Harde schijf kapot?

Gestart door Boneturk, 25 september 2007, 18:01:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Boneturk

hey bugs en han bedankt voor jullie reacties. Via de link die bugs heeft gegeven ben ik hier gekomen :

De oplossing: Zorgen dat je toegang krijgt tot de map.

Wat kan je hiervoor doen?

Open Windows Verkenner
Ga naar Extra - Mapopties
Klik op het tabblad weergave
Vink "Eenvoudig delen van bestanden(aanbevolen) af(dus vinkje weg)
Duw op ok
Ga naar je C schijf waar de map Email staat
Klik met de rechtermuisknop op deze map en kies eigenschappen
Ga naar het tabblad beveiliging
Klik op Toevoegen
Vul daar de naam van je account in waarmee je aangelogd bent(bv beheerder of Administrator)
Klik op Geavanceerd
Vink devolgende optie aan: "Machtigingen voor alle onderliggende mappen opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen
Klik op Ok en ok
Done. Je zou nu in de map moeten kunnen

oke ik heb dit allemaal stap voor stap gedaan, godzijdank kan ik nu in die map komen die beveiligd was, maar nu als ik de mappen in die map dus de submappen probeer te openen geeft hij opnieuw de melding van toegang is geweigerd.Op die forum waar ik die informatie had zag ik ook dit staan :

zaterdag, 2 juli, 2005 - 14:53
Is er misschien ook nog een makkelijke manier om de hele map en alle bstanden en submappen daarin ook weer onbeveiligd te maken?
Ik moet nu in elke map elk bestand opnieuw toekennen (door een selectie te maken gaat het nog wel maar ik heb erg veel submappen...:S)

zaterdag, 2 juli, 2005 - 15:24
Daarvoor dient deze optie:

Quote:

Vink devolgende optie aan: "Machtigingen voor alle onderliggende mappen opnieuw instellen en doorgeven van overneembare machtigingen inschakelen
Staat in de post hierboven vermeld


Nou ik vind deze aan maar nog steeds gaan de mappen niet open, daarna als ik terug ga naar eigenschappen beveiligign geavanceerd dan zie ik dat die vinkje vanzelf weer uit is?
Weten jullie misschien nou wel hoe ik ook in die submappen kan komen?
alvast heel erg bedankt jongens

Han

Via de manier zoals hierboven beschreven moet je hoofdmap én submappen kunnen openen.
Je hebt immers de rechten overgenomen van de hoofdmap en van de submap. Het zou kunnen dat je daarna nog even opnieuw op moet starten om de rechten te laten gelden. Soms doet windows dat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Boneturk

ik heb het echt stap voor stap gedaan maar de sub mappen opent hij niet.
maar goed, ik kan ze nu wel map voor map openen dan moet ik elke map apart en daarna de inhoud apart moet ik de beveiliging deblokkeren.
hartstikke bedankt voor jullie hulp,
de harde schijf start nog steeds niet op maar ja ik denk dat ik dan iemand anders moet gaan vinden om het te vragen. in ieder geval van harte bedankt bugs en han jullie hebben me goed geholpen

Bugs

Fijn dat je in ieder geval je data terug hebt.
Even een advies, maak in het vervolg regelmatig backups op een andere harde schijf of een externe harde schijf. Je ziet dat dat veel narigheid kan voorkomen. ;)

Ik sluit dit topic af.
Groetjes van Bugs