externe harddisk vraag

Gestart door Format Arie, 09 januari 2004, 16:28:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Of ik nu (zie mijn andere topic) wel of niet een niewe harddisk in mijn computer moet zetten, ik overweeg ook nog eens een Externe hardisk aan te schaffen.  Denk aan deze. ( http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=37591&productType=1§ionID=145 )
Voor ik tot het besluit overga, kan iemand me vertellen of aan een externe harddisk ook nog echt nadelen zitten ??

Han

Handige is dat je 'm op alle PC's aan kunt sluiten waar je een usb-aansluiting hebt. Op Win98 PC's moet je w.s. wel eerst drivers installeren. WinXP zal 'm zo wel herkennen, verwacht ik. Die usb-aansluiting is ook meteen het nadeel. Zal nooit zo snel zijn als een gewone harddisk. Niet elke computer zal op kunnen starten vanaf een usb-apparaat. Wat je koopt is dus eigenlijk een héle grote zip-disk.  ;)

Wat wil je met het ding gaan doen, Arie. Waarom een portable?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Back ups, en veeeel heeel veeel muziek, games, en ik kan heel veel van mijn data meenemen naar buiten de stad.
En ook van andere computer op mijn externe schijf zetten en meenemen.

Han

Tja dan kan je ook kiezen voor een DVD-writer. Ook handig voor backups van je DVD's en zo. Op een DVD kan je een paar Gb wegschrijven. DVD-writers zijn inmiddels ook zo duur niet meer.
80 gb is zo vol als je er je muziek op wegzet en lege DVD's zijn altijd te krijgen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Je hebt gelijk, het overwegen waard. Maar dan zit ik weer te twijfelen aan intern of extern. Maar dat is een ander onderwerp.

Han

Dan zou ik een interne nemen. Bijna elke moderne PC heeft inmiddels standaard een DVD speler. Neem wel een drive die zowel met + als met - overweg kan. Dat zijn er steeds meer.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Je hebt me overtuigd. (ik ben zo makkelijk :))
Ik ga op zoek.