Mxstream vraag (Nieuwe driver adsl-modem : versie 2.0)

Gestart door Format Arie, 12 september 2002, 10:42:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

N.a.v. je volgende stukje:

Net effe de nieuwe driver erop gezet voor m'n usb-modem van adsl. Tjee, dat gaat sneller zeg  
Is misschien ook wel wat voor jou? Hij is te downloaden op www.mxstream.nl
Open maar ff een topic in Hardware als je er nog iets over wilt weten  

Natuurlijk lukt het mij niet. Heb de upgrade instructie gevolgd. Als ik het bestand heb geopent, krijg ik "Camouflage" setup.
Er staat dan:
5.Kies tijdens de setup van de software eerst voor verwijderen van de oude software".
Het probleem is, ik krijg niets te kiezen. (en trouwens, camouflage stond er al bij me op)
ik kan dus alleen verder met setup.
Als ik na afloop de test doe, gaat hij nog langzamer dan eerst, maar een 320 kb per seconde.
Ik probeer het later vandaag nog eens, maar ga nu eindelijk snurken.

Han

Waarschijnlijk heb je even een paar regeltjes over het hoofd gezien bij de installatie handleiding, Arie. Die upgrade is niet voor adsl-modems van MXStream. Wij moeten de oude eerst even dé-installeren en dan pas de nieuwe driver erop. Uiteraard heb ik eerst ook de upgrade geprobeerd.... ikke eigenwijs...welnee  ;)
Dat upgraden ging hier dus ook niet goed.

Een van de eerste vensters die je bij de setup krijgt kan je kiezen wat je wilt.
Upgraden of installeren. Zie je dat niet dan heb je niet het goede bestand gedownload. :


Enfin, zo moet het :
- Start het installatiebestand "ADSL_USB20_win.exe" en kies voor de
  onderste optie. Daarmee wordt de huidige driver van je adsl modem
  verwijderd.
- Aan het eind van die installatie staat er dan. "Start de installatie  
  nogmaals om de nieuwe driver te installeren."
- Ik heb stekker van m'n modem tijdens de installatie gewoon in m'n
  pjoeter laten zitten.

Het installeren is eigenlijk zo gebeurd. Enige wat je aan het eind ervan nog moet doen is dubbelklikken op het nieuw verschenen icoontje op je bureaublad en daar je inlognaam en wachtwoord ff intikken.  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Als ik dat programma start krijg ik een setup voor het programma Camouflage, en niet de setup van speedtouch USB waarvan je hierboven dat plaatje hebt neergezet.

Format Arie

Dit was mijn volgorde, en ik zie geen andere want  heb Mxstream usb doe het zelf modem:

-Heb op de site geopent, ADSL USB MODEM, dan download, dan windows driver, dan start download (ADSL USB20_win.exe). Als ik die dan daarna met dubbelklik open krijg ik dus setup voor Camouflage, en niet de mogelijkheid voor verwijderen oude driver.

Han

Camouflage is een programma voor het uitpakken van stuff van MP3 doewnload sites.

Heb je 'm hier gedownload, Arie?
http://www.mxstream.nl/support/downloads/ADSL_USB20_win.exe
Als je die idd gedownload hebt en je krijgt nog steeds camouflage bij het installeren, dan kan ik je niet verder helpen. Ik heb het bestand gebruikt wat daar te downloaden staat en hierboven beschreven wat je daarmee moet doen.
Lukt dat jou niet, dan zal je de helpdesk van MXStream moeten bellen op nummer 0800-69787326
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ja, ik heb alles opgevolgt. als ik nu je link aanklik krijg ik ook dat ik die download al heb, en of ik hem wil re-downloaden.
Dus ik heb hem al. heb hem ook al een keer gere-download.
Maakt allemaal niks uit. als ik die  ADSL_USB20_win.exe setup start, krijg ik dus de setup van Camouflage.
Ik laat het zo maar, want die helpdesk bellen doe ik niet.
Die maken er altijd een kunst van om het onbegrijpelijk te maken voor beginners. Vorige keer had ik met hun uitleg 3 dagen geen internet meer. Toch bedankt voor je poging Han.

Han

Gek probleem is dat Arie. Hier draait die nieuwe driver inmiddels al een hele dag naar volle tevredenheid.  :-X
Ik had af en toe wat last van datastall. Dat betekent dat je bij het opvragen van data op het internet af en toe even een hele korte periode geen data binnenkrijgt, en dat je verbinding dus even stokt.
Daat had ik behoorlijk hinder van bij het maken van de backups van het forum
De datastall is met deze nieuwe driver helemaal over.

Ik verplaats dit topic ff naar randapparatuur. Was een foutje van me.
Het forum voor hardware is voor stuff in de pjoeter en ons adsl-modem staat er toch echt buiten  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Han, ik heb een verzoekje. Ik heb ongeveer een half uur kontakt gehad met mxstream helpdesk. (toch maar voor uit bed gekomen. )We hebben alle instellingen nagelopen, en ten slotte heel mxstream opnieuw incl. software,geinstalleerd. Toen de test opnieuw gedaan.
Kwam nog lager uit dan gisteren, 300.1 kb p/s.
Maar waar praten jullie over? Over het resultaat die met koeie letters bovenaan de test staan (ik dus wel), of onderaan bij info Test type?
Want bij dat laatste geeft hij wel hoger aan.
"downstream test v3 (605 kb idt type)" Hij geeft bij rating ook "above average" aan, dus dat zou goed moeten zijn.
En ik heb dus nog steeds het over zonder de nieuwe driver die niet lukt. Ik ben iets later doorverbonden met een andere poot van KPN, en die heeft me een andere test laten doen.
En wel via www.speedtest.nl. Misschien dat jij die ook eens zou willen doen, want wil wel weten of jullie echt veel hoger zitten.
Heb het als volgt gedaan:
www.speedtest.nl
aangevinkt de test "meet uw download snelheid".
Op volgende pagina "download" en "upload" aangevinkt, en de test gedraait. Er kwam bij mij het resultaat uit:
download- 55.6
upload 12.5
volgens het heerschap dat ik aan de lijn had was dat dus dik in orde.
ben benieuwd

Zandman

Arie ik heb even een test laten lopen bij speedtest werk hier met een adsl ethernet modem maar dat  maakt aan snelheid niet veel uit
Jou test resultaten zijn trouwens prima als ik het zo lees
Hier de mijne

Download
55.4 KByte/sec
 Upload
12.8 KByte/sec
Dit klopt aardig met wat we zouden moeten hebben met een adsl basic abbo.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Format Arie

Ik begin nu ook te geloven dat mijn snelheid in orde is. Maar eerder zag ik na die andere test allemaal pcn-ers met (stukken) hogere uitslagen. Ik was de laagste in dat rijtje.
En dat was nog een hoge uitslag, want later kwam ik op 300.1 kb p/s te zitten.

bjo

ik heb het ook even gedaan arie, en kwam op

download 486.4 kbyte/sec
upload 16.0 kbyte/sec

maar heb een andere aansluiting dan jou @home

groetjes
[move]there is no power like xp power[/move]

Han

Die speedtesten zijn allemaal momentopnames, Arie. Ook de verbindingen naar zo'n speedtestserver lopen over een paar servers. D'r hoeft er maar eentje tussen te zitten die wat vertraging geeft en dat zie je dan meteen terug in het testresultaat. Aan zo'n test moet je dus niet zo zwaar aan tillen.  ;)
De snelheid die je haalt is prima!! Ik heb een paar keer getest en zit net als jij ook rond de 55 downstream en 13 upstream.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik moet eens leren iets NIET te doen, als het niet echt nodig is. Op 1 of andere manier is denk ik nu toch de nieuwe driver geinstalleerd (?) Als ik naar deze computer ga, en met dubbelklik schijf C wil openen, lukt dat niet, maar krijg ik dan het installshield speedtouch usb. nu heb ik dus wel het scherm verwijderen en repareren /upgraden.
Maar wat moet ik er mee?
Als ik de upgrade heb gedaan, en ik ga na opnieuw opstarten weer naar C via deze computer, kan ik er nog  steeds niet inkomen via dubbelklik. Krijg telkens opnieuw dat install shield (wizard onderhoud) Is dat normaal? Zit rechts op het icoontje van C: bij deze computer  een monitor icoontje.
Vind het maar raar. Als je nieuwe driver wil installeren lukt het niet. En Krijg je het ongewild, kom je er niet vanaf.
Want ook de Remove button in die wizzard geeft niet het gewenste resultaat. want na opnieuw opstarten gaat de compu zelf de hardware detecteren, en aan het eind van het liedje, staat het monitor icoontje nog steeds op het C icoontje bij deze computer, en bij dubbelklik opend hij alleen weer de onderhouds wizard. Om gek van te worden toch.

Han

Je oude snelheid was in orde, dus waarom je hebt zitten "rommelen" is me een raadsel. Daar is een gezegde voor : "Don't try to fix, if it ain't broken.  ;)

Geen idee wat je dan gedaan hebt tijdens de installatie van die nieuwe druiver. Start de installatie van de oude driver eens. Daar zit net als bij de nieuwe driver ook weer een mogenlijkheid om eerst de bestaande driver te uninstallen.
Lukt dat ook niet tja dan heb je toch een probleem waar ik zo 1, 2, 3 geen oplossing voor weet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Voor mij was de reden geen gerommel Han. Combinatie van erg lage (in ieder geval de laagste) snelheid in de leuke webside topic, en het aanreikt krijgen van de Url van de nieuwe driver voor mxstream, die mogelijk uitkomst zou bieden. Alleen de installatie werkte niet als zou moeten, en dan kom je (ik  zeker :)) steeds verder van de drup, in de regen.

Han

Had al eerder geschreven (13 September, 2002, 17:48:35 ) n.a.v. je test bij speedtest.nl dat er met je snelheid niets mis is maar als jij vind van wel, dan vind ik het best.  ;)

Heb je de uninstall van de oude driver al geprobeerd?


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Nee, want ik vind niet hoe. En ik wil dat de computer een paar dagen zonder nieuwe problemen wil draaien. ;)