Nieuwe Videokaart Radeon

Gestart door BerryNovakin, 01 januari 2012, 21:47:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BerryNovakin

ok ik heb een ixtreme m3720 pc model en er zat een Nvideo Geforce Gt220 kaart in.
nu heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft namelijk de Radeon HD 6850
ik heb de kaart met veel moeite erin laten zetten omdat mijn moederboard lastig in elkaar zat, gelijk een voeding van 500 watt erbij gedaan.
nu wilde ik de driver installeren in de winkel en dat deed hij niet.
omdat alle drivers van Geforce er nog op stonden waarschijnlijk.
nu had ik alles eraf gegooid van Geforce met mijn nieuwe kaart al in mijn kast.
maar als ik hem opnieuw opstart om de driver te installeren van mijn nieuwe staat de Geforce er gewoon nog steeds.
hoe krijg ik mijn nieuwe videokaart aan de praat ???

Han

Welkom op ons forum.  :)

De "Nvideo Geforce Gt220" in je packard bell is als ik me niet vergis een geïntergreerde videokaart. Dat wil zeggen dat de hardware ervoor (de GPU) dus de grafische processor op je moederbord "ingebakken" zit. Wanneer je alleen de driver weggooid via configuratiescherm software dan reageert window's bij een reboot van het systeem met het installeren van de standaard aanwezige driver omdat windows "denkt" dat de besturingssoftware voor de "Nvideo Geforce Gt220" ontbreekt.

Wil je een "losse videokaart" aan de praat krijgen dan zal je de grafische processor uit moeten gaan schakelen zodat windows je ""Nvideo Geforce Gt220"" niet meer detecteert en dan ook niet die software wil gaan installeren. Pas daarna zal je PC de nieuwe videokaart kunnen herkennen.

Verwijder EERST de software/driver van je oude videokaart. Start daarna de pc opnieuw op en ga meteen de BIOS in, door op DEL te drukken tijdens het opstarten. (vaak is het DEL indrukken tijdens opstarten, is het dat bij jou niet raadpleeg het boekje van je moederbord waarin staat hoe je in het BIOS moet komen)
In je BIOS zie je bovenin een aantal tabbladen. Ga naar tabblad advanced in het BIOS en ga omlaag naar Onboard devices configuration en schakel daar video onboard uit (Disabled). Druk dan op de toets F10 om wijzigingen op te slaan en het systeem opnieuw op te starten.
!!! Verander NIETS anders in je BIOS dan alleen die setting voor de onboard videokaart

Als je dat gedaan hebt én je nieuwe Radeon HD 6850 is hardwarematig goed geïnstalleerd dan zal windows bij het opstarten de nieuwe videokaart gaan gebruiken. Zorg dat je voor die tijd al de nieuwste driver van de site van ATI Radeon gehaald hebt voor je Radeon HD 6850 en zet die op je bureaublad zodat je ze makkelijk terugvind. Dan is het alleen nog maar een kwastie van het installeren van de software/driver.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Veel 1 berichters die het niet de moeite waard vinden terug te reageren, valt me op. :-\

Bugs

Goede reden om er een slotje aan te hangen. Han heeft weer haar tijd verspilt.  >:(
Groetjes van Bugs

Han

Citaat van: Format Arie op 18 januari 2012, 16:58:18
Veel 1 berichters die het niet de moeite waard vinden terug te reageren, valt me op. :-\
Ja inderdaad aso is dat hé. Zouden ze dat in real life ook doen?
Iemand een vraag stellen en dan omdraaien en weglopen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!