dubbele vermeldingen in configuratiescherm

Gestart door eve, 03 september 2005, 17:34:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eve

Al een tijdje zie ik bijna alle vermeldingen in het configuratiescherm er tweemaal in staan.
PC Windows XP (SP 1+2)  - IE, OE, Mozilla Firefox etc. Heeft iemand enig idee??
Bedankt
Eve

Han

In het configuratiescherm? 
Je bedoelt vast in "configuratiescherm / software / programma's wijzigen of verwijderen" ?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eve

Hallo Han
Nee, ik bedoel in configuratiescherm:
Automatische updates 2 maal
Beeldscherm 1 x
Beveiligingscentrum 2 maal
tot en met Geluiden en audioapparaten alles 2 maal
Geplande taken 1 maal
Verder alles 2 maal behalve:
Netwerkverbindingen
NVidea Nview Desktop Manager
Printers en Faxapparaten
Scanners en Camera's
Spraak
Symantec Liveupdate
Systeembheer
Taakbalk en menu Start

De icoontjes die voor de dubbele vermeldingen staan zijn ook verschillend.

Misschien vergezocht, maar zou het iets te maken kunnen hebben met het installeren van engelstalige update van nederlandse software?
Bedankt alvast voor je bemoeienis.
Eve

Zandman

Welke software bedoel je met die engelse update?
Zijn de iconen ook van taal verschillend?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

eve

Hallo Zandman,

Helaas, ik heb geen stellig idee welk programma dit zou kunnen zijn, wel een klein vermoeden.
Ben daarom ook even op het Mozilla Firefox Forum gaan kijken en heb het volgende gevonden:

Url: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=4224&highlight=configuratiescherm+dubbele+vermeldingen

Ik heb, na de eigenschappen van de downloads te hebben gecheckt, gezien dat deze beide (de oude en de nieuwe
bedoel ik),dezelfde taalversie hebben , daar kan het dus niet aan liggen.

In de hiervoor genoemde website zag ik een bijdrage van Arjan Menger:

"Ik weet eigenlijk niet hoe dat afloopt... wat ik wel weet dat je dubbele vermeldingen krijgt in configuratiescherm > software
Omdat Firefox nog geen goedwerkend update-systeem heeft vind ik het persoonlijk de beste manier om eerst de oudere versie te deinstalleren en daarna de nieuwe. Dan weet je haast wel zeker dat het goed gaat.
_________________
~Arjan Menger

WELLdotCOM IT-Training, Hosting & Design - www.welldotcom.nl
Beheerder en vormgever van MozBrowser - Voor en door Mozilla-gebruikers
Mede-oprichter en vormgever van Livre - Open Source Software en Open Standaarden"

Ik (Eve) weet in elk geval wel heel zeker dat ik de update van Mozilla Firefox gewoon over de oude heen heb geïnstalleerd.....

En - hoe het komt weet ik niet - misschien gaan mijn ogen erop achteruit, nu zijn die icoontjes voor de vermeldingen bij elk onderdeel weer hetzelfde, er hierbij staat geen taal. (Het zijn de kleine figuurtjes, voorafgaand aan de regels in de klassieke weergave van
Configuratiescherm)

Sorry, dat mijn vraag zoveel andere vragen oproept, mijn PC doet verder alles normaal, geen foutmeldingen o.i.d.
Ik kan hiermee wel leven onder het motto: niets is volmaakt!!

Groeten aan jullie allen
Eve


Han

Als ik het goed begriijp krijg je die dubbele vermeldingen dus omdat er iets in de installatie van Firefox niet goed is gegaan?
Heb je al geprobeerd om firefox totaal te verwijderen en dan opnieuw de laatste versie installeren?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eve

Hallo Han

Citaat van: Han op 06 september 2005, 00:49:32
Als ik het goed begriijp krijg je die dubbele vermeldingen dus omdat er iets in de installatie van Firefox niet goed is gegaan?

Ik meende dat dat een mogelijkheid zou kunnen zijn,  ja.

Heb je al geprobeerd om firefox totaal te verwijderen en dan opnieuw de laatste versie installeren?

Na het lezen van jouw mail, heb ik Firefox via Software verwijderd. De PC opnieuw opgestart.
De dubbele vermeldingen waren er nog steeds.
Daarna heb ik Registry first Aid gedraaid en 34 gevonden foute registerverwijzingen verwijderd.
Daarna Regclean en toen opnieuw Mozilla Firefox versie 1.0.6 geïnstalleerd.
Helaas, helaas nog steeds dubbele vermeldingen

Bedankt voor je suggesties, wat zou jij doen in dit geval?

Groetjes
Eve

frank

Heb je mss windows onlangs opnieuw geinstalleerd, waarbij de instalaltie mss niet goed is gegaan en er nu dingen dus dubbel instaan (2x windows)  of heb je eeen dual boot systeem ( dwz 2 besturingen op 1 pc)
[url="http://kabonfootprint.com/"]http://kabonfootprint.com/[/url] & [url="http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/"]http://toppedia.com/stop-dreaming-start-action/[/url]

Han

Ik heb het zelf niet zo erg op registertooltjes omdat die vaak ook dingen weghalen die niet wegmoeten maar.... je bent er zelf al mee aan de slag gegaan. Helaas ook zonder resultaat.

Tja wat dan... Je krijgt het w.s alleen weer goed door een schone installatie van XP. Nou, als de PC verder normaal werkt en de icoontjes in het configuratiescherm werken ook (al staan er een aantal dubbel) dan zou ik het configuratiescherm laten voor wat het is en gewoon doorwerken op die PC. Er zijn immers geen andere fouten. Bij een goed werkende PC zit je zelden in het configuratiescherm dus dan hoef je je ook niet te ergeren aan die dubbele icoontjes.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eve

Hallo Frank,

MSS Windows (Microsoft Speech Server) is niet op mijn PC geïnstalleerd, dus dat kan het niet zijn.
Ook heb ik geen dual boot machine, uitsluitend Windows XP

Hallo Han,

Ik kan er inderdaad mee leven, dus laat het maar zo.
Het alles opnieuw installeren, dus beginnen met kooptoestand, vind ik een crime...

Reuze bedankt voor al jullie energie en interesse.

Als ik ooit ontdek wat de oorzaak was, laat ik het weten.

Groejes
Eve

Han

Nog een ideetje : Heb je systeemherstel nog geprobeerd en daarmee herstellen naar een datum van voor de installatie van de update  van firefox
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

eve

Hoi Han,

Ik had hier ook wel aan gedacht, maar doe dit over een paar dagen als ik er even rustig voor kan gaan zitten.
Moet dan namelijk eerst even uitpuzzelen welke zaken na die tijd ook nog veranderd zijn om niet opeens voor onaangename verrassingen
te staan.
Laat weten hoe dit is uitgepakt.

Bye
Eve                                         

eve

Hoi allemaal,

Heb zo-even Systeemherstel geprobeerd, naar de toestand op 22 augustus. Kon  niet verder terug.
De beschikbare schijfruimte is voor alle partities ingesteld op max. 12% resp. 5496 MB voor C en 3240 MB voor D. De E partitie wordt alleen gebruikt als opslag voor de recoverzaken.
Kreeg de melding dat het systeem niet kon worden hersteld. Er zijn geen wijzigingen in de Computer aangebracht.
Vreemd, ik heb een paar dagen geleden Mozilla Firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd,
heb vandaag Nero verwijderd en eveneens van de Application CD ook opnieuw geïnstalleerd.
Deze gebeurtenissen werden op de juiste data aangegeven.....

Ik vond elders in dit forum  een melding van het niet juist functioneren van systeemherstel.

Mijn enige optie is dus nu "kooptoestand"

Daar wacht ik  mee tot dit prachtige nazomerweer voorbij is, mijn weekje Dresden vakantie idem.

Nogmaals dank en groetjes
Eve





Han

Okee dan sluit ik het topic nu maar af.

Alvast veel plezier in Dresden en tot ziens op PCN  :zwaaien
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!