computer sluit niet af

Gestart door Format Arie, 10 juni 2005, 08:27:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Telkens als ik afsluit (of opnieuw opstart) krijg ik een pagina tekst, die te snel gaat om te lezen , maar in ieder geval staat er: "Driver Power State Failure".  De computer start dan daarna weer opnieuw op. Weet iemand raad?

Format Arie

Inmiddels systeem herstel gedaan, Opnieuw opgestart met F8 en gekozen voor laatst bekende juiste configuratie, en RegDoctor laten draaien. Zonder resultaat.

Han

Wat staat er in je systeemlogboek over, Arie?

Als je een event-ID (gebeurtenis-ID) uit het logboek invult op www.eventid.net dan kom je er meestal wel achter wat er loos is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik had die tip hier al bij ander topic gezien, en gekeken, maar daar snapte ik niks van hoe dat werkte. Ben zelf met vanalles aan de gang geweest, en met resultaat (lijkt erop). ipv mijn naam waar te maken (format) voor het eerst eens xp eroverheen geinstalleerd. (Dynamische update, wat dat ook precies mag zijn). Nu sluit hij weer gewoon af, en ook opnieuw opstarten, en (mijn verbazing was groot) zo ver ik kan zien staan alle andere programma's er ook nog op, en werken.

Han

CiteerIk had die tip hier al bij ander topic gezien, en gekeken, maar daar snapte ik niks van hoe dat werkte.

Het raadplegen van een gebeurtenis-ID of event-ID bij een fout in XP
- Klik met je rechter muisknop op icoon "deze computer" die op je bureaublad staat
- Kies de optie "beheren"
- Klik aan de linkerkant op de optie "logboeken" en aan de linkerkant op "Systeem"







Ik hoop dat het zo duidelijker is??



Fijn dat dat gelukt is  :goed

Als je weer eens formatteert probeer dan toch eens te experimenteren met Norton Ghost.
Joh het scheelt zoveel ongemak. Bij een probleempje zet je gewoon je image terug en hoppa het werkt weer.
Vanmorgen zelf hier nog aan de hand gehad.

Ik sluit het topic af, okee?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

Ik had deze keer backup met norton Ghost gemaakt, maar die vroeg weer om rescue disk, toen ik image terug wilde zetten. en ....???? .
En heb deze keer niet geformateerd he. Eroverheen gedaan, en alles werkt, en is er nog. Zelfs de post in outlook.
Ja, topic is afgerond.