defragmentatie

Gestart door hopeless, 06 december 2004, 20:58:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hopeless

hoi ik hoop dat ik hier op de juiste plek zit,..
ik zocht bij zoeken maar kan hier niets over vinden,..

in het begin  heeft iemand mijn pc gedefragmenteerd,...
laters heb ik het zelf ook eens gedaan maar na 1 1/2 dag nog niet klaar te zijn kreeg ik toen te horen, dat ik het gewoon op automatisch moest zetten ,...

ik heb het erna nooit meer gedaan,maar zou het nu nog wel eens willen doen,
en denk dat ik het met de beschrijvingen wel kan,..
maar nu heb ik dus inmiddels een F en n G een H en een I schijf (partitie,..ofzo)
nu hoorde ik dat als ik ga defragmenteren, dat ik dan mijn gegevens op een andere schijf kan gooien zodat het sneller gaat,...

nu is mijn vraag: kan dit??? heeft het dan wel nut??
en is het zeker zo als je defragmenteerd dat er niks verloren gaat ?:kweetniet


alvast dank voor reaktie   :tnx
gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Zandman

Defragmenteren doe ik hier altijd snachts dan kan de computer zijn gang gaan en heb ik er geen last van
Om het vlot te laten verlopen moet je de screensaver uitschakelen anders begint de defragmentatie steeds opnieuw.
Gegevens zou ik niet verplaatsten dat maakt het proces volgens mij niet sneller
Wat wel kan helpen is de computer opstarten in veilige modus Hier kom je door bij het opstarten van de computer op F5 te drukken
Dan wordt windows minimaal opgestart en heb je minder kans op een onderbreking van het defragmenteren. ook dan screensaver uitzetten

Defragmenteren doe je door naar start te gaan------->programma's------> bureau-accescoires --------->systeemwerkset --------> defragmentatie 
Kies de partitie die je wil defragmenteren meestal is dat C: en start de defragmentatie.
Bij  defragmentatie gaan er geen gegevens verloren .Zie je harde schijf als een boekenkast alle boeken staan door elkaar en er zit ruimte tussen .Met defragmenteren zet je alle boeken weer netjes recht en aangesloten aan elkaar en kan je ze weer makkelijker vinden.
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

hopeless

die keer deed ik het ook snachts,..maar helaas de volgende dag was het nog bezig :(

hoe zet ik de screensaver uit? :-[

en in de veilige modules opstarten, is dat niet F8 ?

en wat het verplaatsen betreft,.. ik hoorde dus dat als ik dus bijv c wou defragmenteren,
ik mijn mappen dan naar een legere partitie kon zetten en dat c dan sneller ging,..
dit vond ik aan de ene kant dus logisch klinken, want waar minder staat duurt het natuurlijk minder lang,
maar aan de andere kant dacht ik al: in bijv jouw voorbeeld vd boekenkast:
als ik alle boeken naar een andere kamer breng kan ik wel de kast opruimen maar de boeken zitten dan niet meer in de kast en als ik die weer terug zet is het misschien nog net zo'n puinhoop

maar ik denk dat ik het doe zoals jij zei:

snachts in veilige module en screensaver uit  :goed

bedankt
gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Zandman

De screensaver zet je uit door op het buroblad te gaan staan met de muis
Druk op de rechtermuisknop en vraag de eigenschappen op zet dn bij het tabblad schermbeveiliging de screensaver op geen in het pull down menu
Het kan idd ook F8 zijn dat verschilt per computer waarmee je in veilige modus komt
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

hopeless

gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

hopeless

goedenmorgen  :D

ik heb vannacht defragmentatie toegepast,....
ik heb vannacht t eerste uurtje meegekeken en ik zag hem bezig tot 26%
daarna stond het ff stil en erna begon ie te comprimeren,..
had ie normaal tot 100% moeten gaan??

ik zie nu net dat het voltooid is,...maar er zijn items die niet gedefragmenteerd kan worden!!
is dit nu oke?ik heb er een rapport van opgeslagen het waren 5 stuks.

of moet ik het later gewoon nog eens doen?en duurt het nu dan veel korter?
ik deed nl nogmaals analyseren en dan geeft ie advies dat ik volume moet defragmenteren!!


dank  :bidden

gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Black Panther

Citaat van: Zandman op 06 december 2004, 21:05:34
................... screensaver uitschakelen anders begint de defragmentatie steeds opnieuw.
Gegevens zou ik niet verplaatsten dat maakt het proces volgens mij niet sneller
Wat wel kan helpen is de computer opstarten in veilige modus Hier kom je door bij het opstarten van de computer op F5 te drukken
Dan wordt windows minimaal opgestart en heb je minder kans op een onderbreking van het defragmenteren. ook dan screensaver uitzetten

Dit is niet helemaal waar Zandman. Bij het defragmenteren worden de gegevens aan het begin van de schijf verplaats naar een plek ergens aan het eind. Als deze plek heel klein is gaat dit heel lang duren, want dan wordt dit steeds met een klein beetje data gedaan. bij grote schijven moet je zorgen dat je voldoende vrije ruimte hebt, of je moet een heel groot geduld hebben...
if you watch the movie Titanic backwards, it's about a magical boat that saves people.

Han

Als je elke keer als je gaat defragmenteren je data gaat verplaatsen dan ben je toch wel apart bezig hoor ;)
Da's niet dé manier om defragmentatie sneller te laten verlopen. Je moet gewoon wat regelmatiger defragmenteren dan duurt het niet zo lang.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

hopeless

Citaat van: Han op 07 december 2004, 12:05:29
Als je elke keer als je gaat defragmenteren je data gaat verplaatsen dan ben je toch wel apart bezig hoor ;)
Da's niet dé manier om defragmentatie sneller te laten verlopen. Je moet gewoon wat regelmatiger defragmenteren dan duurt het niet zo lang.

huh??
ik heb het gedaan zoals je gezegd had hoor  :goed
ik had alleen nog een vraagje nav de resultaten, vandaar dat ik nog een reaktie plaatste vanmorgen ,...
dus indien je daar nog ff antwoord op kunt geven graag  :kerstman
gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Zandman

Denk dat han's post meer een reaktie was op de post van blackpanter hopeless

Dat er bestanden niet gedefragmenteerd kunnen worden kan kloppen er zijn bestanden die standaard aan het begin of aan het eind van de harde schijf horen te staan
Als er staat defragmentatie is voltooid dan is het okay
En je kan nu jezelf aanleren om iets vaker te defragmenteren dan duurt het niet al te lang iedere keer .
Ik doe het hier gemiddeld eens in de 2 tot 3 weken
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

hopeless

ja dat ga ik ook weer bijhouden,....
had het nu al maanden niet gedaan,...

maar vond het zo raar dat ie toch weer aangaf dat ik aangeraden werd het te defragmenteren,....

en ja ik zag later ook dat han op een ander reageerde  :huh

maar thanks
gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Han

Sorry voor de verwarring. Was idd een reactie op wat Black Panther schreef.
Niet zo gek toch als je het topic van boven naar onder leest?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

hopeless

 ;D hihi nee idd , is meestal zo  :-[


maar ja ik hoopte op een antwoord op mijn vraagje  ;D
of dat vd 26 % wel oke was gegaan,.....

maar ik kijk anders wel bij de volgende defragmentatie

maar toch nog bedankt
gelukkig zijn er mensen die wel verstand van computers hebben

Zandman

Ik zet het topic nu op slot hopeless mocht je bij de volgende defragmentatie toch problemen tegen komen kan je altijd aan een van de teamleden vragen om het topic weer te openen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.