ZAP/Tiny firewall

Gestart door Gert, 30 april 2003, 18:07:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Ik start Zap automatisch op. De Tiny firewall staat gewoon op de harde schijf opgeslagen en is handmatig op te starten.
Af en toe krijg ik veel blokkademeldingen van Zone alarm achter elkaar. Nu kan ik wel aanvinken dit scherm niet meer weergeven maar dat wil ik niet.
Nu kan ik wel in de melding van Zap het IP adres aflezen maar (nog) niet waar het vandaan komt ( bv Chello, @home etc). Dit wordt in de tiny firewall wel aangegeven.

Daarom zet ik soms ZAP uit en start Tiny op om zo meer gegevens te krijgen, maar nu komt het : Sommige pagina's worden dan geblokt met een beeldvullendscherm van Zone laps terwijl de ZAP firewall niet eens aanstaat  :-\

 :nope Hoe kan dat  :uhhh
Locatie: +21.3 NAP

Han

Het ontgaat me ff waarom je zou willen zien wat ZAP tegenhoud, maar goed  ;)
Misschien "bijten" die twee programma's elkaar en krijg je daardoor conflicten.
Beveiligen is okee maar twee firewall's op 1 PC?

Als je meer info wil hebben over wat ZAP tegenhoud is dit misschien wel wat? www.visualizesoftware.com

Ik heb "visualzone" ooit getest en was er toen niet echt tevreden over. Dus weer verwijderd. Dat verwijderen ging zonder probleem. Ze zijn inmiddels een paar versies verder. Proggie is freeware. Weet niet of er spyware inzit. Misschien ff proberen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Ik gebruik er altijd maar eentje.
Af en toe krijg ik een melding van @home almelo, blok ik die dan heb ik soms geen verbindigen meer. Met tiny zie ik dat meteen.

Locatie: +21.3 NAP

Han

aha op die manier  ;)
Misschien dan toch ff VisualZone proberen of ZAP verwijderen en over op TinyPersonal Firewall.

ZAP verwijderen is een beetje gedoe. Na de uninstall blijft er nog een hoop achter. Op de site van ZAP staat in de FAQ precies om welke bestanden en registerwaarden het gaat mocht je idd overgaan tot het verwijderen van ZAP.


Edit Han : Het is inmiddels 18 sept 2003. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is. Dit topic gaat dicht. Op verzoek van de topicstarten kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!