Auteur Topic: Ad-Aware SE verwijderen  (gelezen 13090 keer)

Offline john

• Top Member
Ad-Aware SE verwijderen
« Gepost op: 30 januari 2008, 22:15:58 »
Met ingang van 31.12.2007 maakt Lavasoft niet langer voor deze versie nog updates van Definitions file en wordt technische ondersteuning beŽindigd. Op hun advies daarom de nieuwe versie Ad-Aware 2007 gedownload en geÔnstalleerd. Helaas krijg ik de SE versie niet verwijderd. Om de website van Lavasoft staat bij hun FAQ een keurig beschrijving hoe je op 4 verschillende manieren dit kan realiseren. Geen van de vier mogelijkheden waren succesvol. Probleem is dat het in de map Ad Aware SE aanwezige bestand unregaaw.exe niet meer werkt (reageert niet, kan niet worden geopend). Heeft iemand nog een goed werkend bestand of welke andere manier kan ik nog toepassen om alles te kunnen verwijderen. Simpelweg de delete knop gebruiken lijkt me niet de juiste manier.

Online Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Kattekids
Re: Ad-Aware SE verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2008, 23:16:41 »
Installeer AdAwareSE gewoon nog een keertje over de al bestaande versie heen. Dan heb je zeker alle bestanden die nodig zijn om het programma netjes te verwijderen via configuratiescherm/software. Installeer daarna dan pas AdAware 2007
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Offline john

• Top Member
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2008, 12:14:45 »
De versie AdAware 2007 eerst verwijderd. Vervolgens de oude versie SE opnieuw gedownload en geÔnstalleerd. Daarna verwijderd via: <start>, <configuratiescherm>, <software>. Dit proces verliep naar behoren want prog was uit het overzicht van  lijst met programma's verwijderd. Vreemde doet zich niettemin voor dat SE nog steeds aanwezig is in: <start>, <alle programma's> en ook in het pad:
C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Lavasoft.
Moet ik deze map(pen) nu dus maar gewoon deleten?

Online Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2008, 14:20:42 »
Dat kun je inderdaad gewoon deleten sinds de deinstallatie verder normaal verloopt. Het zal het eerste programma niet zijn die een zootje achterlaat na het verwijderen. ZoneAlarm, McAfee en Symantec software zijn er berucht om. Ik had dit niet verwacht van Lavasoft.
Meestal krijg je een vraag of de persoonlijke instellingen ook verwijderd moeten worden. Dan ben je daarna in ieder geval de data uit "Documents and Settings" kwijt. Dat de snelkoppelingen in het startmenu blijft staan na een uninstall is gewoon slordig.

Misschien toch nog even een vraagje erover stellen http://www.lavasoftsupport.com/

Online Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2008, 15:39:47 »
Kijk hier eens John. Misschien heb je er nog wat aan: Can't Uninstall Ad-Aware SE Personal

Daar staat een manual uninstall voor AdAware SE beschreven:

Do the following:
1. Click on "my computer" and navigate to your Lavasoft Ad-Aware folder (C:\program files\lavasoft\ad-aware \
2. Run the file unregaaw.exe
3. Delete the entire ad-aware folder
4. Delete your Lavasoft Ad-Aware link in your start menu (if present)
5. Delete the Ad-Aware icon(s) from your desktop(if present)
6. Navigate to C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Lavasoft and delete the entire Lavasoft folder.
7. Empty your trash bin
8. Reboot.

Ik vraag me alleen af hoe dat gaat met de verwijzingen in het register.
Die zullen er toch echt wel zijn.

Offline john

• Top Member
« Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2008, 15:47:29 »
Met de delete knop de nog aanwezige sporen van SE naar de prullenbak gedirigeerd. Zou zeker met Lavasoft contact hebben opgenomen, ware het niet dat ze op hun website laten weten voor de SE versie geen technical support meer te verlenen. De info in je laatste bericht had ik gelezen maar leverde geen bijdrage aan het oplossen van het probleem. Jouw hint om de oude versie opnieuw te installeren en weer te verwijderen, vind ik een veel slimmere manier. Dat het dan toch niet helemaal naar wens gaat omdat er nog wat rotzooi achterblijft, daarvoor zit gelukkig de delete knop op het toetsenbord toch.Van mij mag je het topic afsluiten en vanzelfsprekend weer bedankt voor al je hulp.

Online Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Kattekids
« Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2008, 15:53:47 »
Ach ja, geen support meer voor AdAwareSE. Dat was ik even vergeten.  :-X

Ik zou als ik jou was toch nog AdAware 2007 verwijderen en dan ook het register nog even handmatig nalopen op lavasoft/Adaware SE verwijzingen. Pas dan weet je zeker dat ook alles verwijderd is van AdAwareSE uit het register. Daarna gewoon nog een keer vers AdAware2007 installeren. Zo maak je een verse start.

Ik sluit het topic hiermee af   :slotje