Outlook en Outlook Express Adresboek

Gestart door Mieke, 08 december 2002, 10:16:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

Wie kan me helpen?
Mijn vriend en ik hebben ieder een eigen computer. Een tijd lang hebben wij mijn mailprogramma moeten gebruiken omdat hij niet kon mailen vanuit zijn computer.
Ik gebruik Outlook. Daarin staan al mijn en zijn mailtjes, keurig gescheiden in mapjes. Maar ... ook al onze adressen zitten in Outlook.
Hij heeft nu weer een eigen mogelijkheid om te mailen en wil zijn mailtjes en onze adressen overzetten in Outlook Express.
Hoe kan hij dat doen? We hebben het geprobeerd via importeren en exporteren, maar dat lukt niet.
Het adresboek van Outlook Express is nl. een *.wab-bestand, dat van Outlook is een *.pst-bestand.
Wie kan ons helpen?
Mieke ::)

Zandman

Dat *wab bestand kan je gewoon importeren maar dan moet het misschien even omgenoemd worden
Toen ik een pjoeter van han te leen had toen de mijne het niet deed wilde we ook mijn *wab importeren maar dat lukte niet omdat het petra.wab heette
Moesten het omnoemen naar Han .wab
Dus kijk even hoe dat wab bestand heet en eventueel omnoemen . Dan kan je het wel importeren
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Mieke

Het probleem is juist dat het geen wab.bestand betreft, maar een pst-bestand. Dat moet geimporteerd worden. Voor zover ik weet, kun je een pst-bestand niet zomaar omdopen in een wab.bestand.
Hoe ga je dan te werk?

Zandman

Oops dat heb ik even verkeerd gelezen mieke
Maar je kan een pst bestand niet omdopen tot een *wab bestand.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Dat komt omdat een pst-bestand mail en instellingen en adressen van je outlook account bevat en een wab-bestand alleen maar je adresboek van outlook express. Da's een behoorlijk verschil.

In Outlook heb je apart een adresboek. Heb je daar geen exportmogelijkheid, Mieke?

Wat de mailtjes betreft....., denk niet dat je die over kunt zetten vanuit outlook naar outlook express. Waarom gaat René ook niet Outlook gebruiken. Dan lees je op zijn compie het pst-bestand in en verwijderd ie eruit wat ie niet hebben wil. Dan nog even zijn accountgegevens erin i.p.v. de jouwe en klaarrrr.
Ow ja..., en dan moet je 'm nog even uitleggen hoe Outlook werkt  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Nog effies aan het zoeken geweest en niets gevonden.
Wel een leuk linkie met van alles over Outlook gevonden.
Is een Nederlandstalige site die hier staat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Mieke

Zal die site die je hebt opgegeven nog eens gaan bekijken. Misschien kan hij daar iets mee.

Zijn mailtjes heeft hij allemaal wel, want die heb ik op zijn server laten staan. Hij heeft alleen de adressen niet. Zal zien op die site of daar nog iets leuks in staat.

Bedankt voor je hulp.