Ernstig lek Mozilla Firefox

Gestart door Gert, 02 oktober 2006, 20:25:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

'Ernstig lek' in browser Firefox

Uitgegeven: 2 oktober 2006 15:46
Laatst gewijzigd: 2 oktober 2006 15:51

AMSTERDAM - De populaire webbrowser Firefox is niet veilig. Dat zeggen twee hackers die dit weekeinde een ernstig lek naar buiten brachten.

De twee maakten het probleem bekend op een hackersconferentie in het Amerikaanse San Diego. Computerkrakers zouden de controle over de pc van de gebruiker kunnen overnemen door misbruik te maken van een fout in de verwerking van javascript door de browser. De hackers zouden nog enkele tientallen andere kwetsbaarheden in Firefox hebben ontdekt, maar weigeren de makers van de browser verdere details te verstrekken.

Firefox is een populair alternatief voor Microsofts browser Internet Explorer, dat de laatste jaren werd geplaagd door beveiligingsproblemen. Eerder deze maand meldde beveiligingsbedrijf Symantec echter dat het aantal ontdekte lekken in Firefox sterk is toegenomen.

Mozilla, de organisatie achter Firefox, zegt het probleem te onderzoeken. Mozilla heeft de hackers opgeroepen alsnog nadere details over de lekken te geven, zodat ze kunnen worden gedicht voordat kwaadwillenden er misbruik van maken.

Bron: NU
Locatie: +21.3 NAP

Han

Tja, "what else is new". Dit is al het zoveelste lek in browsersoftware. Je blijft updaten.
Vandaag heeft dit programma een lek en morgen weer een ander programma.
Als de scriptkiddies zich nu met z'n allen op firefox storten dan blijf ik lekker IE draaien.  :)

Helaas storten ze zich op de meest populaire browser en als IE 7 uitkomt,
dan gaan ze daar weer mee verder.  :ssssst
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Kaat

Ik dacht dat IE 7 al uit was.
Heb het gisteren gezien op de site van microsoft.
Je kan hem daar downloaden.... maar is wel in het engels denk ik.

Han

Je kunt IE 7 wel al downloaden maar da's nog steeds niet de officiële versie. Het zit er met "Release Candidate 1" inmiddels wel dicht tegenaan.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!