Besturingssystemen > Win98(SE) en WinME (Alléén lezen!)

PC wil niet afvallen bij afsluiten

(1/2) > >>

lucdec:
Als ik mijn pc onder win98se afsluit, valt de pc dikwijls(maar niet altijd)
niet meer af, en blijft staan op het
scherm " windows is bezig met afsluiten"
Wie weet hoe dit kan worden opgelost ?

groetjes
Lucdec

Bugs:
Het is een wel vaker voorkomend probleem bij W98SE.
Microsoft heeft er iets op bedacht wat soms wel eens wil helpen (bij mij werkte het niet toen ik hetzelfde probleem had). Je kunt de Microsoft patch voor het afsluitprobleem hier downloaden. Let wel, het is alleen voor Windows 98 Second Edition (W98SE)!

lucdec:
Dank !

Ik ga het proberen en laat iets weten

groetjes
Lucdec

Han:
Ik hoop dat het je zal helpen. Het afsluitprobleem is echt een makke van Win98(SE).
Ik had op mijn werk destijds 4 lokalen met identieke PC's waarop Win98(SE) geinstalleerd stond. De installatie van die PC's gebeurde d.m.v. een image dus die was ook identiek. Het enige verschil tussen deze PC's was  een netwerkkaart met uiteraard een uniek mac-adres en voor elke PC een unieke netwerknaam. Van die 120 PC's hadden er een stuk of 10 het afsluitprobleem. Een paar daarvan reageerde op de afsluitpatch maar de rest bleef het afsluitprobleem houden. Ik begrijp het nog steeds niet......

frank:
Probeer anders ook eens af te sluiten via een zelfgemaakte afsluit snelkoppelings knop :)

hoe?

zo: KLik met je rechtermuis op een leeg stuk van je buroblad- kies voor nieuw- snelkoppeling-voer bij locatie in c:\windows\rundll.exe user.exe,exitwindows

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie