Alleen internet in veilige modus (XP)

Gestart door anykoen, 08 maart 2005, 15:29:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

Korte voorgeschiedenis.
Om diverse redenen hebben we besloten om over te stappen naar UPC/Chello.

De eerste monteur kwam vorige week en heeft een tijd zitten puzzelen; kreeg de internet-aansluiting niet voor mekaar. "Het ligt aan de computer".
De zaak rigoreus aangepakt. Door een vakman een (c-) schijf laten installeren en daarop windows-XP plus SP1 en SP2. Bestanden gezet op de schijf die nu D heet.

Vandaag (08/03) de grote dag; de monteur komt alles aansluiten.

Probleem:
Na enkele uren ploeteren is de situatie dat er wel een IP-adres wordt ontvangen maar er toch geen internet-aansluiting is. Later blijkt dat er wel een internetverbinding kan worden gemaakt als de pc in de veilige modus wordt opgestart.

In de normale modus kan internet niet worden bereikt, ondanks de offers die zijn gebracht: Zone-Alarm en AVG mogen niet meer starten; de eigen firewall van windows is uitgeschakeld en Firefox is in z'n hok gezet.

Op dit moment ben ik dus in de veilige modus onbeschermd op het net; na afloop goed scannen.

Een telefonisch-hulpverlener heeft een flink aantal uren geïnvesteerd maar komt er ook niet uit.

Wat kan ik nog doen? Windows opnieuw installeren, zodat alle aanpassingen er weer uit zijn?

Paul

Paul

Han

Ik heb werkelijk geen idee. Zo op afstand kan ik daar niets over zeggen. Het kan werkelijk van alles zijn.
Als het een eigen monteur op een schone installatie van Windows al niet lukt ...tja.

De monteurs van Chello zijn werkelijk de slimsten niet. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze aanraden om maar geen firewall meer te gebruiken (omdat ze het anders niet werkend krijgen)  ::)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Ik weet niet of het altijd zo gaat, maar ik was verblijd met een monteur van Cable One; hij deed erg zijn best en heeft heel lang met de helpdesk aan de lijn gezeten en dingen uitgeprobeerd.

Het probleem ligt ergens binnen het verschil tussen veilige en normale modus, maar ik weet niet wat dat verschil is.
Misschien toch maar opnieuw XP installeren; dan gebruik ik tenminste de installatie-cd nog; misschien werkt dat beter dan een monteur.
Paul

Han

Als je de PC opstart in veilige modus dan worden er zo min mogelijk drivers/stuurprogramma's gestart. Die modus is er zodat je Windows toch nog kunt opstarten en repareren, mocht er iets misgegaan zijn met de installatie van 'n driver/stuurprogramma. Je kunt kiezen voor veilige modus mét en zonder netwerkondersteuning. Het verschil daartussen lijkt me dan nu duidelijk?
Zijn er drivers geinstalleerd voor dat modem? Zo ja, waren dat de goede?

Windows opnieuw installeren had je toch al gedaan? Je schreef immers :
"De zaak rigoreus aangepakt. Door een vakman een (c-) schijf laten installeren en daarop windows-XP plus SP1 en SP2. Bestanden gezet op de schijf die nu D heet."
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Ja, ik moet kiezen voor "veilige modus met netwerkondersteuning". Als ik dan op Internet Explorer klik, wordt  direct verbinding gemaakt met internet; daarom lijken mij de modem-drivers goed geïnstalleerd. Ook zei de monteur (ik stond er bij en ik keek er naar) dat er een ping-reactie was.

Na de her-installatie van XP heb ik enkele (volgens mij onschuldige) dingen aangepast, zoals geen pijltjes bij de shortcuts, geen "snelkoppeling naar". Daarom dacht ik - om 100% zeker te zijn - om XP weer opnieuw er op te zetten, modem te installeren en - pas als alles werkt - XP weer toonbaar te maken.
Omdat internet in veilige modus wel bereikbaar is, denk ik dat het modem goed geïnstalleerd is. Maar als het zinnig is kan ik dat ook overdoen; ik heb een installatie-cd-met-boekje gekregen.

Het vervelende is dat UPC/Chello monteurs inhuurt en dan uitgaat van zoveel installaties per dag. De monteur heeft dan te weinig tijd om echt te zoeken naar een storing en is ook niet bekend met de mogelijke fouten en oplossingen. Het zal wel goedkoper zijn, maar ze moeten toch heel wat reclame-kosten maken om deze negatieve indruk weg te poetsen.

Paul
Paul

anykoen

Het is niet verstandig om te vroeg te juichen, maar toch...

Ik heb toch zo'n hekel aan mensen die het beter weten dan de deskundigen/ontwerpers. Als simpele gebruiker heb ik de installatie-cd voor internet gedraaid. Na een aantal keren "ja" te hebben geklikt kreeg zonder problemen internet in de normale modus.
Als het over een paar dagen nog werkt, durf ik blij te zijn, maar ik wilde het wel even doorgeven.

:D   >:(   :uhhh
Paul

Zandman

Als het via de cdrom gelukt is denk ik dat je je internetaansluiting gewoon blijft behouden.
Ik heb bij de bovenbuuf ook chello geinstalleerd vanaf de cdrom en het werkte toen ook meteen.
Vraag me dan alleen wel af wat die monteurs hebben gedaan al die tijd maar top dat het werkt.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Han

Goed gedaan Paul. Ik hoop dat het blijft werken.  :goed

Nog 'n advies.... als je mail niet wil werken nadat alles normaal gefunctioneerd heeft ga dan niet aan jezelf twijfelen. Als jij niets veranderd hebt aan je instellingen doe dat dan vooral ook niet. De mailservers van chello hebben soms zomaar een storing. Het kan dan ook zomaar een paar dagen duren en dan werkt het ineens weer. meld het wel even bij Chello dan, als er een mailstioring is. Pas bij een aantal storingen kijken ze ernaar. Aan de telefoon melden ze je dan dat er niets aan de hand is.

Tot slot. je hebt een forum die opgericht is door een gebruikersgroep die iontevreden was bij chello. Op hun site/forum kun je een en ander nalezen over chello. Dat forum staat hier : Chello Underground.

Ik sluit het topic hiermee af. Surf ze  ;)

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!