Opstarten PC - Ineens een inlogscherm

Gestart door Eric T, 05 september 2007, 21:14:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric T

Hallo Han,

Als ik mijn Pc opstart komt er een schermpje die vraagt naar het wachtwoord.
Maar als ik dan op ok druk gaat hij gewoon verder.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit schermpje ook alweer weg krijgen??

Groetjes Eric :-\

Han

- Klik even op je bureaublad met je rechtermuisknop op het icon "deze Computer"
- Kies daar "beheren" uit het uitklapmenu.
- Klik daar in de linkerkant van het venster op "gebruikers en groepen"

Heb je meerdere gebruikers op deze PC, Eric?

Ben jij met de gast + administrator de enige gebruiker op je computer en heb je daarbij nog een gebruiker voor ".net", dan los je het wachtwoord probleem als volgt op.
Selecteer de .net gebruiker en verwijder die. Die gebruiker is er bijgekomen na de laatste .net updates. Als je de gebruiker verwijderd dan wordt gevraagd of je ook de bestanden wilt verwijderen. Selecteer daar dat je de bestanden wilt behouden. Doe je dat niet dan krijg je de gebruiker bij de volgende update weer terug en begin je van voor af aan.
Heb je de .net gebruiker verwijderd en zijn er verder geen andere accounts aangemaakt op de pc dan zou je nu weer moeten doorstarten naar je desktop.

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eric T

Hoi Han,

het laatste stapje lukt niet echt , omdat ik "gebruikers en groepen "niet te zien krijg!
En nee ik heb niet meerdere gebruikers op mijn PC , d.w.z dat mijn vrouw en mijn zoontje hem gewoon kunnen aanzetten en gebruiken net als ik.
IK heb ook op Print screen gedrukt om je te laten zien wat ik krijg , maar het lukt me niet om het bij te voegen.
Dus dat schiet niet erg op.
Ook als ik naar configuratie ga , en dan klik op "gebruikers accounts"  en dan onder KIES EEN TAAK ; "de manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden" komt er een berichtje :Een onlangs geinstalleerd programma heeft het welkomsscherm en snelle gebruikerswisselingen uitgeschakeld.U kunt het programma verwijderen als u deze functie's terug wilt zetten.U kunt het programma eventueel met behulp van de volgende bestandsnaam identificeren. RTLgina2.dll
En zo ben ik nog niet veel veder, wel kan ik je melden dat het pas gebeurde nadat ik een USB netwerk stick had geinstalleerd van netgear.

Hoop dat jij hier iets uit kan halen .
groet Eric


Han

"Gebruikers en groepen" staat erbij in WinXP-Pro.



Heb je WinXP Home dan staat dat daar inderdaad niet. Dan moest je ernaartoe via je configuratiescherm en dan icoontje "Gebruikersaccounts".

Google hielp me op weg toen ik "RTLgina2.dll" als zoekopdracht intikte. Ik heb jouw probleem gevonden op een ander forum, en laat daar nou ook de oplossing al staan:goed
Het verschijnen van een inlogscherm heeft inderdaad te maken met de netgear software die voor de netgear usb-netwerkstick is geinstalleerd. Oplossing is software én driver de-installeren en alleen de driver van de stick installeren. Daarna zou je na het booten weer gewoon op je bureaublad moeten komen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Eric T

He hallo Han ,

Gefeliciteerd nog!!!

Het is weer gefixt , bedankt nog.

Dus wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

Groetjes Eric en tot de volgende ronde. :goed

Han

Fijn dat het weer okee is Eric.  :goed

Ik sluit 'm af  :slotje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!