Auteur Topic: Blue screen of death  (gelezen 4821 keer)

Offline john

• Super Member
Blue screen of death
« Gepost op: 16 januari 2014, 04:43:12 »
In december Windows Vista opnieuw geïnstalleerd (hè, hè, eindelijk). Tot dusver kan ik het geen succes noemen. Waar voor de installatie Windows niet altijd echt lekker soepel draaide, getuige de diverse geplaatste berichten met problemen, lijkt het nu wel of het helemaal van geen kanten meer werkt.
Ik heb inmiddels 4x een blauw scherm voor mijn neus gekregen.
Verder zie ik de melding <reageert niet> ongeveer bij elke app die ik opstart verschijnen. Dat was voor de installatie ook al zo, maar toen weet ik het nog aan het feit dat er wellicht een of meer Windows bestanden corrupt waren.
Ook crasht Mozilla gemiddeld een paar keer per week om de haverklap.
Windows Vista maar weer opnieuw installeren of...?

Offline Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
Re: Blue screen of death
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2014, 11:36:28 »
Kan van alles zijn. Een brakke driver, een harddisk met errors, defect RAM geheugen.

Bij een BSOD (Blue screen of death) kun je zien waar je PC die error op geeft. Deze guide is weliswaar voor XP maar in Vista kun je die ook gebruiken. Ook in de foutenlogs en in betrouwbaarheidscontrole kun je zien wat er mis gaat.

Vooral tijdens installatie zie je dit soort fouten. Dat hoeft geen brakke hardware te zijn. Vista is niet goed ontworpen. Eén brakke driver en het ligt al op zijn kont. Je moet dus nu met behulp van de aangereikte tools gaan troubleshooten.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline john

• Super Member
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2014, 15:10:35 »
Bedankt voor de terugkoppeling. Daar ga ik eens goed voor zitten om dat alles door te nemen. Als het minder werk is als weer Windows opnieuw installeren en het dan opgelost is, een poging waard. Een dezer dagen laat ik wat weten.

Offline john

• Super Member
« Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2014, 14:14:24 »
Han, ik zie dat die BSOD telkens verwijzen naar Trusteer. Dat is een app die ING aanbeveelt c.q. min of meer eist bij internet bankieren. Dus lijkt me dat ik het bedrijf achter deze software op de hoogte ga stellen van een bug in hun prog. waardoor ik om de 2 of 3 dagen met een BSOD wordt geconfronteerd.
Ook heb ik die betrouwbaarheidscontrole geraadpleegd. Dit geeft aan: besturingssysteem werkt niet meer (ja, vanzelfsprekend dat was de BSOD) met vermelding van versie en foutdetails. Kan ik daar nog wat meedoen met die gegevens of herleiden die uiteindelijk naar de app Trusteer.
De melding <....reageert niet> vind ik er niet in terug, ook niet dat Mozilla is gecrashed.
Zie verder dat er van 28/12 t.e.m. 8/1 niks aan de hand is geweest. Probleem startte op 9/1 met als opgaaf van reden; de computer is niet juist afgesloten. Dat kan van alles zijn geweest, tot aan stroom uitval toe. Weet ik niet meer, gebeurt hier vrij (on)regelmatig.
Tot zover mijn bevindingen. Als je het wilt opknippen om in dit topic enkel en alleen de BSOD te behandelen, prima.
Dan zal ik indien nodig een topic <reageert niet> en <Mozilla crashed> aanmaken.
Graag je advies zodat ik e.e.a in de juiste volgorde kan uitvoeren. Vanzelfsprekend mijn dank voor dat alles.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2014, 16:22:48 »
Wij zitten ook bij ING maar in heb dat Trusteer helemaal niet geinstalleerd. ING stelt Trusteer niet verplicht. Ik las op internet al dat er een hoop gedoe mee was. Ik heb toen besloten om op mijn eigen beveiliging te vertrouwen. Begin dus eerst met het verwijderen van die software. Dan ben je in ieder geval je BSOD's al kwijt.

Leeg dan je logboeken (opslaan van die data hoeft niet) en ga werken op de machine. Kijk bij errors dan direct in je logs en in de betrouwbaarheidscontrole zodat je verse info hebt. Dan daarover een nieuw topic openen als je daar hulp bij nodig hebt.  :)

Zal ik deze afsluiten?

Offline john

• Super Member
« Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2014, 17:37:06 »
Dat Trusteer ga ik verwijderen evenals de logboeken legen. Daarna kijken wat het oplevert. Wat je zegt, afsluiten en indien nodig een nieuw relevant topic eventueel openen.

Bij jou nog vroeg, hier al een latertje, ik ga dus nu slapen. Bij deze weer bedankt voor je hulp.

Offline Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2014, 22:39:44 »
Graag gedaan :)

Gaat ie :slotje