Chip-probleem met een aantal digitale camera's van Sony

Gestart door Han, 25 november 2006, 00:51:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Han

Bron: www.webwereld.nl

Ccd-problemen in digitale camera's van Sony - Vrijdag 24 november 2006, 10:53

Sony heeft problemen ontdekt bij ccd-chips geïmplementeerd in acht modellen digitale camera's.
De ccd's (charge coupled device), verkocht in acht cameramodellen in de periode september 2003 en januari 2005, kunnen gebreken gaan vertonen, waardoor de camera niet meer instaat is om scherpe foto's te nemen. In sommige gevallen is het nemen van foto's zelfs helemaal niet meer mogelijk.

Een ccd is een chip geplaatst achter de lens van de digitale camera. De ccd zet licht om in elektronische signalen.

De problemen met de chip komen vooral voor in warmere landen.
Het gaat om de modellen: DSC-F88, DSC-M1, DSC-T1, DSC-T11, DSC-T3, DSC-T33, DSC-U40 en DSC-U50.
Sony heeft aangegeven de camera's met dit probleem gratis te zullen repareren.

In oktober 2005 kondigde Sony ook al een soortgelijk ccd-probleem aan. Op dat moment markeerde Sony twintig modellen aan met een mogelijk defecte ccd.

Sony is een van de grootste leveranciers van de ccd-chips. Veel andere bedrijven, waaronder Canon, Konica, Nikon en Fuji implenteren de ccd's van Sony ook in hun modellen. Het is waarschijnlijk dat het gaat om meer dan honderd cameramodellen met een potentieel defecte ccd.

De afgelopen paar maanden riepen diverse pc-fabrikanten al massaal de batterijen van Sony in laptops terug omdat deze oververhit kunnen raken en zelfs kunnen ontvlammen. De schatting is dat de batterijproblemen Sony zo'n 440 miljoen dollar zullen kosten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Ik weet niet of er PCNers zijn met een digitale camera van sony.
Mijn camera is de DSC-T30 en met de mijne lijkt dus niks mis.
Ik hou het wel "scherp" in de gaten   ;)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

Die van mij is te oud, die heeft dit probleem blijkbaar niet.
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!