DVI connector naar VGA connector

Gestart door snakebomber, 22 april 2005, 20:12:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

snakebomber

eey ja ik heb een vraagje in verband met het aansluiten van een tweede monito op mijn video kaart ik heb al een crt monitor op de agp connector aangesloten of hoe da ding ook juist heet  ma ik wil nog een tweede monito aansluiten da ik zow twee desktoppen heb eigenlijk op twee monitors ge kent da wel dual monitor ofzow iets dacht ik dak da es ergens had gelezen :p:d awel maar er staat alleen nog een DVI connector en een svideo maar de vraag is kan ik deze aansluiten en hoe en met wat en as het gaat ja ben beetje elektronisch aangelegd dus as het mogelijk als er een omvormer nodig is een circuit diagram te vinden voor de aansluitingen zelf te maken ofzo
dank bij voorbaat
greetzzz da snake

Han

Snakebomber, kan je alsjeblieft in gewoon Nederlands schrijven.
MSN taal (eey ja, da ik zow, ofzow iets, zow) is hier niet toegestaan.

Zie punt 11 van onze forumafspraken.

11 ) Vragen in "MSN taal" worden niet beantwoord. De betreffende user krijgt van een PCN-teamlid 1x het verzoek om zijn/haar vraag in gangbaar NL te stellen. Wordt daar geen gehoor aangegeven dan wordt het betreffende topic gelocked en het account van de user verwijderd
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Wat je vraag betreft :

Voor het aansluiten van een tweede monitor heb je of een tweede videokaart nodig of 'n videokaart waar je twee monitoren op aan kunt sluiten. Een videokaart met Dvi connector én VGA connector wil nog niet zeggen dat deze kaart geschikt is voor 2 monitoren tegelijk. Kijk dus op internet bij de specificaties van jouw videokaart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snakebomber

ik heb een ati radeon 9600 pro (256mb) en ik dacht wel dat het ging want heb ooit mijn tv op de videokaart aangesloen via de S-video kaart( ik denk zelfs dat je tot 4 beeldapparaten kon aanhangen) en toen had ik twee desktops als ik een paar aanpassingen deed in het configuratie scherm van de tools van mijn videokaart maar ik mag geen tv op mijn kamer zetten van mijn ouders en heb er trouwens ook de plaats niet voor maar heb nog een kleine monitor staan dus daarom dat ik even wat info wou
groetjes snakebomber

Han

Ik heb niet gezocht naar de specificaties van je videokaart, maar het aansluiten van je TV op de TV-out aansluiting van je videokaart heeft niets te maken met het kunnen aansluiten van een tweede monitor.
Zoek op internet bij de specificaties van je videokaart. Als je er een tweede monitor op aan kunt sluiten dan staat dat erbij!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snakebomber

dit staat in de handleiding staat dat mij video kaart dual display functionality gebruik hydraVision software voor het maken van een "multiple display desktop" dus het is mogelijk ale zo versta ik het dan toch maar het probleem is hoe kan ik een tweede crt monitor aanhangen as ik geen crt connector meer heb? bestaat er een adapter voor van een van deze connectors (DVI of S-video) een crt connector te maken? en wat zou zo een ding dan gaan kosten?

Han

Bij de wat betere computerzaak kun je een verloopstekker kopen van DVI naar VGA.
Daar kan je een CRT monitor op aansluiten.

S-Video moet je even vergeten omdat dat is geen signaal voor een monitor is.
Dat is om het beeld van je PC over te brengen op een gewone TV.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

snakebomber

aah oke bedankt voor de hulp dan zal ik eens binnespringen bij een paar computerzaken om te vragen of ze een ding hebben en dan kan ik een tweede monitor aanhangen

Han

Laat daarna even weten of het gelukt is. Als dat zo is, kan ik dit topic afsluiten.

Zo ziet zo'n verloopstekkertje eruit :



Hier nog meer afbeeldingen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Stofke

Bij de duurdere videokaarten zit er meestal zo'n converter standaard bij (bij asus toch).

Kijk voor alle zekerheid nog eens goed in je doosje aan de zijkanten.
There's only one thing in the world worse than being talked about and that is not being talked about

snakebomber

ja ik weet het dat er normaal zo een converter bijzit maar mijn video kaart is een van de laatste waar dat nog niet bijzat dat is het probleem maar ik zal het wel vinden in een winkel of van vrienden die de converter niet gebruiken ofzow en vandaar lukt het dan wel :d
heel fel bedankt voor de hulp
groetekes snakebomber