Ik bemerkte vandaag dat mijn internet verbinding super traag is. Snap er niks van. Als ik een speedtest doe, is de uitslag conform wat mijn provider me ook aanbiedt.
Ofschoon ik niet vaak de map <Ongewenst email> open, deed dat ik dat een uur of wat geleden. Staat er een email van een "hacker" die beweert dat ie controle over mijn pc heeft en ik dat kan oplossen door hem te gaan betalen. Daar begin ik uiteraard niet aan.
Nu ben ik al even aan het zoeken op Google om te kijken hoe dit op te lossen.
Best wel wat info te vinden.
Wat me dan opvalt, ik lees dat mijn Windows 10 Home versie niet over deze mogelijkheid zou beschikken..??!!
Echter ga ik via Start/Config/Systeem/Ext. verb. zie ik toch wel degelijk deze optie. Het vakje stond aangevinkt. Dus vink ik het uit, klik ik vervolgens op toepassen maar als ik daarna op OK willen klikken, reageert het niet meer.
Een andere manier om dit uit te schakelen zou via het register moeten lukken. Echter de registersleutel
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Terminal Server Client\Default is niet aanwezig!!!!!
Voor de rest is al mijn data normaal toegankelijk en kan ik ook kopiëren.
Kan natuurlijk ook een Hoax zijn. In de desbetreffende email meldt "de hacker" ook dat ie via mijn webcam in middels alles weet en d.m.v. een keylogger. Dat eerste lijkt me wel haast onmogelijk. Ik heb in Apparaatbeheer de webcam uitgeschakeld en bovendien is de camera afgeplakt, dus lijkt me dat lariekoek van hem.
Mijn internet blijft traag, met andere woorden is er toch wat aan de hand.