Besturingssystemen > Win98(SE) en WinME (Alléén lezen!)

Problemen na windows update

(1/3) > >>

sisifus:
hallo
Enkele dagen geleden wilde ik mijn Windows Me updaten. Dat schijnt dan gebeurd te zijn maar nu kan ik
niet meer bij Mijn Dokumenten komen en ook niet meer in Mijn Computer. Hij meldt dat dat filelist folder
leeg is. Het vervelende is dat wanneer ik naar Start ga en vandaar naar Zoeken en vandaar naar Systeem
Herstel , de folder ook leeg blijft en het systeem niet kan herstellen. Ellendig.

Han:
De herstelmogelijkheden in WinME zijn t.o.v Win98 zeer beperkt omdat Microsoft vond dat systeemherstel genoeg was. SFC (System file check) bestaat niet meer in WinME. Er zijn nog wat mogelijkheden via DOS.

Wat je nog kunt proberen is een lapmiddel en geheel op eigen risico. Maak eerst backups van wat je wilt bewaren :

1. Het bestaande register op fouten laten controleren en laten fixen
Start de computer met de MS-DOS prompt, door op te starten met een Win98SE opstartdisk. Vervolgens typ je op de opdrachtregel SCANREG /FIX gevolgd door een druk op de enter toets. (Let op, bij SCANREG /FIX moet er een spatie tussen de G en de /)

2. Een oud register terugzetten
Start de computer met de MS-DOS prompt, door op te starten met een Win98SE opstartdisk. Vervolgens typ je op de opdrachtregel SCANREG /RESTORE gevolgd door een druk op de enter toets. (Let op, bij SCANREG /RESTORE moet er een spatie tussen de G en de /) Je kunt dan kiezen uit 5 registerbackups. De eerste werkt niet, die heeft windows al geprobeerd. Kies de tweede of derde. Dat kiezen doe je met behulp van je pijltjestoetsen. Heb je je keuze gemaakt, druk dan op de enter toets.
Daarna de PC opnieuw opstarten en kijken of het ok is.

3. WinME nogmaals installeren maar wéér in de map C:\Windows
Je installeert dan als het ware over je oude installatie heen. Let goed op dat je installeert in C:/windows. Doe je dat niet dan krijg je een totaal nieuwe installatie en dat wil je niet.

sisifus:
Klinkt helaas te moeilijk voor mij. Moet ik uit één van de drie kiezen of  ze één voor één uitvoeren?

Om even duidelijk te maken wat er gebeurt als ik vanaf de desktop klik op de snelkoppeling van
Deze Computer dan krijg ik een website met adres : een icoontje van Deze Computer .Verder is de website
leeg met alleen een klein vierkantje met een stipje in het midden in de linkerbovenhoek.
Druk ik op het knopje van het adres dan verschijnt er op de site het hele rijtje icoontjes van de diskette , cd-romstation ,prullenbak lokaalstation c:etc. Druk ik dan weer op bijvoorbeeld de het icoon van dePrullenbak dan  krijg ik een melding van een fout in het script van Internet Explorer.  Begrijp ik het goed dan kan door
een fout in het script van Internet Explorer geen bestanden en mappen meer openen.

Han:
Het is de bedoeling dat je het een voor een uitvoert.

Tja te moeilijk...... meer uitleggen dan wat er nu staat kan ik niet.
Misschien moet je er dan toch maar iemand bijhalen die er een tikkie meer verstand van heeft.  :kweetniet

sisifus:
Wat dat betreft heb je gelijk. in ieder geval bedankt voor je hulp. Het probleem met de mappen
heb ik toch nog kunnen oplossen door naar mappen te gaan vandoor naar mapopties en vandaar
naar klassieke windowsmappen weergeven. Het lukte en de mappen waren weer terug. Het eerste
wat ik daarna deed was naar de map Systeem Herstellen zoeken. Dat viel echter weer tegen. Er
was alleen nog maar een snelkoppeling Systeem Herstellen over .De map zelf was er verbazingwekkend genoeg niet meer.
Toch heb ik in het verleden hier een paar keer van gebruik gemaakt. Vreemd.
Ik keek nog  op zoeken van de map System. Tot mijn verbazing stonden daar een heleboel
bestanden die begonnen met Spy_Aby.software etc. Een heleboel CNR bestanden. Wat mag dat in
godsnaam allemaal betekenen?
P.S. In je antwoord had je het steeds over windows 98se, terwijl mijn systeem windows me betrof
Maakt dat weinig verschil?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie