PC-Navigator Forum

Besturingssystemen => Oude besturingssystemen => Windows XP => Topic gestart door: depeer op 19 juli 2007, 21:16:01

Titel: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: depeer op 19 juli 2007, 21:16:01
Ik heb een laptop die wanneer ik XP wil installeren steeds een foutmelding geeft nl: <windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe ontbreekt of is beschadigd. installeer dit opnieuw.
Wat ik ook probeer, ik kom niet verder dan steeds deze melding.
Hoe los ik dit op ???
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: Han op 19 juli 2007, 22:24:26
* Gebruik je een originele WinXP CD bij de installatie?
* Is de harddisk waar je op probeert te installeren fysiek in orde?

Ik ken deze fout alleen als opstartfout bij een reeds geinstalleerde windows.
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: depeer op 20 juli 2007, 08:30:10
Ik heb zelf het vermoeden dat de harddisk defect is maar hoe kan ik dit te weten komen alvorens een nieuwe te kopen ??
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: depeer op 20 juli 2007, 08:31:06
De XP-cd is trouwens een legale versie
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: Han op 20 juli 2007, 10:42:12
De meeste harddisk fabrikanten leveren een tooltje om te testen.

Maxtor is overgenomen door Seagate. Je kunt de Maxtor testen met powermax (http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=84315.0) wat bij ons nog online staat in een special, met uitleg erbij. Je kunt Maxtor en Seagate ook testen met Seatools (http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools).
Western Digital hdd's test je met Lifeguard Diagostics (http://support.wdc.com/download/).
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: depeer op 21 juli 2007, 11:10:31
Ik heb een Hitachi travelstar HD in de notebook zitten, die is er zo uit maar hoe en waar kan ik die testen??
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: Han op 21 juli 2007, 13:53:50
Heb je al op de site van hitachi gezocht dan naar een diagnosetool? (Drive fitness test (http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT))

Je moet de hdd erbij dit soort tooltjes meestal laten zitten voor dat testen.
Hier staat (http://www.hitachigst.com/downloads/dft32_user_guide.pdf) hoe die test gedaan moet worden.
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: depeer op 23 juli 2007, 12:24:22
Is inmiddels opgelost dus topic kan op slot.
Bedankt voor de moeite
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: Bugs op 23 juli 2007, 12:26:22
Jammer dat je schrijft hoe het is opgelost.
Dat is namelijk de bedoeling van een forum, met elkaar een oplossing vinden zodat anderen er ook wat aan hebben.
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: depeer op 24 juli 2007, 18:57:11
Ik heb gewoon een nieuwe harde schijf gekocht
Titel: Re: Error: windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe
Bericht door: Han op 24 juli 2007, 21:45:29
Dan weten we in ieder geval dat we op het juiste spoor zaten.

Tnx voor de feedback. Ik sluit het topic af.