegezonden. Vandaag heeft Bugs eerst maar eens met UPC gebeld met de vraag :"Moeten we digitale TV hebben om de oude zender van canal+ te blijven ontvangen?". Het antwoord was een vrij aarzelend "Ja".
We hebben Canal+ dus opgezegd. Volgens ons is dit koppelverkoop. Dit is iets wat in NL niet toegestaan is.
Ik heb m'n vraag ook op het forum van Tros-Radar gezet. Ben benieuwd. Wat een belachelijke situatie. Ze willen je die digitale shit gewoon door de strot duwen.  :pissig
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het opzeggen van Canal+ ging zowaar erg soepel. Een paar dagen na het telefoongesprek wat Bugs had met die UPC medewerker kregen we via de post een bevestiging dat het abonnement opgezegd was en dat we een doos toegezonden zouden krijgen waarin de Mediabox kosteloos retour kon.

We kregen de mediabox in eerste instantie toegezonden in een grote doos. Daarin zat een verzegelde doos met mediabox en alle toebehoren. Dan denk je dat je die hele verzegelde doos in die retourbox kunt dumpen, sticker erop en klaar. Nou nee....we hebben hier te maken met UPC, weet je.
De verzegelde doos moest dus open omdat achterop de mediabox een serienummer staat wat op de retourbrief genoteerd moet worden. Bovendien zit er in de mediabox een smartcard en ook het nummer daarvan moet genoteerd worden op de retourbon. De inhoud van die verzegelde doos moet vervolgens in de retourdoos. Aan het eind hou je dus twee dozen over en de mediabox zit verpakt in de retourdoos.  ::)

De oude Canal+ decoder moet uiteraard ook retour. Daarvoor hebben we ook een retourdoos gekregen die 2 1/2 keer zo groot is als de decoder. Och makkelijk. Nu konden we meteen de overige troep die over was in die retourdoos gooien. Met al die troep erbij kon de doos net dicht. Plakband erom en klaar. Laar ze er blij mee zijn. Morgen dumpen we de hele zooi op het postkantoor.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

En dat mag zelfs gratis, naar een antwoordnummer.  :shocked
Groetjes van Bugs

Bugs

We zijn net naar de Primafoonwinkel geweest om de aanvraag van de verhuizing van de telefoon en ADSL aansluiting in te dienen.

We hebben ook besloten om digitale televisie van KPN te nemen.
We hebben dan 3 twintuners nodig, die momenteel in de aanbieding zijn van € 99.95 voor € 49.95.
Ook krijgen we nog eens een voucher van € 40 en die krijgen we weer op onze rekening gestort na het opsturen daarvan.

Dus betalen we:
3 x 49.95 = 149.85
1 x              29.95 aansluitkosten
               -------
                179.80
minus          40.00 voucher
               -------
                139.80

We besparen per maand 8 euro aangezien digitale tv 7.95 kost en we nu aan UPC 15.95 betalen voor analoge tv.
Na net iets minder dan 18 maanden hebben we dus het break-even point bereikt, en daarna gaan we winst maken.

Eén nadeel: geen BBC meer (vind ik erg jammer) en geen National Geographic meer (vindt Han erg jammer).
Heel groot voordeel: Geen UPC meer!
Daarbij kijken we nauwelijks tv, dus elke euro die je minder aan het abonnement uitgeeft is meegenomen.

En we hebben ook geen kabels meer door het huis lopen. De huidige bewoners van ons nieuwe huis hebben ook digitale tv van KPN, en die zijn er erg tevreden over.
Groetjes van Bugs

Han

We hebben in de nieuwe flat de digitale TV even uitgeprobeerd. Ontvangst is prima!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

De berekening in het berichtje van mij is iets anders geworden, aangezien de informatie die ze ons eerder gaven niet helemaal klopte.

Voor een twin tuner betaal je op dit moment 9.95, voor elke extra twin tuner is dat 89.95.

We hebben het als volgt gedaan:

1 x twin tuner voor actieprijs 9.95 (je betaald in de winkel 49.95 maar je krijgt een voucher van 40 euro die je dan weer op je rekening krijgt bijgeschreven)

1 x twin tuner 89.95
1 x single tuner 49.95
1 x aansluitkosten 29.95

Dat is bij elkaar 179.80. Om onnaspeurlijke redenen kreeg ik in de winkel een korting van 10 euro (daar heb ik verder niet moeilijk over gedaan ;)) zodat we uiteindelijk 169.80 betalen.

Met een abonnementsprijs van 7.95 tegenover UPC met 15.95 is dat een besparing van 8 euro in de maand.

€169.80 : 8.00 = 21.225 dus na iets meer dan 21 maanden is de investering van de tuners eruit en gaan we echt besparen. De ontvangst hier is prima op alle tuners (die dus op verschillende plaatsen in het huis staan), 99% op alle tuners. Na 5 dagen digitaal is de conclusie: we zijn zeer tevreden. :)

Een aantal programma's van BBC 1 die helaas (nog) niet in het pakket zitten van KPN worden ook uitgezonden op BBC Prime, die weer wél in het pakket zit.
Groetjes van Bugs

Format Arie

Ik blijf balen hier van die nummers die aan de zenders zijn gegeven via digitale tv. Die kan je hier zelf niet veranderen. Dan krijg je dus zoiets van Arte op 201 en MTV op 171 en BBC world op 102  en ARD op 51 etc etc. Wordt daar gek van.
Overigens, hebben wij wel 6 BBC zenders

Bugs

De kabelmaatschappijen geven meer zenders dan KPN. Daar staat tegenover dat KPN veel goedkoper is.
Groetjes van Bugs

Bugs

Zoals ik hierboven al schreef, zat er bij de aankoop van de digitale tuners een voucher ter waarde van 40 euro. Even opsturen en binnen enkele weken zou het bedrag op onze girorekening worden bijgeschreven.
20 augustus, de dag na aankoop van de tuners, de waardebon op de post gedaan.

Geduld gehad, maar toch in december even geïnformeerd waar die 40 euro bleef. Dat bellen naar KPN klantenservice gaat naar een 0900 nummer, oftewel je moet betalen om met ze te bellen. Welliswaar een redelijk bedrag (10 cent p/m) maar toch betalen. Dat zou op zich niet eens zo erg zijn, maar KPN heeft de frequenties van de digitale tv een paar maal veranderd de afgelopen maanden, daar begonnen ze mee in november.

Het gevolg daarvan is dat de lijnen overbelast raakten, en je iedere keer een bandje kreeg hoe je de ontvanger opnieuw moest instellen (dat wist ik al, stond in de brief die ze erover hadden gezonden én ook nog eens in de gebruiksaanwijzing).
Dus iedere keer een tijdje in de wacht staan, en dan werd de verbinding verbroken.

Uiteindelijk toch iemand te pakken gekregen, en die zou het uitzoeken.
Inmiddels werd het (begin) januari, en toen we een keer thuiskwamen stond er een boodschap van KPN op ons antwoordapparaat. Het was uitgezocht (we hadden helemaal gelijk :shades) en ze zouden het geld nu overmaken. Februari kwam en ging, niets. In maart nog maar eens gebeld. De frequenties waren weer eens veranderd, dus geen contact met een iemand van vlees en bloed. Leve het internet, mailtje gezonden.

Dat werkte, ik kreeg een mail terug of we ons telefoonnummer wilden opgeven, en wanneer we bereikbaar zouden zijn (keuze uit tijdstippen en dagen konden we opgeven).
Keuze doorgegeven, en na weer enige dagen wachten een mail terug. We zouden afgelopen dinsdagmiddag gebeld worden. Dinsdagochtend belde KPN.  ::)

Een heleboel excuses, had nooit mogen gebeuren enz. De mevrouw was erg vriendelijk, en bood ons een bos bloemen aan voor het ongemak. Morgen (vrijdag) belt de afdeling facturering nog even op over een vergoeding van de gemaakte telefoonkosten. Ondanks alle slordigheden goed opgelost!
Oja, die 40 euro werd een paar dagen na het verzenden van het mailtje bijgeschreven. Toeval?
Zojuist werden de bloemen gebracht. Niet via Fleurop of zo, maar via TNT. In een doos, in een waterdichte zak en emmer in een doos. Nog nooit zoiets gezien, maar wel erg leuk!


Groetjes van Bugs

Bugs

Zojuist ging de telefoon. KPN crediteringen, zoals afgesproken. Een mevrouw met een zéér Rotterdams accent (niets mis mee, ik ben gek op Rotterdam en Rotterdammers :)) vertelde mij dat ze een bedrag ging crediteren. Ik zei tegen deze aardige mevrouw dat het mij daar eigenlijk niet om te doen was, en dat we al tevreden waren.

"Ik heb opdracht gekregen om geld aan u over te maken meneer", antwoordde ze. Ik zei, prima.
We krijgen een bedrag van € 2.32 via onze telefoonrekening terugsgestort.
Niet een bedrag waar we uitgebreid van op vakantie kunnen, maar toch een leuk gebaar.
Positieve punten voor KPN. :)
Groetjes van Bugs

Helen

Zijn die onderzoeken toch niet voor niets geweest.... ::)
NON BLATERARE, SED POLIRE!