Probleem met de juiste ontvangst van emails

Gestart door minoes, 16 mei 2005, 13:42:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minoes

Enkele dagen geleden heb ik Incredimail verwijderd van de pc.  Ik werk nu weer met outlook express 6.
Sinds deze wijziging loopt het mis met het binnenkomen van berichten. 
Ik krijg sommige mails van mijn forums (die dus wel naar mijn mail box gestuurd werden) niet binnen maar zij komen wel terecht in de mailbox van mijn echtgenoot, op zijn account dus.  We hebben beiden een account op onze pc.
Omgekeerd gebeurt het niet.  Ik krijg geen mails binnen van hem ?
Ik heb eens gekeken naar de opties bij Internet Accounts.   Bij Geert staan er twee regels ingevuld :
- pop tiscali.be      Email standaard         beschikbaar
- pop tiscali.be (1) Email standaard         beschikbaar

bij mij staat er : pop tiscali.be Email (standaard) beschikbaar
Zelf ken ik helemaal niks van de instellingen van mijn mailbox, ik weet dus niet wat ik moet wijzigen om dit ongedaan te maken.

Han

Open je accounts venster en dubbelklik even op één van de accounts (bij je man staan er twee). In het venster wat dan opent zie je verschillende tabbladen.
Een daarvan heet "servers". Op dat tabblad staat ongeveer in het midden van welk account (inlognaam en Wachtwoord) de mail opgehaald wordt. Alles wat daar staat wordt uitgevoerd. Bij je man wordt er nu dus van 2 mail opgehaald. Waarschijnlijk staat daar in een van beide jouw mailaccountgegevens.
- Log in onder jouw account en zorg ervoor dat alleen jouw mailgegevens in jouw account staan.
- Log in onder je mans account en zorg ervoor dat alleen zijn mailgegevens in jouw account staan.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

minoes

Ik heb eens gekeken in het tabblad van de twee verschillende accounts.  De pop tiscali.be (1) die bij mijn man staat is dus de mijne.  Als ik op deze klik en ik kijk naar server dan is het mijn email adres en wachtwoord die ik zie staan.
Moet ik dus die pop tiscali.be (1) die bij hem extra staat verwijderen ?

Han

Yep  :)
Die zorgt ervoor dat jouw post bij hem wordt opgehaald.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

minoes

Dankjewel, ik zal dat direct eens gaan aanpassen  ;)

minoes

Het is nu oké.  Dit topic mag afgesloten worden en bedankt dat dit probleem dankzij de goede uitleg weer verholpen is !