alias account aanmaken outlook express

Gestart door quantum, 12 januari 2006, 11:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

quantum

heb  twee mailboxen en een viertal aliassen
nu als ik een bericht wil maken; Van: heb ik de keuze uit mailbox 1 of2 wat betreft mailadres maar als ik hier een alias wil hebben  hoe moet ik deze aanmaken bij account? of kan dan niet?
dank
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Ik weet niet precies wat jij verstaat onder een alias, maar een alias is eigenlijk niets minder dan een tweede mailadres wat verwijst naar de oorspronkelijke mailbox. Je het dus eigenlijk twee mailadressen en 1 mailbox met 1x accountgegevens. Voor zover ik weet kan je dus geen twee accounts aanmaken omdat je in principe dezelfde mailbox aanspreekt.
Wat je wel kunt doen is in Outlook Express een extra map aanmaken. De gewone inbox geld dan als inbox voor het ingestelde account. De tweede aangemaakte map maak je d.m.v. een berichtregel de inbox voor het alias. Je laat met de berichtregel de mail voor het alias direct verplaatsen naar de nieuw aangemaakte map.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

paul76

Klopt, de alias is eigenlijk alleen een link bij je provider die (op je alias) binnenkomende of uitgaande mail naar via de gekoppelde mailbox doorsluist.

Ik weet niet of dat altijd kan, maar bij mijn provider kan ik de alias ook gebruiken voor uitgaande mail. Je kunt in Outlook een account toevoegen waar je alle gegevens van de alias invult (naam, e-mailadres, login en wachtwoord).

Als je het handig vindt om meer mailboxen te hebben kun je altijd gratis e-mailaccounts aanmaken. Let er dan op dat de provider ook pop3 ondersteunt als je met Outlook wilt werken. Ik gebruik zelf al een tijdje gmail. Erg handig want je hebt daarmee nu al meer dan 2,5 Gb opslagruimte voor mail op het web en je kan er mail tot 15Mb mee ontvangen en het werkt via pop3.


Han

Uiteraard kan je het alias aanmaken als tweede mailaccount maar haal je die mailbox leeg dan is ook meteen de andere leeg, snap je.

Als je het alias als account aangemaakt hebt dan kan je het adres idd gebruiken voor de uitgaande mail. Dat heb ik zo een poosje gedaan voor de site van de katten. Die hadden een alias als mailadres. Zo kon ik de boel mooi gescheiden houden. Ze hebben nu zelfs een eigen mailbox compleet met eigen inlognaam + wachtwoord.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

quantum

weet wat alias is maar stel;     bert kaasbol@ pc.be is een mailbox (bert kaasbol is voor en achternaam)
een alias  op die mailbox vb :  gouda @pc.be  dus mijn naam is nu niet meer af te leiden

stel maak een nieuw bericht
vak Van :   enkel keuze uit bert kaasbol @ pc.be
dus probeer nieuwe account aanmaken alles zelfde als mailbox (pop3 hostmail out enz)
behalve emailadres wordt gouda @pc.be  (ipv bert kaasbol)
maar verzenden lukt niet  ( daar het dezelfde mailbox is )
Kan de host stmp.scarlet.be niet vinden. enz
conclusie het kan dan niet?


weet het, is een soep hoef je er niet aan te pijnigen  :)
wil ook wel een gmail maar ja wanneer zal ik er een vinden :huh
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Als je een G-mail account wilt hebben Quantum, stuur Han of mij dan maar even een berichtje. ;)
Groetjes van Bugs

quantum

Han en Bugs hartstikke bedankt    :) ;)
En Han nu alias ook oke ,ik ben  stummerik  idd smtp drukfout nu lukt deze ook zeg!!   ;)

al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Diezelfde stmp/smtp-vergissing heb ik een aantal jaren terug zelf ook gemaakt.  :)
Dat doe je nu niet meer  ;)

Kan het topic op OK?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Bugs

Welkom bij de club, ik heb dat ook gehad. Ach, je hebt er in ieder geval wat aan overgehouden. ;)
Groetjes van Bugs

quantum

ja hoor mag op slot , kan ik nog niet  :huh    :)
al is uw pc nog zo snel windows die vertraagt hem wel

Han

Okee, daar gaat ie......
LOL ..., kan ik eindelijk dit plaatje eens gebruiken  :goed 

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!