Startmenu - Documenten

Gestart door anykoen, 07 november 2007, 09:08:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anykoen

en de boer, hij ploegde voort....

Nadat een betaalde deskundige (aanbevolen en gestuurd door de seniorenclub) naar mijn pc had gekeken en het nodige had gewist, was het erger dan ooit. Toen kwam er duidelikheid in de vorm van een complete crash.
Bij de pc-winkel waar ik de pc heb gekocht ter reparatie gegeven en zij hebben XP opnieuw geinstalleerd.

Inderdaad, alles werkt weer enigszins, maar zoals vroeger is het niet meer geworden. Door deze langdurige ziekte van mijn pc kon ik ook niet naar internet.
Nu heb ik weer een vreemd verschijnsel, waarvoor graag hulp.

In het start-menu is spontaan de map "Documenten" verschenen; de map bevat de subdir's "My Docs" en "Mijn afbeeldingen".
Afgezien van de vreemde combinatie van engels en nederlands wil ik die map niet. Op deze manier is er makkelijk inzage in wat ik heb geschreven en - hoewel ik geen geheimen heb - vind ik dit toch iets te ver gaan.
Mijn vraag is dus: waar kan ik die map vinden en kan ik hem dan wissen?

Paul
Paul

Han

Daar ben je mooi klaar mee, met zo'n betaalde "deskundige"  ::)
Heb je nog wat kunnen verhalen of contact gehad met de seniorenclub over deze helper?
Lijkt me dat verdere hulp aan leden door zo'n persoon niet wenselijk is.
Enfin, terug naar je vraag:

De map "mijn documenten" is een systeemmap van WindowsXP. Die kun en mag je niet verwijderen, Paul.
Je kunt wel zorgen dat hij niet meer weergegeven wordt in je startmenu. De inhoud van de map "Mijn documenten" wordt overigens alleen getoond aan diegene die ingelogd is. Elk inlogprofiel heeft zijn eigen "mijn documenten map"

Hoe haal je "Mijn documenten" weg uit het startmenu:
* Klik met je rechtermuisknop op een lege plek in de menubalk
* Klik op de optie "eigenschappen"
* Klik op tabblad "Menu start"

1) Keuzerondje bij "Menu start"?
   - Klik op de knop "aanpassen" en ga naar het tabblad "geavanceerd"
   - Kies bij "Mijn documenten" voor "dit onderdeel niet weergeven".

     

2) Keuzerondje bij "Klassiek Menu start"?
   Dan is de optie "documenten" voor zover ik na kan gaan niet uit het startmenu te verwijderen.
   Misschien wél met een registeraanpassing, maar dat lijkt mij onwenselijk.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

anykoen

Hallo Han,

gelukkig is PC-Navigator in de tussentijd niet veranderd.

Het is gelukt! Het startmenu ziet er iets anders uit, maar dat geeft niet. Ik ben blij dat ik weer een beetje privicy op de pc heb.
Wat mij betreft: dit topic over en sluiten.

Hardstikke bedankt,

Paul :klappen
Paul

Han

Graag gedaan hoor Paul.  :goed

Daar gaat ie......  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!