"fout"melding bij installatie

Gestart door Format Arie, 13 februari 2006, 11:48:22

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Ik kan bepaalde programma's niet installeren.
Een voorbeeld daarvan is Winzip.
Krijg dan de melding: "Winzip cannot be installed.It must be installed by a user with administrative privileges. Please kontakt your system administrator"
Ik vermoed dat het een kwestie is van instellen onder "gebruikersaccount", maar loop daar te zoeken en te zoeken, maar vind niet de oplossing.
kan iemand me verder helpen?

Han

Je bent kennelijk niet ingelogd als administrator. Als je iets probeert te installeren onder een gewoon gebruikersaccount dan krijg je deze foutmelding.
Je kunt ook de gebruiker waar je onder inlogt administrator-rechten geven, maar het is makkelijker om als administrator in te loggen.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Zit ik toch nog met een kleinigheidje. Hoe log je in als administrator? Bij het opstarten krijg ik alleen het icoontje van " Arie". Moet ik die account verwijderen bij gebruikersaccount?

Han

Nee, je moet alleen zorgen dat "Arie" administrator rechten heeft.
Had jij nou XP-Home of XP-Pro?

Lees dit vast even door.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

XP-PRO
ps. toen ik mijn virusscanner effe uitzette (foei) kon ik winzip wel installeren. Maar ja, kan moeillijk bij iedere install dat doen.

Han

Hmmm da's weird...., maar als dat de oplossing is.
Ik zet overigens vaak de virusscanner uit bij installatie. Dat is vaak ook een advies wat je krijgt. Een virusscanner kan de installatie verstoren.

Kijk even of het "Arie-account" adminrechten heeft.

- Klik met je rechtermuisknop op het bureaublad op icoontje "deze computer".
- Kies de optie "beheren"
- Klik in het venster wat dan opent aan de linkerkant op het plusje bij de optie "Lokale gebruikers en groepen"
- Klik 1x op "groepen.
- Dubbelklik in het rechtervenster op de groep "administrators"
Staat daar bij de leden "Administrators" en "Arie"?

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie


Han

Als die twee daar staan dan heb je beheerdersrechten en dan houd het automatisch op.

Op sommige PC's heb je dit probleem als je een account anders als administrator aanmaakt.
Het eerst nieuwe aangemaakte account bij de installatie krijgt automatisch beheerder-rechten maar soms gaat dat mis. Je kan nu heel moeilijk gaan doen en je arie-account weghalen en opnieuw aanmaken (met alle kans dat er wat misgaat) maar het is makkelijker om even je virusscanner uit te zetten bij de installatie.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Snik, ...dan moet dan maar, want ik ben nog niet toe aan een formatC.
In ieder geval bedankt voor de info Han. :goed

Han

Zorg wel ervoor dat je hetgeen je gaat installeren van tevoren even gescand hebt hé  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie