Ook hier kan ik niets mee Alfons, tenzij je de balk van de lokatie meer naar rechts opzij schuift zodat ik meer kan zien dan dat ze in de map C:\Program Files staan.
Ik heb de programmanaam + lokatie nodig.
Weet je wat, we doen het anders. We gaan gebruik maken van het programma HijackThis. Ook daarmee kun je zien wat er opstart met windows.
Hoe dat werkt heb ik even gekopieerd van een andere plek van het forum en iets aangepast..
Wat is hijack this / Hijackthis ? (lees alles heel goed door)HijackThis is een programma dat de opstartitems en alle actieve processen van je pc laat zien.
Zodra u het programma start en op de scan knop drukt komt daar een lange lijst te staan, in deze lijst kunnen verdachte items staan die duiden op spyware, dialers of trojans. Niet de gehele lijst is gevaarlijk, want er staan ook tal van legitieme items tussen die absoluut niet weg mogen. Hijack This kan dus niet bepalen wat er fout zit.
Is alles wat op deze lijst staat fout?Nee, het laat alle actieve en geladen processen zien, dus ook de geldige. HijackThis kan zelf niet bepalen wat er fout of goed is. Dat doen wij voor u.
Wat te doen met die lijst?Deze lijst dient gepost te worden in een berichtje hier. U zult na het posten, indien er spyware op uw pc aanwezig is, van
Kingpin informatie krijgen over welke items er gefixt moeten worden en/of welke bestanden/mappen u van uw pc kunt verwijderen. U gaat dus niets uit uzelf fixen/verwijderen.
Wat is fixen?Fixen houdt in dat u een vinkje zet voor alle items die genoemd worden in het antwoord op uw HijackThis log, waarna u op de knop fix checked drukt.
Hoe Hijack This / Hijackthis te gebruiken.U downloadt het programma Hijackthis Version 2.0.4
via deze link en slaat hem op in een map (geen tijdelijke map en ook niet op uw bureaublad!!: het progr. maakt nl. backups in de map waar het in staat, indien dit een tijdelijke map is, kan u deze backups zodoende kwijt te raken!)
Het maken van het logje zelf- Open het programma door op het icoontje van Hijackthis te klikken, je krijgt nu onderstaand beeld te zien. Klik de optie "Do a system scan and save a logfile" aan. Dit beginscherm en deze optie is nieuw aan versie 1.99 en heeft tot voordeel dat het logje zelf (kladblokbestand) niet meer apart moet opgevraagd worden.
..........
- Na op het do a system scan and save a log file knopje geklikt te hebben, ziet u de scan plaatsvinden. Wanneer die afgelopen is, opent automatisch een kladblokbestand met het kopieerbare resultaat van de scan.
- In dit kladblok kiest u via Bewerken voor de optie "alles selecteren"(Alles selecteren kan je ook doen met de knop CTRL+A)
..........
- Kopieer vervolgens de volledig geselecteerde inhoud van het hijackthis logbestandje (rechtermuisklik op het geselecteerde geheel > kopieren)
- Open onze kleurcoderings pagina en plak daar je HJT logbestand in en klik op de knop "Converteer". Kopieer dan opnieuw de tekst en plak die hier in een nieuw bericht.
PS) Ik ga nu Kingpin een PM sturen met de vraag of zij je even verder kan helpen met HijackThis