foutenrapport <verzenden-niet verzenden> bij openen mailbox en internet

Gestart door teig, 17 december 2007, 20:41:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

teig

Hallo,

Sinds 2 dagen krijg ik 9 op de 10 maal bij het openen via msnlijst van mijn hotmail-box het bekende venster: "foutrapport verzenden><niet verzenden". Nu begint het ook al wanneer ik internet open. Weet iemand hier wat meer over en kan misschien iemand ook een oplossing geven? Bvd teig

Han

Windows wil standaard een foutenrapport verzenden als een programma een crash(je) veroorzaakt.
Je kunt 2 dingen doen.

1) Programma opsporen wat de crash veroorzaakt en dat oplossen.
    Welk programma dat is vind je terug in de logs van windows .

2) Uitzetten van die optie gaat als volgt :
     - Klik op start en kies vervolgens instellingen , configuratiescherm
     - Dubbelklik op je systeem icon
     - Ga naar tabblad "geavanceerd"
     - Klik onderaan op de knop "Fouten melden"
     - Zorg dat het venstertje wat je dan te zien krijgt er zo uitziet qua vinkjes.

     
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Hallo, ik heb de functie uitgeschakelt zoals het omschreven staat. Nu krijg ik een ander venstertje bij het openen van internet namelijk: er is een fout opgetreden bij de bewerking "iets met EXE" en moet worden afgesloten... Als ik dit wegklik sluit hij dus nu gelijk de internet pagina af. Nu wil ik de andere tip doen namelijk de fout van de crash opsporen in WINDOWS-LOG. Nu zou ik echt niet weten hoe ik het desbertreffende fout kan herkennen.  :-[ Zou je mij dit misschien uit willen leggen? Even terug komend op mijn vorige vragen in dit forum. Waar mijn systeemherstel niet functioneerd. Ik heb inderdaad Kaspersky, dat zal de boosdoener wel zijn. Maar waar iedereen bijvoorbeeld de dupe was van het "JIJ NAAKT?" virus heeft mijn Kaspersky die keurig onderschept dus tjaa ik neem het maar op de koop toe. Hij is dus behoorlijk scherp. Toch bedankt voor het geven van dit inzicht. Mvg teig :)

Han

Er is geen een virusscanner die alle virussen afvangt. Daarom is het verstandig om naast je virusscannner ook regelmatig een online virusscanner zijn werk te laten doen. Dan kun je zekerder zijn van je zaak.

Terug naar je vraag in dit topic. "iets met EXE" kunnen we niet zoveel mee. Wat is de exacte foutmelding?
Hoe je fouten kunt opsporen staat heel uitgebreid met plaatjes in dit topic beschreven.

Wanneer heb je je laatse updates geinstalleerd, 2 dagen geleden?
Misschien heeft dit bericht op webwereld er dan mee te maken?
Het gaat om deze update: MS07-069 - addresses a vulnerability in Internet Explorer (KB 942615)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

teig

Ik lees: "in iexplore.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten......"
Word er langzaam aan beetje moe van maar zal morgen eens op mijn gemakkie naar je tip kijken Han. dankje voor je moeite. Groetjes teig

teig

Hallo, beetje late reactie maar via "opstarten in veilige modes" en erna "windows gewoon opstarten" lijkt  het probleem recht te zijn gezet. Ik krijg het venstertje niet meer. Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden. Dankje wel voor het meedenken :goed. Fijne feestdagen. Groetjes teig