vastlopen

Gestart door bartus1967, 03 november 2008, 22:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bartus1967

als ik een spel aan het spelen ben op de pc (reflexive)of een spel via het net (grumpie) loopt de pc constant vast na ongeveer 10 seconden gaat het spel dan weer verder maar na een tijdje begint dit weer overnieuw kan iemand mij vertellen wat het probleem kan zijn ik heb geprobeerd mijn videokaart te updaten maar dit gaat niet

help help

Han

Tja, het vastlopen kan door meerdere oorzaken komen. Kan komen doordat er een probleem is met je internetverbinding maar ook doordat je PC te traag is om dit soort spelletjes online te spelen of door een driverprobleem of hardwareprobleem. We kunnen er dus nog maar weinig van zeggen voordat je extra info geeft.

Je geeft aan dat updaten van je videokaart niet gaat. Tja "gaat niet" is niet erg duidelijk. Wat gaat er niet?

Heb je dit probleem al langere tijd of pas sinds kort. Heb je wel goed spelletjes kunnen spelen bij reflexive of is dat met deze pc nooit gelukt?.

Misschien kun je vertellen over je PC:
- Wat voor processor,
- wat voor een videokaart
- hoeveel ram
- hoeveel vrije schijfruimte op de c-schijf er nog leeg is

Je pc kan ook traag worden doordat er een probleem is met virussen of met spyware.
Hoe bescherm jij je PC tegen virussen en/of spyware?
Is je software (windows, en alle andere software) up to date?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bartus1967

sorry je hebt helemaal gelijk
zal nu mijn pc beschrijven
intel pentium 4 1600 mhz
moederbord compaq evo
moederbord chipset intel brrokdale i845
512mb (pc 133 sdram)
videokaart nvidia vanta/vanta 16 mb
ik draai met xp pro met service pack 2
ik heb net weer een nieuw systeem op de pc gezet en alle schijven geformateerd maar ik blijf het probleem houden dat de pc vastloopt
en wat betrefd de updates er waren geen geschikte updates beschikbaar voor de video kaart
nu heb ik wel gemerk dat als ik een spel op het net ga spelen mijn vin harder gaat draaien kan het zijn dat de pc te warm word en dat hierdoor het spel steeds vast loopt
ik hoop dat je hier iets mee kunt

ps ik heb voorheen wel gewoon spelletjes kunnen spelen
wat betrefd de updates voor windows die heb ik uitstaan
ik heb als virus scanner norton 2005

Han

Wat de specificaties betreft zou je PC gewoon reflexive spellen online/offline moeten kunnen spelen.
Welk type "evo" heb je. Daar zijn er nogal wat van.

Dat je de ventilator aan hoort slaan is vrij normaal bij het spelen van reflexive spellen. Die speel je met flash en dat vraagt wat van je videokaart. Het vastlopen doordat je pc zijn warmte niet kwijt kan is de nummer één verdachte. Maak je PC eens open en verwijder behoedzaam alle stof wat zich daar verzameld heeft. Uiteraard gaat er speciale aandacht uit vaar de fan op de videokaart. Draait die nog als je je pc aanzet en zitten er geen ladingen stof op wat het goed ronddraaien en koelen hindert?
Zorg ook dat de ventilatieopeningen van de pc vrij zijn van stof en dat er niks voorstaat wat de luchtstroom belemmert. Sommigen zetten hun PC zo strak in een kast dat het ding amper kan "ademen", snap je.

Verder is het echt belangrijk om alle windowsupdates te installeren. Je loopt tig beveiligingsupdates achter en hebt w.s ook nog geen IE7 draaien waardoor je PC toch wel erg kwetsbaar wordt voor het oplopen van malware tijdens het surfen.

Je norton 2005 is ook wel aan vervanging toe. Die beschermt je pc echt niet goed meer.
Wat gebruik je voor een programma voor het voorkomen van spyware/malware?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bartus1967

bedankt voor je reactie ga de kast eerst maar eens schoonmaken mischien dat het helpt
met everest geeft deze alleen maar aan evo verder geen type
ik heb volgens mij geen programa voor de spy/mailware dus als je een goede weet laat maar horen

bartus1967

heb de kast los getrokken en er zat inderdaad een klein beetje stof in(ongeveer 2 stofzuigers vol?????????????)heb alles schoon gemaakt en weer aangesloten de cpu die eerst bijna 100 graden werd komt nu maar tot 45 dit scheeld nogal

bedankt voor je goede adviesen

Han

Jou "dat scheelt nogal" is toch wel het PCN understatement van het jaar  :shades

..... en nu de hamvraag, kan je na het verwijderen van het stof weer online reflexive spelletjes spelen?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bartus1967

ben al 3 kwartier aan het spelen en heb nog nergens last van gehad zelfs de vin slaat niet aan ;D

Han

Problem solved dus.  :goed
Voortaan maar iets vaker de boel ontstoffen, da's echt beter voor je hardware.

Veel plezier met gamen verder. Ik sluit het topic hiermee af.  :)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!