16 bits foutmelding

Gestart door WimS, 28 februari 2007, 22:39:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimS

Hallo,ik krijg met opstarten van mijn pc de melding "kan geen windows 16 bits opstarten,  met de oplossing :sluit andere windows progamma's af!" Hoe los ik dit op?
Hoors WimS

Han

Tja, dat gebeurt niet vanzelf. Windows XP is een 32bit besturingssysteem.
Bij het starten wordt er kennelijk geprobeerd om een 16 bits programma te starten. XP kan daar niet mee overweg en genereert dan je foutmelding.

Onlangs soms iets heel ouds proberen te installeren?
* Doe eerst systeemherstel naar een tijdstip van voor dit probleem bestond

helpt dat niet, dan kun je dit nog proberen

* deinstalleer dat 16bits programma via configuratiescherm/software
* Kijk even via "Msconfig" en haal het vinkje weg voor dat 16bits programma.

Hoe kun je met "MSConfig" zien wat er opstart, en hoe zet je dat uit.
- klik op start
- klik op uitvoeren
- tik in msconfig
- klik op OK
- klik op het tabblad "Opstarten"
Je ziet daar de meeste opstartitems weer terug. Staat er een vinkje voor dan start het item tegelijk op met windows, staat er géén vinkje voor, dan is het uitgezet en start het item niet meer op tegelijk met windows. Je kunt zelf die vinkjes zetten of weghalen daar.

Na het weghalen van de vinkjes bij MSConfig de veranderingen even opslaan, door op "toepassen" en dan op "OK' te klikken. Dan nog even je PC herstarten. Na het opnieuw opstarten zal je een venstertje zien met de mededeling dat je systeemconfiguratie veranderd is. Da's normaal. Zet dan een vinkje in het vakje dat je die mededeling niet meer wilt zien, en klik op okee. De volgende keer dat je je PC opstart dan zal dat venstertje niet meer getoond worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Het is inmiddels 13 maart 2007. Ik neem aan dat het probleem waarvoor dit topic geopend werd allang opgelost is, anders was de topicstarter er wel op teruggekomen. Dit topic gaat dicht. De topicstarter kan het topic zo nodig laten heropenen middels een PM aan een van de teamleden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!