XP reboot na starten verkenner

Gestart door Helen, 08 juni 2004, 17:53:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Helen

De pc van Blackice heeft wat leuks. Als hij verkenner wil starten, dan is het in 99 % van de gevallen zo, dat XP spontaan opnieuw gaat rebooten.

Geen virussen of spyware aanwezig, er wordt dagelijks gescand op dit soort zaken (met de allerlaatste updates).
Iemand enig idee, wat dit veroorzaakt?
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Lijkt op een systeemfout. XP staat standaard ingesteld om een reboot te geven na een systeemfout.
Kijk even of dat uitstaat en kijk even of je in het log (Applicatie of systeemlog) iets terugvind over deze fout
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Reboot na systeemfout stond inderdaad aangevinkt, ik zal het foutenlog nog eens uitspitten, dat staat vol met meldingen.
NON BLATERARE, SED POLIRE!

Han

Als je door de bomen het bos niet meer ziet is het het gemakkelijkste om het log gewoon leeg te mikken. Daarna even met de hand rebooten en dan meteen het log checken.

Dat log checken doe je dan ook voorlopig regelmatig zodat je uit kunt zoeken wat er loos is.
In de logs staat vaak een viercijferignummer. Alleen met dat nummer is het nog lastig, maar via deze site kun je kijken wat er achter zo'n nummer schuilgaat.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Helen

Het probleem heeft zich niet meer voor gedaan, maar ik ga me nog wel verdiepen in die nummers.

Bedankt Han, topic gaat dicht  ;)
NON BLATERARE, SED POLIRE!