Auteur Topic: Forum onbereikbaar of traag? Info staat hier!  (gelezen 25364 keer)

Online Han

• Admin
  • Super Member
  • Geslacht: Vrouw
  • PC-vragen worden alleen via 't forum beantwoord!
    • Han's Site
Forum onbereikbaar of traag? Info staat hier!
« Gepost op: 30 juni 2002, 13:21:12 »
Als het forum onbereikbaar was kan ik bij de host informeren wat er aan de hand was. Ik heb dan wel informatie van jullie nodig zodat ik gerichter vragen aan de host kan stellen.

- Wat zag je als je naar PCN ging (pagina niet gevonden?)
- Was alleen het forum onbereikbaar? Was www.pcnavigator.nl wel bereikbaar?
- Hoe laat was het, dat je geen verbinding kreeg?
- Hoe laat lukte het om weer verbinding te maken?

Als jullie me deze info kunnen geven, dan kan ik proberen om erachter te komen wat er mis ging.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Online Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Site
Re:PCN-Noodforum
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2003, 13:01:26 »
Tijdens een storing informeren we de leden over deze storing (als hij dan nog bereikbaar is) via de storingenpagina. Maak van deze noodvoorziening even een favorietje in je browser. Dan kun je bij een storing op dit forum je info ergens vandaan halen!!

Online Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Site
Re: Forum onbereikbaar of traag? Info staat hier!
« Reactie #2 Gepost op: 03 november 2008, 18:05:36 »
In de nacht van vrijdag 21 op zaterdag 22 november 2008 zal onze host onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan het netwerk. De Cisco routers zullen worden voorzien van een nieuwere softwareversie.

Ik verwacht niet dat jullie er veel last van zullen hebben want de werkzaamheden zijn gepland tussen 2:00 uur en 4:00 uur. Het kan voorkomen dat PCN in die tijd tijdelijk onbereikbaar zal zijn. E-mail voor PCN wordt door de fallback-mailserver opgevangen, en op een later tijdstip alsnog afgeleverd.

Online Han

• Admin
  • Super Member
    • Han's Site
Re: Forum onbereikbaar of traag? Info staat hier!
« Reactie #3 Gepost op: 05 juli 2009, 14:13:57 »
PCN is vanmorgen 6,5 uur down geweest. Ik heb op het serveroverzicht bij onze host gezien dat al hun servers zo'n poos plat hebben gelegen. Weer een stroomstoring misschien? Onze server staat in Papendrecht. Dat bedrijventerrein heeft deze maand al 2x een stroomstoring voor de kiezen gehad. De eerste keren geen downtime. Hebben ze w.s. met een vervangende stroombron op kunnen lossen. Nu 6,5 uur down. Daar kan geen externe stroombron tegenop. Ik ga ff bij de host informeren. Even eruit kan onaangekondigd, maar uren achter elkaar eruit dat is niet okee.

Binnen 6 minuten bericht teruggekregen van onze host:
Bedankt voor uw e-mail. Door netwerkproblemen waren onze diensten vanochtend tijdelijk niet beschikbaar. Inmiddels is deze storing opgelost, en zijn we aan het onderzoeken wat de precieze oorzaak is - zodat we deze storing in de toekomst kunnen voorkomen.

Door de grote hoeveelheid telefoontjes op ons storingsnummer, was deze moeilijk bereikbaar. Uiteraard wilt u tijdens storingen op de hoogte gehouden worden, en zullen we deze situatie verbeteren. We zullen voortaan tijdens storingen de telefooncentrale sluiten met een meldtekst, en een externe website openen waarop we tijdens storingen onze klanten kunnen informeren over de voortgang. Binnenkort zullen we hierover per e-mail meer informatie geven.

Mijn excuses voor het tijdelijk ongemak.

Er wordt dus een oplossing gezocht zodat zij ons ook kunnen informeren als hun servers plat liggen.
Mochten jullie info willen bij downtime dan mag je mij hier gerust over mailen. Ik kan dan als ik meer informatie heb je op de hoogte stellen.