Ik heb malware/spyware, wat nu?We krijgen veel verzoeken voor het verwijderen van Spyware. De meesten van jullie openen een topic hierover en krijgen dan van ons onderstaande info :
Op de site van Frank en Kingpin staat de procedure om spyware te verwijderen stap voor stap uitgelegd. Het kan zijn dat deze url tijdelijk niet werkt, daarom hebben we in overleg met Frank en Kingpin een mirror van die site op het forum gezet in het 2e bericht van het topic
Afspraken betreffend het posten van Hijackthis check's . Volg voordat je verder om hulp vraagt dat stappenplan even. Doorgaans is je spyware dan verdwenen.
Ik heb nog steeds spyware, wat nu?Dan is het zaak om een HijackThis-log te plaatsen.
Lees eerst
dit topic nog even uitgebreid door voordat je het log plaatst. Daarin staan de afspraken die we hier hebben betreffende HijackThis logs. Een bericht met een Hijackthis-log erin die niet volgens de geldende afspraken gepost wordt, zal resulteren in het verwijderen van het bericht.
Misschien denk je, wat lullig allemaal, maar die afspraken zijn er niet voor niets. Er zijn veel net nieuw leden die met enorme spyware-problemen binnen komen vallen. Ze gooien een log op het forum, zijn ongeduldig als het niet meteen gechecked wordt en na het checken van hun log en het oplossen van hun problemen zie je hen nooit meer terug. Ik zeg niet dat jij zo iemand bent, maar zo zijn er tig. PCN, Frank en Kingpin doen er moeite voor, dus we vinden dat de plaatser van het log dat ook best mag doen.