IRQ conflict

Gestart door Angel, 08 juni 2003, 08:41:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angel

Ja hoor ben ik weer het was dus ook niet Norton nog eens verder gezocht en gevonden dat zowel mijn modem als de videokaart als IRQ adres 16 hebben en dat kan dus niet.

Ik heb het modem eerst in een ander slot gedaan maar dan heb ik geen internet meer en dan heeft hij weer hetzelfde IRQ als de geluidskaart. Hoe los je dit in godsnaam op?
Carpe Diem

Han

Een videokaart heeft doorgaans een vast IRQ en die niet te veranderen is.

Wat je kunt proberen is het volgende. Zorg dat het modem niet direct in het slot naast de videokaart zit. Dan heb je minder kans op een conflict. Zet 'm maar in het slot zover mogelijk ervandaan.
Het modem (ik neem aan dat het een PCI kaart is) krijgt van Windows automatisch een IRQ toegewezen.
Verwijder het modem bij apparaatbeheer en laat het door windows opnieuw detecteren. Als het goed is dan kiest Windows dan vanzelf een vrijstaand IRQ.

PS) Bedoel je met het modem de netwerkkaart van je kabel-internet of bedoel je echt een analoog modem??
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Angel

Hoi Han ik bedoelde inderdaad de netwerkkaart maar dat moet dus kunnen met XP twee kaarten met dezelfde IRQ-es ik heb de kaart eruit gehaald computer opgestard zonder, weer afgesloten kaart er weer in ze hebben nog steeds dezelfde IRQ maar toch werkt de computer nu.

Daarnaast heb ik gescand met het commando sfc /scannow
(start-uitvoeren-commando invoeren)
Dit scant de beveiligde windows bestanden en repareerd ze. En ik heb Norton compleet verwijderd en heb nu AVG en alles werkt weer (tot nu toe)

Dank je wel voor het meedenken allemaal!!
Carpe Diem

Han

Tof dat het weer werkt Angel, houden zo  ;)

Ik sluit het topic af  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!