Webmail en Outlook 2000

Gestart door Stofke, 28 juni 2002, 23:03:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stofke

Bij mijn webmail weet ik dat hij na 50mb vol zit. Graag zou ik eens weten tot hoever Outlook 2000 gaat alvorens deze vol geraakt, rekening houdend dat er geen berichten op de server worden opgeslagen.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Hi Stofke, welkom op PCN forum  :)

Berichten in Outlook 2000 worden opgeslagen in een lokaal bestand met een extentie *.pst.
Voor zover ik weet, raakt Outlook 2000 dus niet vol maar wordt dat pst-bestand groter en groter, naarmate je meer bewaard in Outlook 2000.
Hoeveel je kunt bewaren, hangt dus af van de vrije ruimte op je harddisk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Ok bedankt, het is maar dat ik in augustus vertrek op reis en daar ik een week geen mail kan ophalen verwacht ik zo'n mail of 200 a 250 in die week(via mijn site, voetbalcompetitie begint weer hé :-)  )
Zou nie willen dat mijnen box vol zit dat men tegenberichten krijgt.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Dan hoop ik dat je een breedband verbinding hebt met internet.
Dan zou je je Outlook 2000 open kunnen laten staan en de mail automatisch op laten halen. Zo ben je er zeker van dat alle mails binnen gaan komen.

Zorg dan wel dat je een firewall programma mee hebt draaien als je zolang weg bent en de verbinding open hebt staan.

Als er geen plaatjes in die mailtjes zitten dan kan je trouwens in 50Mb heel wat mails kwijt hoor. Veel meer dan de 250 die jij noemt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Ik heb idd telenet maar de verbinding zal tijdens de reis niet open blijven, electriciteit wordt trouwens volledig afgelegd, voor de veiligheid hé. Maar idd, de bestanden die ik binnenkrijg via het formuier zijn meestal niet meer dan 5 kb dus kunnen er heel wat in. Dan spreken we wel over de webmail die 50 mb aankan maar hoeveel zou outlook 2000 nu feitelijk aankunnen, heb mij es laten wijsmaken 2GB, kan dat ?

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

Han

Voor zover ik weet (en dat schreef ik al eerder) ligt het aan de grootte van de schijfruimte waarop je het pst-bestand weg gaat schrijven.
Maar 2 Gb aan mail bewaren??  Dat zijn me nogal niet wat berichten hoor.....  :-\
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

tja  ;D , zal da nie goed gezien hebben zekers. Harde schijf is onerverdeeld in 4 partities. partitie waar outlook opstaat heeft nog 3 GB over, zal zeker wel geen probleem zijn dan. Bedankt voor de uitleg.

groeten

stofke
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about