bureaublad op zwart

Gestart door Format Arie, 12 december 2013, 20:47:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Hoi, ben al tijdje bij instellingen op zoek hoe ik kan voorkomen dat mijn bureaublad in een halve minuut of zo op zwart gaat. Vervelend daarbij is dat als ik bijv met downloads bezig ben via grabits, deze downloads ook stoppen.Moet ik telkens ook grabits afsluiten en opnieuw opstarten, om die weer aan de gang te krijgen.
Ik heb al wat instellingen gewijzigd zoals dimmen, uitschakelen en slaapstand op half uur zetten. Maar dat werkt in ieder geval niet.

Han

* Via Configuratiebeheer naar je Energiebeheer gaan.
* Je ziet daar aan de linkerkant "Een energiebeheerschema kiezen of aanpassen"
* Kies daar voor "Gebalanceerd" en klik daarachter op "Schema-instellingen wijzigen"

Op die plek kun je instellen wat je wil met je beeldscherm. Ik gebruik mijn laptop thuis op netstroom en heb de setting voor netstroom op Beeldscherm uit (nooit) en slaapstand (nooit). Schermbeveiliging aan, en downloaden maar, zonder onderbrekingen.

Omdat ik wil voorkomen dat mijn batterij "lui" wordt, laat ik mijn laptop wel af en toe m'n batterij leegwerken totdat hij een melding geeft dat de batterij bijna leeg is en dat de netstroom aangesloten moet worden.


Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Han, Had ik al gedaan. Bij gebalanceerd stond hij al bij accu en netstroom op alle drie mogelijkheden, beeldscherm dimmen, uitschakelen, en in slaapstand zetten, op 30 minuten, maar springt dus na ongeveer halve minuut toch op zwart. Daarom begrijp ik het dus juist niet.
Heb nu alles bij gebalanceerd op 1 uur gezet, en bij energiebesparing ook alles op 1 uur. Bij beide de wijzigingen opgeslagen.

Format Arie

En alles gaat dus gewoon....binnen een minuut op zwart. :-\

Han

Behalve de slaapstand heb je ook een sluimerstand, lees ik net.
Zie hier:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions

Op mijn plaatje hierboven zie je onderin nog 2 links staan. Een daarvan is "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen". Als je daarop klikt kun je onder het kopje "slaapstand" de setting voor netstroom instellen voor Slaapstand en sluimerstand op "nooit".
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Volgens mij heb ik het nu goed (maar anders/meer) gedaan.
Heb het gevonden wat je beschrijft. Heb nu overal bij slaapstand na - sluimerstand na - en bij beeldscherm uitschakelen na,.... nooit ingevuld. En zit op netstroom te werken.

Ook laptop eens opnieuw opgestart, en gecheckt, staat ook nog overal op nooit.

Nu eens afwachten

22.10 uur: het werkt, is niet meer uitgevallen. Top  :goed
Wel een schermbeveiliging ingevuld.