Ik heb een laptop die wanneer ik XP wil installeren steeds een foutmelding geeft nl: <windows.hoofdmap>\system32\ntoskrnl.exe ontbreekt of is beschadigd. installeer dit opnieuw.
Wat ik ook probeer, ik kom niet verder dan steeds deze melding.
Hoe los ik dit op ???
* Gebruik je een originele WinXP CD bij de installatie?
* Is de harddisk waar je op probeert te installeren fysiek in orde?
Ik ken deze fout alleen als opstartfout bij een reeds geinstalleerde windows.
Ik heb zelf het vermoeden dat de harddisk defect is maar hoe kan ik dit te weten komen alvorens een nieuwe te kopen ??
De XP-cd is trouwens een legale versie
De meeste harddisk fabrikanten leveren een tooltje om te testen.
Maxtor is overgenomen door Seagate. Je kunt de Maxtor testen met powermax (http://www.pcnavigator.nl/forum/index.php?topic=84315.0) wat bij ons nog online staat in een special, met uitleg erbij. Je kunt Maxtor en Seagate ook testen met Seatools (http://www.seagate.com/www/en-us/support/downloads/seatools).
Western Digital hdd's test je met Lifeguard Diagostics (http://support.wdc.com/download/).
Ik heb een Hitachi travelstar HD in de notebook zitten, die is er zo uit maar hoe en waar kan ik die testen??
Heb je al op de site van hitachi gezocht dan naar een diagnosetool? (Drive fitness test (http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm#DFT))
Je moet de hdd erbij dit soort tooltjes meestal laten zitten voor dat testen.
Hier staat (http://www.hitachigst.com/downloads/dft32_user_guide.pdf) hoe die test gedaan moet worden.
Is inmiddels opgelost dus topic kan op slot.
Bedankt voor de moeite
Jammer dat je schrijft hoe het is opgelost.
Dat is namelijk de bedoeling van een forum, met elkaar een oplossing vinden zodat anderen er ook wat aan hebben.
Ik heb gewoon een nieuwe harde schijf gekocht
Dan weten we in ieder geval dat we op het juiste spoor zaten.
Tnx voor de feedback. Ik sluit het topic af.