Adresboek Outlook werkt niet

Gestart door pijltje, 04 april 2006, 16:43:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pijltje

Hoi  :)

sinds het overzetten van gegevens van mijn oude pc naar de nieuwe is er iets mis met outlook op de nieuwe pc: het adresboek kan niet geopend worden; ik krijg de melding:
'Kan de adreslijst niet weergeven. de contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd etc.... Raadpleeg Microsof outlook help voor informatie over het verwijderen van deze map'.

ik wil niet weten hoe die map te verwijderen  :-\  ik wil weten hoe die map terug te zetten!

nu moet ik via 'contactpersonen' (linksonder in outlook) de geadresseerden per mailadres kopieeren, want in een mail werkt dus ook de aanwijsknoppen (Aan:,  CC: en BCC:) niet.
Ook kan ik geen nieuwe adressen opslaan in het adresboek.

Hellup - hoe herstel ik outlook?!   :D

groetjes
Pijltje

Han

Klik eens met rechts op het adresboekbestandje *.wab of het bestand *.pst en kijk bij de kenmerken eens of je adresbestandje niet per ongeluk "alleen lezen" staan. Mocht dat zo zijn, haal dan het vinkje even weg.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Beste Han,
er is geen *.pab bestand (ik heb windows verkenner laten zoeken)
helaas kan ik geen printscreen hiertoevoegen o mhet te laten zien.
het vreemde is dat als ik email uitwissel met mijn laptop dan wordt het adresboek in lde aptop wel op de juiste manier gevuld, maar weer terug werkt het niet.
groeten
Marlies

Han

Je *.pst bestand voor Outlook Express bevind zich in de map "Documents and settings"
Standaard staan de systeembestanden en oop het *.pst bestand verborgen dus zal je die met de verkenner niet terugvinden.  Zorg dus dat de systeembestanden weergegeven worden voordat je naar het *.pst bestand zoekt.

Systeembestanden zichtbaar maken:
- open je verkenner
- menuoptie "Extra" en dan "Mapopties"
- tabblad "weergave"
- keuzerondje zetten bij  : "verborgen bestanden weergeven"
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

Beste Han,  :)

Ik weet wat je bedoelt, maar dat is het niet (helaas).  Het pst bestand heb ik.

Het adresboek leeg is en kan ik ook niet openen. 
Als ik dat aanklik krijg ik de melding:
'Kan de adreslijst niet weergeven. de contactpersonenmap van dit adresboek kon niet worden geopend; de map is verplaatst of verwijderd etc.... Raadpleeg Microsof outlook help voor informatie over het verwijderen van deze map'.

Ik moet mijn adressen nu weghalen uit de contactpersonen die linksonderin outlook staan.  graag zou ik je een printscreen sturen, maar dat lukt niet in deze setting.

Het vreemde is dat bij het overzetten van het *.pst bestand naar mijn laptop de adressen daar wel in het adresboek komen.  Maar bij het terugzetten, gebeurt dat helaas niet. het is net of er iets in outlook 'beschadigd' is.

In andere categorieen heb ik vragen gesteld die ook met problemen van office te maken hebben. Misschien is de (enige) oplossing het office pakket, pakket voor pakket opnieuw installeren (outlook, word en excel).

alvast bedankt voor je reactie! :goed

groetjes
Marlies

Han

Je adresboek is beschadigd. Dan krijg je die foutmelding. Op deze Microsoft pagina staat jouw probleem + de oplossing ervoor.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

pijltje

hoi Han!  :)

dit is GEWELDIG PRACHTIG SCHITTEREND  :uno     

mijn adresboek doet het weer!!!  :goed

DANKJEWEL!!!   

groetjes
Marlies   :verliefd3


Han

Fijn  ;) 

Voor het geval dat Microsoft de pagina verplaatst of verwijderd zet ik de oplossing hier ook nog even neer:


Als u dit probleem wilt verhelpen, verwijdert u het Outlook-adresboek en installeert u het opnieuw. Ga hiertoe als volgt te werk:
01. Start Outlook.
02. Open het menu Extra en klik op E-mailaccounts.
03. Klik op Bestaande adreslijsten of adresboeken weergeven of wijzigen en klik op Volgende.
04. Klik op Outlook-adresboek en klik op Verwijderen.
05. Klik op Ja wanneer u wordt gevraagd het verwijderen te bevestigen.
06. Klik op Toevoegen.
07. Klik op Extra adresboeken en klik op Volgende.
08. Klik op Outlook-adresboek en klik op Volgende.
09. Klik op OK wanneer u wordt gevraagd Outlook opnieuw te starten.
10. Klik op Voltooien.
11. Open het menu Bestand en klik op Afsluiten om Outlook af te sluiten.
12. Start Outlook opnieuw.
13. Klik in de mappenlijst met de rechtermuisknop op de map die u bij het adresboek wilt gebruiken
     (bijvoorbeeld Contactpersonen) en klik op Eigenschappen.
14. Open het tabblad Outlook-adresboek.
15. Schakel het selectievakje Deze map weergeven als een e-mailadresboek in als dat nog niet is
      gebeurd en klik op OK.


Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!