PC-Navigator Forum

Onderwerpen - niet over computers => Overige vragen en informatie => Topic gestart door: Bugs op 10 juni 2005, 17:22:53

Titel: (telefonische) Colporteurs - www.infofilter.nl
Bericht door: Bugs op 10 juni 2005, 17:22:53
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die figuren die op de meest onmogelijke tijdstippen aan de deur bellen om je iets aan te smeren of te bekeren? Of bedrijven die je per telefoon iets proberen aan te smeren?

Vandaag weer twee keer last gehad van die telefoonterreur. Ik heb sinds kort een leuke tactiek bedacht. Ze vragen altijd naar Han, omdat het telefoonabonnement nog steeds op haar meisjesnaam staat. Het gesprek gaat dan ongeveer als volgt:

Telefonische terrorist: Heb ik het genoegen om te spreken met de heer Han? (om privacyredenen gebruik ik geen achternamen)
Ik: Nee, daar spreekt u niet mee.
Telefonische terrorist: Is die wel aanwezig?
Ik: Er woont hier geen de heer Han.
Telefonische terrorist: Mag ik uw naam weten?
Ik:, Mijn naam is de heer Bugs.
Telefonische terrorist: Dat is vreemd. U woont wel in de huppeldepupstraat in *****?
Ik: Ja hoor.
Telefonische terrorist: Dan woont u daar sinds kort zeker?
Ik: Nee hoor, al een paar jaar. (geheel de waarheid, ik woon hier nu twee jaar)
Telefonische terrorist: Raar, dan zijn we zeker de gegevens vergeten te veranderen (inmiddels heb ik net zoveel van hun tijd verspild als hun van de mijne :bugs). Ik heb een weergaloze aanbieding voor u. U kunt (en dan volg er een kletsverhaal over goedkoper bellen of goedkopere energie of meer van die onzin).
Ik: Dat wil ik niet.
Telefonische terrorist: Waarom niet? (vasthoudend als die figuren zijn, hebben ze geleerd op cursus)
Ik: Dat doet er niet toe. En ik doe geen zaken aan de deur of telefoon. Als u mij iets te koop wilt aanbieden dan kan dat per post.

Op dit punt aangekomen geven ze het op.

Ik heb ook eens een gesprek gehad over reclamefolders. Ook dat (die reclamefolders) vind ik een gruwel.
De enquêtrice: Mag ik u vragen of u de folder van bedrijf X in de bus heeft gehad afgelopen week?
Ik: Geen idee mevrouw, ik flikker die troep namelijk ongelezen in de container. Krijgt niet eens de kans om binnen te komen.
De enquêtrice: Maar waarom plakt u dan geen sticker op de brievenbus?
Ik: Waarom zou ik dat doen? Ik heb een hekel aan stickers, ik vind het lelijk en ik vraag niet om die troep. Ik kan beter een sticker op de brievenbus plakken als ik die rommel wél wil.

Op dat punt haakte ze ook af.
Ik ben niet de ideale kandidaat voor deze mensen.  :shades

Vandaag weer twee keer aan de telefoon dus. Plus één keer aan de deur. En de dag is nog niet om.
Een geheim nummer helpt wel, toen ik nog alleen woonde werd ik ook gek gebeld maar toen ik mijn nummer uit de gids liet verwijderen en niet meer opvraagbaar was bij inlichtingen werd het geleidelijk minder.

Hebben jullie methodes tegen dit soort praktijken? Tegen enquêtes heb ik meestal niet zo'n bezwaar, de benadering van deze mensen is meestal minder agressief dan die van voornoemde colporteurs (Hallo Remedy ;)).
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 10 juni 2005, 17:49:08
LOL, als de telefoon gaat en Bugs ziet dat het nummer onderdrukt wordt (we hebben nummerherkenning)
dan staat ie bij wijze van spreken al te grijnzen.
Zo van :"Daar heb je er weer eentje, die ik in de z**k ga nemen".

Sinds vanmiddag hangt er naast de voordeurbel een bordje met daarop de tekst :


(http://www.xs4all.nl/~hterwijn/forum_plaatjes/anti-colporteur.jpg)

Het rouwrandje eromheen is expres gedaan. Dat versterkt het effect   ;D
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Zandman op 10 juni 2005, 17:51:47
Hihi vanmorgen had ik ook de johova voor de deur staan maar toen zagen ze pluto en ze waren snel weer weg.
Als de telefoon gaat en ik merk dat ze me iets aan willen smeren wat ik niet wil hebben dan zeg ik altijd vrij snel sorry geen tijd de kleine moet net in bad.
Snap niet waarom die mensen mij in mijn eigen thuissituatie lastig moeten vallen op momenten dat het mij niet uit komt .
Of je zit net te eten of je bent net de eetrommel aan het opruimen.

Zou willen dat je je ergens af kon melden voor dit soort telefoongedoe dat zou mij een hoop ergenis schelen.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 10 juni 2005, 18:06:49
Yeah....., ons bordje werkt!!!
D'r stond er net eentje het bordje te lezen en daarna liep hij door  :klappen

Ze bellen je op of omstreeks etenstijd omdat statistisch bewezen is dat dan de meeste mensen thuis zijn, Peet.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Format Arie op 10 juni 2005, 18:25:14
Ik heb wel een bordje aan de deur dat ik niets aan de deur koop etc, maar die tekst van jullie bevalt me stukken beter, hahaha. Zal er eens over nadenken. :goed
Telefonisch terreur heb ik altijd maar kort last van. Ik zeg gewoon kortaf dat ik niet gediend ben van mensen die niet tot mijn eigen kennissenkring behoren, en me wel bellen. En gooi de hoorn erop.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 10 juni 2005, 18:28:39
Eigenlijk jammer dat hij doorliep. Anders hadden we hem kunnen confronteren met het feit dat hij kennelijk niet kan lezen.

In Amerika heb je wel de mogelijkheid om je op een lijst te laten zetten zodat je niet meer door die eikels figuren gebeld kan worden. Hier kan dat volgens mij niet.
Je moet tegenwoordig met je telefoonnummer net zo voorzichtig zijn als met je e-mail adres.
Ik werd laatst gebeld op mijn gsm, ook weer door zo'n energiebedrijf. Vanaf dag 1 dat ik mijn gsm had heb ik het nummer niet opvraagbaar gemaakt en niet in een telefoonlijst laten plaatsen.

Heb de laatste tijd het nummer wel gebruikt bij diverse bedrijven als telefoonnummer om contact op te nemen. Dat doe ik dus nu ook niet meer.
Ik heb plotseling geen telefoon meer. Te duur.  :cool
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 10 juni 2005, 18:48:13
Je kunt er toch wel iets tegen ondernemen. De moeite waard om tocht eens te proberen want het loopt de spuigaten uit.
Nog even en we krijgen meer spam via de telefoon en voordeur als in de mailbox  :D

Bron : Consumentenbond (http://www.consumentenbond.nl/acties/1401350/?ticket=nietlid)

Mag een bedrijf of organisatie mij ongevraagd bellen?
Ongevraagd bellen van consumenten die geen klant van een bedrijf zijn (zogeheten 'koud bellen') mag. Wel hebben telemarketingbedrijven in de Code Telemarketing zichzelf bepaalde regels opgelegd. Hierin staat bijvoorbeeld dat telemarketinggesprekken alleen van 9.00 tot 22.00 uur op werkdagen mogen worden gevoerd. De tekst van de Code  kunt u onder meer vinden op de  website  van branche-organisatie WGCC.

Consumenten die menen dat de Code wordt overtreden kunnen klagen bij het bedrijf zelf. Wordt de klacht niet tijdig (binnen vier weken) of onbevredigend afgehandeld dan kan de consument schriftelijk of per e-mail klagen bij de Reclame Code Commissie. Dit moet in de regel ook binnen vier weken na de ontvangst van de reactie gebeuren.

Wat kan ik doen als ik niet meer gebeld wil worden door een bepaald bedrijf?
De consument heeft volgens de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens) een recht van verzet. Ieder bedrijf dat consumenten belt, heeft de plicht om een eigen zogeheten "suppressielijst" bij te houden. Dit is een lijst van consumenten die bij het bewuste bedrijf hebben aangegeven niet gebeld te willen worden.

Als een bepaald bedrijf u blijft bellen terwijl u heeft aangegeven hier geen prijs op te stellen, dan overtreedt het bedrijf de Wet bescherming persoonsgegevens. U kunt dit melden bij het College Bescherming Persoonsgegevens, telefoon 070 - 381 1300 of e-mail: info@cbpweb.nl

Ik wil helemaal niet meer gebeld worden voor telemarketing of marktonderzoek. Wat kan ik doen?
Als u helemaal niet meer telefonisch benaderd wilt worden, dan kunt u dat aan de telefoon aangeven. Bedrijven die bij Infofilter zijn aangesloten zijn verplicht de blokkademogelijkheid via Infofilter te melden. Echter: niet alle bedrijven zijn bij Infofilter aangesloten.

Wat is Infofilter?
De Stichting Infofilter behartigt de belangen van bedrijven en instellingen die commerciële informatie en marktonderzoek via direct marketing-media als post of telefoon willen overbrengen. De volgende branche-organisaties en hun aangesloten bedrijven werken samen met Infofilter:
- Dutch Direct Marketing Association (DDMA)
- Thuiswinkel.org (Nederlandse Thuiswinkel Organisatie)
- MarktOnderzoekAssociatie (MOA)
- Werkgeversvereniging Callcenters (WGCC).
Zij moeten de gegevens van consumenten die bij het Infofilter aangemeld staan, verwijderen uit hun bestanden. In feite kunt u per medium dus een 'NEE/JA'-sticker op uw (virtuele) brievenbus plaatsen.

Nog niet alle bedrijven in Nederland hebben zich aangesloten bij de Stichting Infofilter. Ook zijn bedrijven van buiten de Europese Unie vaak onbekend met Infofilter en kunnen deze bedrijven nauwelijks worden aangepakt. Het kan dus zo zijn dat u toch nog wordt gebeld.

Hoe ga ik te werk bij Infofilter?
Bij Infofilter geeft u aan via welke media u geen commerciële informatie meer wenst te ontvangen.
U kunt zich bij Infofilter telefonisch laten registreren via 0900- 666.1000 (0,25 eurocent p/m), of via internet:  www.infofilter.nl.  De registratie is verder kosteloos.

Consumenten hebben de keuze uit aanmelding voor twee verschillende categorieën:
1. Direct mail (post) en/of telemarketing (per mobiele en vaste telefoon)
2. Telefonisch marktonderzoek

Wat gebeurt er als ik mij heb aangemeld bij Infofilter?
Uw gegevens worden voor vijf jaar opgenomen in het Infofilter-blokkadebestand dat wordt aangeboden bij de bedrijven en organisaties die zijn aangesloten bij de Stichting Infofilter. U krijgt geen telefoon of post meer van alle bedrijven die bij Infofilter zijn aangesloten. En u krijgt ook geen telefoon en post meer van bedrijven waar u al klant bent en die u bijvoorbeeld een nieuw aanbod willen doen. U kunt dus niet aangeven dat u van bepaalde bedrijven nog wel commerciële informatie wilt ontvangen.

U hoeft per medium slechts één keer aan te geven dat u geen commerciële boodschappen (meer) wenst te ontvangen. De bij Infofilter aangesloten organisaties halen uw gegevens dan uit hun commerciële bestanden. Dit is een vorm van zelfregulering die voor de leden verplicht is gesteld. Dit geeft de garantie dat u niets meer ontvangt van deze organisaties. 

Ik heb mij aangemeld bij Infofilter, maar ik word toch nog gebeld, wat nu?
Infofilter heeft sinds november 2004 een eigen klachtenregistratieloket. U kunt uw klacht daar voorleggen. Infofilter neemt daarop actie naar bedrijven die zijn aangesloten, maar ook naar niet-aangesloten bedrijven met het verzoek om zich aan te sluiten.

Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Helen op 11 juni 2005, 11:44:21
Jullie weten wat ik voor werk doe, gelukkig hoef ik niks te verkopen. Willen mensen niet meewerken, dan is het ook goed, pushen hoef ik niet. Helaas is het zo, dat veel agressieve telemarketeers onder het mom van marktonderzoek werken.

Een gerenommeerd marktonderzoekbureau kun je altijd natrekken. Ik geef bij wantrouwen altijd wat gegevens door aan de respondent, zodat men het kan controleren. Niet voor niets staat het bedrijf, waarvoor ik werk, al 60 jaar aan de top en werken we in vele landen. Wij geven NOOIT gegevens door aan derden, dat is bij wet verboden. Anonimiteit is gewaarborgd.

Een poos geleden liepen er wat vage figuren alarmsystemen te verkopen, onder het mom van marktonderzoek. Stel oplichters waren het, want in de tussentijd ben ik even gaan zoeken op internet. Meteen heb ik de politie gebeld, die raadde me aan iedereen in de flat in te lichten. Resultaat was, dat iedereen, die getekend had, het 'contract' verbrak en ik een stel boze frustro's aan de deur kreeg van dat bedrijf. Ik heb ze duidelijk gemaakt, dat de politie op de hoogte was en ze beter maar heel snel konden verdwijnen. Dat deden ze dan ook en we hebben ze nooit meer gezien hier.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 11 juni 2005, 13:10:35
Zoals ik al liet blijken heb ik met marktonderzoek niet veel moeite. Daar heb ik vaak aan meegewerkt. Soms kwam het mij niet uit, en dan vragen ze vriendelijk of het op een ander tijdstip en/of dag wel schikt.
Dan sprak ik zelf af wanneer. Of niet, want soms heb je wel eens geen zin. Dat is altijd goed, en dan krijg je geen vragen als waarom, of argumenten waarom het juist wél zou moeten.

Marktonderzoek, weinig of geen probleem.
Colportage..... :knuppel :knuppel
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Helen op 11 juni 2005, 13:20:08
Oh ja, Han.... je kunt ook nog op je bordje zetten: Geld voor goede doelen gaat via de giro
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Format Arie op 11 juni 2005, 13:51:55
Leuke jongedame zoals Remedy of niet, aan de telefoon, ik blijf het onbeschoft vinden om "zakelijk" ongevraagd op prive telefoonnummer gebeld te worden.  :goed
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 11 juni 2005, 17:37:07
Lui voor goede doelen komen hier zelden aan de deur.
Het zijn meer van die energiebedrijf lui of lui die je een restaurantkaart aan willen smeren.
De energiebedrijf-lui voeren hier de boventoon.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Dido op 11 juni 2005, 22:33:26
Ik vind het ook niet prettig als mensen mij bellen voor verkooppraatjes en/of marktonderzoek.
Natuurlijk begrijp ik dat mensen hier hun "brood" (of zeg bijverdiensten) mee verdienen.
Mocht ik ooit nog een kick krijgen van marktonderzoeken o.i.d. dan meld ik mij wel aan bij een of ander bedrijf/site, waar je er tenminste nog iets voor terugkrijgt (bijvoorbeeld gratis tijdschriften).
Wat ik ook stomvervelend vind is de gezeur van die jongelui met die kranten in de stad en supermarkten.
Wilt u een krant ... abonnementje misschien ... alleen voor de zaterdag ... even proberen ... etc.

Bordje op de deur .... misschien buttons met een leuke kreet?
"Alleen als het echt gratis is, mag u het in mijn mandje leggen!

Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: supermam op 11 juni 2005, 22:39:27
thuis hebben we een geheim nummer en krijgen we dus geen telefonische colportage , en zelf voor echte prive zaken hebben we aparte mailadressen die we alleen bekend maken aan speciale vrienden (dus ook amper spam)
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 11 juni 2005, 22:53:41
Tijd om ons nummer ook uit het boek te halen. Dat werkte toen ik nog alleen was ook. :)
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: supermam op 11 juni 2005, 22:57:01
dat werkt nog altijd het beste, wel zorgen dat je nummer onderdrukt is als je zelf belt.... ;) mocht je ooit een bedrijf bellen dan kunnen ze op die wijze achter te 'prive' nummer komen/
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 11 juni 2005, 23:00:27
Moet ook nog gebeuren. Deed ik vroeger ook al, maar hier staat het nog open. Meestal bel ik via mijn gsm, daar zitten 150 belminuten per maand op. En dat nummer is al onderdrukt.
Ik ben nogal een voorstander van anonimiteit. ;)
"Men" weet al veel te veel van je. Daar hoef je "ze" niet bij te helpen.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: supermam op 11 juni 2005, 23:02:01
inderdaad.. ;)
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 11 juni 2005, 23:05:00
Nu pas afschermen heeft weinig nut meer omdat m'n telefoonnummer nummer al jaren in de gids staat.
Dat extreme colportage-gebel is iets van de laatste tijd. Overigens hou ik niet zo van dat anonieme gedoe.
Ik heb niks te verbergen. Als mensen me willen bellen moeten ze mijn nummer in de gids kunnen vinden.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: supermam op 11 juni 2005, 23:12:26
ja, in ons geval was dat niet handig, klanten bellen rustig zondagnacht of op een ander onchristelijk uur. Onze zoon stond enige tijd met zijn eigen nummer in de gids. Die belden ze rustig omdat ze aan het adres konden zien dat hij nog thuis woonde, kon hij vast de boodschap aan zijn vader doorgeven.
Zijn vermelding is nu dus ook uit de gids verdwenen  :)
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Format Arie op 12 juni 2005, 16:02:59
Citaat van: Bugs op 11 juni 2005, 22:53:41
Tijd om ons nummer ook uit het boek te halen. Dat werkte toen ik nog alleen was ook. :)
Ik sta al 10 jaar niet in het boek (check maar), maar dat helpt niet. Denk dat je dus echt een geheim nummer moet hebben.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: marloes op 12 juni 2005, 16:49:06
zelfs mobiele nummers kunnen ze vinden en weet niet hoe
sta niet in boek en heb prey paid
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 12 juni 2005, 17:38:20
Als je nummer wordt meegezonden zien ze dat. Ik heb dat uit staan. Als ik iemand bel zien ze mijn nummer dus niet. Iedereen die mij mag bellen heeft mijn nummer. Verder vind ik het niet nodig dat ik word gebeld door onbekenden. Daarom scherm ik allles af.
Geheim nummer helpt inderdaad. Vroeger werd ik ook altijd gebeld door colporteurs, nadat het nummer geheim was geworden werd dat steeds minder, tot het nihil was.
Het geven van mijn gsm nummer als contact aan bedrijven (op het internet) doe ik nu ook niet meer.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 12 juni 2005, 18:22:42
Citaat van: Bugs op 12 juni 2005, 17:38:20
Geheim nummer helpt inderdaad.
Mangeltje had een geheim nummer en die werd evengoed lastiggevallen via de telefoon.
Wij kinderen en wat overige familie waren de enigen die haar nummer hadden.
Zo'n nummer hoeft maar één keer in verkeerde handen te komen en hij verspreid zich, als was het een olievlek.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Dido op 12 juni 2005, 18:54:34
Ik heb ook een geheim nummer en tot mijn verbazing word ik niet lastig gevallen.

Soms vult men een formulier in voor een abonnement en dan blijkt er in hele kleine lettertjes ergens te staan dat je nummer ook door andere organisaties kan worden gebruikt. 1x ingevuld en het is bingo.
Sommige bedrijven zijn zo "netjes" om je een keuze te laten maken.

Ook blijkt dat sommige mensen de nummerherkenning van hun mobiel wel hebben uitgezet maar als men een sms verstuurt verschijnt het nummer wel bij de ontvanger (o.a. bij hi abonnementen).
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 12 juni 2005, 20:38:42
Dat is bij T-Mobile ook. Maar ik stuur alléén sms-jes naar vrienden, niet naar bedrijven. En doe ook niet mee met die irritante prijsvragen.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 13 september 2005, 00:22:12
We hebben nu toch maar een nee-nee sticker op de brievenbus geplakt. En ons opgegeven bij Infofilter.
Het lijkt te helpen, bijna geen troep meer in de brievenbus, (op een vlugschrift van een enkele waarzegger na) en slechts 2 telefoontjes gehad in twee maanden van de telefoonterroristenbrigade.
En natuurlijk niemand meer aan de deur om ons te bekeren of een weergaloos voordeeltarief voor de telefoon of energie aan te bieden, dit dankzij ons anti-colporteurbordje. :)
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Bugs op 01 maart 2007, 00:03:00
Sinds we zijn verhuisd hebben we ondanks het anti-colporteursbordje meer last van hinderlijke, opdringerige figuren aan de deur.

Vorige week twee dames die mij iets wilden aansmeren. Ik heb ze gevraagd of ze niet konden lezen, wees ze op het bordje, en sloeg de deur íets harder dicht dan eigenlijk de bedoeling was.
Nóuuuu! klonk het verontwaardigd. Achteraf vond ik dat de deur toch met de juiste snelheid in het slot viel.  :uhmm

Vanmiddag weer twee dames. Die hadden iets moois om met mij te delen. Ik heb gezegd dat ze alleen welkom waren als ze een koffer geld bij zich hadden.

Jammer dat een beetje stroom op de deurbelknop niet mag in Nederland. Normale mensen bellen namelijk beneden aan, dus die filter je er dan toch uit.
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 13 maart 2007, 02:32:34
Als ze dan toch bellen dan is dit misschien handig (http://www.xs4all.nl/~egbg/tegenscript.html)  ;)
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs
Bericht door: Han op 22 februari 2008, 14:01:18
Sinds juni 2007 kun je bij www.infofilter.nl met je account een filter aanmaken voor het weren van geadresseerde reclame en telefoon colportage.
Ik las net op het log van Helen dat zo'n inschrijving verloopt na 3 jaar. Dat wist ik niet. Ik heb de boel in ieder geval zelf geupdate want dat het helpt dat is een ding wat zeker is.
Misschien ben ik dan nu ook weer van die vervelende loterijen af die maar blijven sturen  :knuppel
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs - www.infofilter.nl
Bericht door: Helen op 25 februari 2008, 11:42:55
En die gratis LCD-tv's willen we ook niet!  :D
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs - www.infofilter.nl
Bericht door: Han op 25 februari 2008, 12:17:46
Nee, die mogen ze houden. Half Nederland krijgt er al eentje  ;D
Titel: Re: (telefonische) Colporteurs - www.infofilter.nl
Bericht door: Han op 11 juni 2009, 12:05:32
Wettelijke Bel-me-niet register

Vanaf 1 oktober 2009 wordt www.bel-me-niet.nl de website van het wettelijke Bel-me-niet register. Met behulp van het Bel-me-niet register kunt u bepalen of u als consument open staat voor telemarketingactiviteiten. Wilt u niet meer benaderd worden voor aanbiedingen, dan kunt u uw telefoonnummer blokkeren voor een aantal sectoren of voor alle sectoren.

Organisaties die u willen benaderen met commerciële (of charitatieve en ideële) aanbiedingen per telefoon moeten vanaf 1 oktober 2009 dit register raadplegen en uw registratie respecteren.
Het Bel-me-niet register wordt beheerd door de Stichting Infofilter.

Vanaf 1 oktober 2009 blijft uw blokkade onbeperkt in het register staan. U hoeft dan niet meer na 3 jaar uw blokkade te verlengen. U moet wel wijzigingen doorgeven, zoals adreswijziging bij verhuizing of een wijziging van uw telefoonnummer.

Nu registreren
Tot 1 oktober 2009 kunt u zich nog registreren bij Infofilter voor een blokkade. Deze blokkade geldt voor 3 jaar. Na drie jaar moet u zich opnieuw laten blokkeren. Deze blokkades gaan vanaf 1 oktober 2009 over naar het Bel-me-niet register (tot 3 jaar).

Met behulp van het register van Infofilter kunt u zelf bepalen of u als consument open staat voor telemarketingactiviteiten. In het algemeen zullen organisaties die u benaderen met commerciële (of charitatieve en ideële) aanbiedingen per telefoon u niet meer benaderen in 4-6 weken (verwerkingsperiode) na uw registratie bij Infofilter. Mocht u daarna toch worden benaderd, dan kunt u een klacht indienen via de website van Infofilter.
Uw registratie voor de blokkade van uw vaste nummer thuis of uw mobiele nummer is kosteloos.

Klik hier (https://secure.infofilter.nl/InfosecureWWW_tel/php/mijninfofilter.php) om u nu aan te melden