Installatie MXStream usb modem

Gestart door Mieke, 04 november 2002, 17:36:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

 Sinds een maand of twee ben ik overgegaan van windows xp  home ed. op 2000 pro edition.

Ik werd helemaal gek van XP. Programma's en computer liepen zo vaak vast.

Nu heb ik weer mijn adsl-verbinding aangesloten, maar ... als ik mijn computer uitzet, krijg ik die verbinding met geen mogelijkheid meer tot stand.

Enige remedie: alle software verwijderen en opnieuw installeren. Een beetje omslachtig.

Kan dit liggen aan het modem dat ik heb (1½ jaar oud ondertussen).?
Waar kan ik event. kijken naar een nieuwe driver voor mijn computer en hoe ga ik daar mee om?

Mieke

Edit Han : Mieke ik heb je topictitel aangepast zodat de info later gemakkelijker terug te vinden is voor leden die eenzelfde probleem hebben.

Han

Fijn dat ik toevallig weet dat het om een usb-modem gaat voor MXStream  ;)
Als je modem wel verbind nadat de software is geinstalleerd id het modem in orde. Ik heb de mijne over 4 dagen 2 jaar dus dat moet makkelijk kunnen.

Welke driver gebruik je Mieke? De laatste van de MXStream-site?
Dit is de driver die je hebben moet (directe downloadlink)

Een van de eerste vensters die je bij de setup krijgt kan je kiezen wat je wilt.
Upgraden of installeren. Zie je dat niet dan heb je niet het goede bestand gedownload. :



Enfin, zo moet het :
- Start het installatiebestand "ADSL_USB20_win.exe" en kies voor de  onderste optie. Daarmee wordt de huidige driver van je adsl modem verwijderd.
- Aan het eind van die installatie staat er dan. "Start de installatie nogmaals om de nieuwe driver te installeren."
- Ik heb stekker van m'n modem destijds tijdens de installatie gewoon in m'n pjoeter laten zitten.

Het installeren is eigenlijk zo gebeurd. Enige wat je aan het eind ervan nog moet doen, is dubbelklikken op het nieuw verschenen icoontje op je bureaublad en daar je inlognaam en wachtwoord ff intikken.  
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Mieke stuurde me een mailtje waarin ze zegt :

Fijn dat je dit zo snel voor me hebt opgezocht. Mijn verbinding loopt weer als een trein met de nieuwe driver.


Topic gaat dus op OK  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!