Afsluiten snelkoppelingen

Gestart door eljafoufi, 06 juli 2007, 21:55:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eljafoufi

Hey,

Ik heb snelkoppelingen op m'n bureaublad gemaakt voor het Afsluiten, herstarten en Afmelden van Windows. Ik heb deze gemaakt zodat ik deze acties kan plannen via Taakplanner en een ander progje dat ik gebruik.

Ziet er zo uit:



Alleen bij de snelkoppeling voor de Slaapstand heb ik een probleempje. Ik zou graag, net zoals bij het afsluiten eerst een waarschuwingsscherm krijgen dat het systeem binnen X aantal seconden wordt afgesloten.

Voor alle duidelijkheid, de snelkoppelingen die ik gebruik voeren louter een command regel uit namelijk:
Afsluiten: %windir%\system32\shutdown.exe -s -t 30 -c "Uitschakelen over 30 seconden"
Opstarten: %windir%\system32\shutdown.exe -r -t 30 -c "Opnieuw opstarten over 30 seconden"

Afmelden: %windir%\system32\shutdown.exe -l -t 30 -c "U wordt afgemeld over 30 seconden"
Slaapstand: %windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState

Voor Afmelden en in Slaapstand zetten werkt de code wel, alleen kan ik het niet zover krijgen dat er eerst een waarschuwingsvenster verschijnt dat begint af te tellen. De "-t 30" aan de slaapstand regel toevoegen heeft blijkbaar geen invloed...

Is er iemand die verstand heeft van commands, die raad weet? Alvast bedankt!

P.S.: Op de website van Microsoft kan je via deze link de verschillende parameters terugvinden die het shutdown ondersteunt.

Han

Is er een reden dat je persé een venstertje wilt zien waarin afgeteld wordt? Dat is toch niet nodig als je ze gebruikt in je taakplanner?

Als je je je shutdown snelkoppeling gebruikt in je taakplanner dan neem ik aan dat je je pc uit wil zetten en dat doet ie dan ook na 20 seconden. Meer parameters dan op de door jou gelinkte microsoft site staan, zijn er gewoon niet.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eljafoufi

Mjah, m'n bedoeling is dat ik andere mensen aan deze pc laat werken en dat die op een bepaald moment automatisch afsluit of afmeldt.

Dat aftellen zou de gebruiker de kans kunnen geven om zijn werk op te slaan. Zoals ik in m'n eerste post zei lukt het aftellen wel bij het "Uitschakelen" en "Opnieuw opstarten" commando, maar bij slaapstand en afmelden niet.

Vooral bij Afmelden is dat een probleem omdat hierbij (in tegenstelling tot de slaapstand) de programma's die open staan afgesloten worden voor het systeem de gebruiker afmeldt.

Ik heb lang gezocht naar een oplossing via google, maar zonder resultaat. Misschien kan het gewoon niet op deze manier, ik heb er geen idee van.

Han

Je kunt deze parameter erbij gebruiken:
shutdown.exe -s -c "tekstregel" -t 50 <--windows zal een tekstbericht laten zien voor het afsluiten.

Tekstregel kan bijvoorbeeld zijn: let op! Deze computer sluit automatisch af na xx seconden.
Dat ie dan niet aftelt...tja da's jammer. Zet hem op -t 50 en ze hebben 50 seconden om op te slaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eljafoufi

Deze regel uit m'n eerste post:
Afsluiten: %windir%\system32\shutdown.exe -s -t 30 -c "Uitschakelen over 30 seconden"
en => shutdown.exe -s -c "tekstregel" -t 50  komt op hetzelfde neer, maar dit werkt dus wel goed.

Het is bij Afmelden dus: shutdown.exe -l -c "tekstregel" -t 50 waarbij het aftellen niet werkt.

Maar ik heb ondertussen via google een handig programma'tje gevonden waarmee je dit -en nog veel meer- kunt doen. Mocht iemand er ook wat aan hebben, je kan het hier downloaden: Wizmo web

Bedankt voor de hulp.. wat mij betreft mag hier een slotje op  ;)