Hoe repareer ik IE in XP SP2 ?

Gestart door Gert, 23 november 2004, 22:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

In 1 van de gebruikersaccounts is de browser zeer traag. Download ik de setup en voer het uit krijg ik de melding dat er een nieuwere versie geinstalleerd is  :uhhh.
Kan de reparatie functie in het softwaremenu ook niet meer vinden
IE staat zelfs niet eens in dat menu om eventueel te verwijderen  :o
Systeemherstel kan niet omdat ik geen punten heb  :blozen bewaard.

Het is begonnen met het verwijderen van een inbeldailer die hier ingeslopen was
Locatie: +21.3 NAP

Zandman

Ik kan het hier ook niet vinden gert die mogelijkheid is idd weggehaald .
Wat je wel zou kunnen doen is sp2 via software verwijderen dan IE repareren en sp2 er weer opzetten
Is aardig omslachtig maar een andere manier zou ik op dit moment ook niet weten .
Ook rondneuzen op google levert weinig op  :-\
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Via Configuratiescherm - Software - Windowsonderdelen toevoegen en verwijderen staat IE er toch gewoon tussen als te verwijderen software? Of mag je dat als gebruiker van dat account niet?

Ghostimage heb je zeker niet van dat systeem?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

themasteronline

zoek en gij zult vinden ;)
ik hoop dat dit de Link is die jullie zoeken
welliswaar voor de tijd van sp2 uitgebracht maar misschien helpt het.

ik heb nog een kleine tip over het zoeken op google, je krijgt vaak meer en betere zoekresultaten als je ze in het Engels invoert
ik weet dat niet iedereen goed engels spreekt laat staan schrijft maar het is altijd het proberen waard, want als je een spel fout maakt dan geeft google altijd een sugestie hoe je het wel moet spellen.
in dit geval  typte ik "how to repair ie in xp sp2" ik hoop in ieder geval dat dit de goede oplossing voor je is
Marco

Han

Da's idd een goede pagina  :)

Gert optie 1 ( sfc /scannow ) niet uitvoeren als je SP2 erop hebt en die los geinstalleerd hebt.
Deze optie is de reparatiefunctie van XP. Alleen worden dan de bestanden van SP1 teruggezet en daar heb je niks aan.
Ik heb nog nooit gezien dat om de CD van SP2 gevraagd werd.

Optie 2 is wel een goede  :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Citaat van: Zandman op 23 november 2004, 23:47:32
Ik kan het hier ook niet vinden gert die mogelijkheid is idd weggehaald .
Wat je wel zou kunnen doen is sp2 via software verwijderen dan IE repareren en sp2 er weer opzetten
Is aardig omslachtig maar een andere manier zou ik op dit moment ook niet weten .
Ook rondneuzen op google levert weinig op  :-\

Leek me ook niet de beste oplossing Petra, ben je ook zo een uur mee bezig

Citaat van: Han op 24 november 2004, 04:20:11
Via Configuratiescherm - Software - Windowsonderdelen toevoegen en verwijderen staat IE er toch gewoon tussen als te verwijderen software? Of mag je dat als gebruiker van dat account niet?

Ghostimage heb je zeker niet van dat systeem?

Bij mij staat ie er niet tussen Han, in Win 98 kon je het verwijderen en dan kreeg je ook de optie repareren.
Zeker heb ik een Ghostimage, vlak na de instal van SP 2 gemaakt in September. Maar dat is me te gemakkelijk en kom er dan ook nooit achter wat de oorzaak was.

Citaat van: themasteronline op 24 november 2004, 12:05:01
zoek en gij zult vinden ;)
ik hoop dat dit de Link is die jullie zoeken
welliswaar voor de tijd van sp2 uitgebracht maar misschien helpt het.



Optie 2 inmiddels achter de rug en het resultaat is er naar. Het loopt weer en met een download van 500 kb/s als een trein.
Ik vermoed dat een brakke dll tussen heeft gezeten. Hiervoor zijn ook wel methoden om te registreren maar dat is ook veel rommelen in het register

regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 urlmon.dll
regsvr32 comcat.dll
regsvr32 Oleaut32.dll
regsvr32 Actxprxy.dll
regsvr32 Mshtml.dll

Ben weer volledig gerust gesteld  :) want het spookt toch op het werk de hele dag door je heen  ;)

Han, Petra en Masteronline, hartelijke dank voor de bijstand  :goed

Locatie: +21.3 NAP

Han

Ik begrijp twee dingen niet.....

- Waarom maak je je druk als je je probleem met 5 min d.m.v. een ghost image op kunt lossen?

- Als je je ghost image niet gebruikt omdat je wil leren dan heb ik nog een noot voor je te kraken :
  Waarom zie ik dit bij mij (WinXP Pro SP2) wel en bij jou niet?
 
 
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Locatie: +21.3 NAP

Han

Lijkt me een normale reactie. Jij zegt dat je wilt leren van wat er op je computer fout gaat.
Wij geven je antwoord op je vraag en geven feedback.
Er gaat dus nog iets fout omdat op jou PC het verwijderen van IE niet mogelijk blijkt via configuratiescherm - software.
Je bent kennelijk al uitgeleerd.

Topic closed.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!