Interpol virus op mijn Samsung tablet GT-P5100

Gestart door Jaap, 01 januari 2016, 15:31:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jaap

Allereerst wens ik alle medewerkers van PC navigator een heel goed en gezond 2016

Dan nu mijn probleem.
Mijn Samsung tablet is geblokkeerd door het zgn Interpolvirus.
Kan geen kant uit
Wat kan ik doen om dit virus te verwijderen en wat kan ik doen om dit in de toekomst te voorkomen?

Hopelijk kunnen jullie me helpen
NB Ben een amateur op PC gebied en met veel termenetc niet bekend

Groet
Jaap

Han

Hoi Jaap. Vervelend probleem heb je met je tablet.  :(

Ik zou de tablet niet meer vertrouwen. Je weet nu nooit zeker wat er openstaat richting internet.
Wat het vertrouwen in het apparaat weer hersteld is een factory reset waarmee hij weer in de originele staat wordt hersteld. Dan is je tablet softwarematig weer zoals hij was toen je hem nét na aanschaf uit de doos haalde.
AL je persoonlijke bestanden (foto's!!) zijn dan weg. Ook alle instellingen die je gedaan hebt voor bijvoorbeeld mail ophalen en verbinden met jouw wifi netwerk zijn weg.
Ik zou er zelf voor kiezen om de sd-kaart ook te formatteren.

Lees onderstaande eerst goed door voordat je begint met handelen! : Fabrieksherstel voor jouw tablet:

Samsung P5100 Galaxy Tab 2 10.1 Hard Reset Steps:
- Hij moet helemaal uit staan! Haal een SD-Kaartje eruit!
- Druk de Volume-onhoog knop in en houd die ingedrukt + druk dan tegelijk de aan/uit knop in.
- Blijf die twee knoppen indrukken tpot het Samsung Logo verschijnt. Zie je dat logo, laat dan alle knoppen los.
- Je zit dan in het  fabrieksherstellen-menu
- Met de volume-omlaag knop omlaag scrollen naar de optie "Wis data/fabrieksherstel" (Wipe Data / Factory Reset)
- Gebruik je aan/uit knop om die keuze te bevestigen
- Je gebruikt daarna de volume-omlaag knop weer om "Ja wis alle data" (Yes -- delete all user data) te kiezen
- Gebruik je aan/uit knop om die keuze te bevestigen
- De fabrieksherstellingen worden gedaan. Selecteer daarna "op nieuw opstarten" en bevestig die keuze met je aan/uit knop.

Als je tablet daarna opgestart is kun je weer beginnen met gebruik MAAR al je persoonlijke instellingen + bestanden zijn dan echt weg!

Dan je schoon geformatteerde sd-kaartje er weer instoppen en vers beginnen met het opnieuw instellen van je schone tablet.

- Vergeet geen virusscanner/malware scanner te installeren : https://play.google.com/store/apps/details?id=com.avast.android.mobilesecurity&hl=nl
- Installeer alleen vanuit de google play store. Nog geen garantie dat je geen virus/malware "vangt' maar de kans is kleiner en Avast doet ook zijn werk.
  Als avast hier een melding geeft over een app dan verwijderen wij die altijd direct. better safe than sorry.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Jaap

Han, dank je voor je snelle reactie.

Ik denk dat ik iemand die handiger is dan ik zal vragen mij te helpen mijn tablet te resetten zoals je hier hebt beschreven.
In ieder geval heb ik een duidelijke instructie van je gekregen.

Nogmaals dank
Hou je op de hoogte

Groet
Jaap

Jaap

Dag Han,

Dankzij jouw duidelijke instructie is het resetten van mijn tablet gelukt.
Geen problemen gehad onderweg.
Ik heb de volgende apps geïnstalleerd:
- Avast Mobile Security (die bedoelde je toch?)
- Clean Master
Als dit niet goed is hoor ik het graag van je, anders mag je de topic onder dankzegging sluiten

Groet
Jaap


Han

Hoi Jaap. Fijn dat het weer in orde is.  :goed

Die Avast Mobile Security app die je hebt geïnstalleerd is OK.
Ik heb geen ervaring met "Clean Master". Ik ken die app niet. Ik hou niet zo van app's die je apparaat schoon houden. Je weet nooit wat
ze wegsmijten bij het opschonen maar da's helemaal mijn mening. Sommigen zweren bij dit soort clean programma's.
Maar maakt verder niet uit. Belangrijkste is dat je weer gebruik kunt maken van je tablet én weet hoe je 'm zo nodig kunt resetten.  ;)

Ik sluit je topic hiermee af. :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!