Upgraden naar Windows 10

Gestart door Han, 01 juni 2015, 12:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marloes

ik heb nog windows 7 en die gaat nog perfect
dus laat ik lekker zo
als ik toe ben aan een nieuwe heb ik denk weinig keus
zo lang bewegen nog kan dan doen

Josette

Het was hier vanmiddag op het nieuws.  ::)
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

De berichtenstroom begint op gang te komen:
Windows 10: mooie upgrade als je weinig waarde hecht aan je privacy
Bron: Jeannette Kras - www.welingelichtekringen.nl/ - woensdag 29 juli 2015, 10:43
Vanaf vandaag is Windows 10 beschikbaar. Twee grote pluspunten: de upgrade is voor iedereen gratis en het Startmenu is terug. Enorm nadeel: gebruikers leveren een flink deel van hun privacy in. Gelukkig is daar wat tegen te doen. Volg het stappenplan van de Consumentenbond om je persoonlijke gegevens te beschermen.
De Bond waarschuwde gisteren al dat Windows 10 het niet zo nauw neemt met je privacy. Bij de standaardinstallatie wordt een reeks internettoepassingen op de pc gezet die toegang krijgt tot veel persoonlijke data.
Zo mag elk programma op de pc of tablet de unieke reclame-ID’s uitlezen. Daarnaast registreert de pc doorlopend de locatie van de gebruiker en deelt die aan alle apps die daarom vragen. Ook zien geïnstalleerde apps direct wie de gebruiker is (naam, foto), als die is ingelogd met een Microsoft-account. En nog erger: virtuele assistent Cortana stuurt alle getypte en ingesproken tekst door naar Microsoft ‘om de gebruiker beter te leren kennen’.
Bart Combée, directeur Consumentenbond: ”De tijd dat al je documenten en bestanden alleen maar op je pc thuis staan, lijkt met Windows 10 echt voorbij. Het systeem is nauw verweven met internet en dus moet je het behandelen als een soort Facebook. Daarbij bepaal je via privacy-instellingen wat wel en niet zichtbaar is voor een ander.”

http://www.consumentenbond.nl/internet-privacy/extra/windows-10-privacy/
Als je die link van de consumentenbond leest dan heb je het helemaal gehad met Microsoft ..... brrrrrr.


------------------------------------------------------------------
Okee dan, wij weten genoeg. Windows 10 hoeft voor ons niet zonodig. Hoezo gratis. Ze krijgen alle data die ze willen en verkopen zo de hele zooi aan adverteerderd. Kassa!!
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

Ja ik las het op de Consumentenbond
Vind dat geen prettig idee
zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Nee wij ook niet. Alles wat je op je PC doet wordt geregistreerd en opgeslagen bij Microsoft. Tja dan kunnen ze het besturingssysteem wel "gratis" aanbieden.
Aan wie gaan ze al die verzamelde gegevens verkopen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs

Han

Google heeft al genoeg info van me.  :D
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Geweldig, 8.1 was als oke maar deze is helemaal toppie, 2Gb geheugen met de browser edge, radio audials en Facebook in gebruik. Installatie met de microsoft tool http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10 ging soepel. Aktivatie gaat via de ms server mits een geldige Win 7 /8 licentie. Privacy is uitgebreid te configureren
Kijk eens met de verkenner in de C map ( verborgen bestanden weergeven), daar staat de download al een tijdje te wachten. $windows.~BT
Zelfs mijn office pro met een" luchtje" is overgezet en geactiveerd
Locatie: +21.3 NAP

Han

Heb je de linkjes hierboven gelezen, Gert? Ik hoop dat je niet voor de standaard installatie gekozen hebt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Gert

Niet zo moeilijk doen Han , alles is te configureren. Als je wilt is alles dicht te spijkeren. Probeer het eens uit in een Virtual box https://www.virtualbox.org/.
Download de iso met http://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10, branden is niet nodig. Virtual box kan de iso direkt installeren.

Locatie: +21.3 NAP

Han

Ah ieder zijn mening, Gert. Ik wacht nog een paar maanden met installeren op mijn testbak. Tegen die tijd hebben de privacywaakhonden alarm geslagen.
Ik ben ervan overtuigd dat er europeese regelgeving gaat volgen op de vrijpostigheden van Microsoft. De iso die nu te downloaden valt zal dan aangepast worden.
Wat windows 10 betreft zijn er op het moment twee kampen, "de afwachters en "hop we gaan ervoor" mensen. Ik behoor tot de eerste groep en jij tot de tweede.
We hebben nog een jaar de tijd om te wachten, hoe en wat. We hebben 4 prima draaiende win 8.1 systemen, dus geen haast.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het addertje onder het gras komt langzaam tevoorschijn.  ;)

Betalen voor advertentievrije patience in Windows 10
Bron: Redactie www.telegraaf.nl
Met de lancering van Windows 10 zit ook het klassieke kaartspel patience, na een afwezigheid in Windows 8, weer in het besturingssysteem. Ditmaal is de game echter voorzien van advertenties en er is maar één manier om daar vanaf te komen: een abonnement afsluiten.
Het spel spelen is op zich gratis, al wordt het af en toe onderbroken door een reclamefilmpje. Deze kan 15 of 30 seconden duren en is niet over te slaan of weg te klikken. De enige methode om ze niet meer te hoeven zien is om een abonnement te nemen bij Microsoft voor $1,50 per maand of $10 per jaar.
Naast het verwijderen van de advertenties krijgen spelers ook extra muntjes, waarmee bonussen in het spel ontsloten kunnen worden, zoals andere digitale pakjes kaarten. Deze muntjes zijn ook te verdienen voor het spel te spelen.
Deze versie van patience bestaat al een tijdje en was beschikbaar voor Windows 8. Hier moest hij echter uit de Windows Store-downloadwinkel gehaald worden en was hij niet standaard in het besturingssysteem ingebouwd.
Patience is al sinds Windows 3.0 uit in 1990 uitkwam een onderdeel van Windows. De game is destijds ontwikkeld door een stagiair.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Groetjes van Bugs

Han

10 zaken die Windows 10 heeft vernacheld
Bron: Brad Chacos - www.computerworld.nl - 31 juli 2015

Gefeliciteerd Windows 10, je bent geweldig! Maar fix dit alsjeblieft...  Windows 10 is hemels, want het heeft op een subtiele manier de beste aspecten van zijn voorgangers samengevoegd en de idiote onderdelen van Windows 8 overboord gegooid. Het is nu gewoon geworden wat Windows 8 had moeten zijn. Maarrr... het is bij lange na niet perfect. Een aantal issues blijft Microsofts besturingssysteem al jaren hinderen en Windows 10 voegt daar nog een aantal nieuwe probleempjes aan toe. Ik hoop dat deze oneffenheden je gebruikservaring niet verpesten.

http://computerworld.nl/software/87596-10-zaken-die-windows-10-heeft-vernacheld

-----------------------------
Echt de moeite waard om het artikel even te lezen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

marloes

zo lang bewegen nog kan dan doen

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

feao †

Ik las net dit op webwereld....

http://webwereld.nl/it-beheer/87704-trage-verbinding-schuld-van-windows-10

Als ik  het zo volg allemaal, denk  ik niet dat ik over ga op win10 maar dat ik het ga houden bij win8.1 die het hier op beide pc's goed doet...

groetjes Mariska
Nooit te oud om te leren!
groetjes Mariska

Han

Overal verborgen settings hé. Uitzetten kan steeds maar dan moet je wel weten waar het zit. ::)
De beerput gaat steeds verder open. Ik ben benieuwd wat er verder nog tevoorschijn komt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Black Panther

Kwam toevallig even langs :P
Ik denk dat ze willen concurreren met Google. Google bied al jaren "gratis" dingen aan (YouTube, Search, mail, g+, mobiele besturingssystemen etc.) en nu probeert Microsoft hetzelfde. Uiteindelijk zullen oudere systemen niet meer ondersteund worden en zullen we toch over moeten of we willen of niet (of voor een alternatief systeem kiezen als dat er komt)

De tijd dat je anoniem kan blijven is wel zo'n beetje voorbij helaas.
Toch moet ik soms wel lachen hoe huiverig mensen zijn om over te stappen i.v.m. met hun privacy, terwijl ze wel dingen als Facebook of andere "gratis" zooi zoals bovengenoemde Google applicaties gebruiken.
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Oke, daar heb je deels wel een punt wat betreft facebook, maar google heeft zijn instellingen niet zo verborgen dat je niet ziet wat je doet. Microsoft heeft dat wel.
De standaard installatie van Win10 zet zoveel open, dat je daar als ICT-er kippevel van krijgt. Veel mensen gaan die standaard installatie gebruiken.
Google gebruikt mijn PC ook niet ongevraagd voor het opzetten van een Peer-to-peer netwerk voor de uitrol van updates.
Je zal zo'n jojo hebben met een pc vol virussen. Lekker dan als die pc bestanden gaat delen met anderen. Hoe houden ze virussen en andere narigheid van de peer-to-peer netwerk?

We zullen op den duur wel over moeten gaan stappen maar voorlopig kijk ik de kat nog uit de boom. We hebben tot volle tevredenheid Win8.1 op een paar apparaten draaien, dus haast hebben we niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!