2 keer windows? of toch niet?

Gestart door Ad, 01 november 2004, 20:18:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ad

Lange tijd niet hier geweest, je kent het wel druk druk. Ik heb ook windows service pack 2 geinstaleerd, maar nou lijkt er toch iets helemaal fout te zijn gegaan. bij het opstarten krijg ik een zwart scherm waarin twee keer "windows xp home" staat           ik moet dan een van die twee opstarten met de pijltjes toetsen of hij doet dit uit zichzelf na 10 seconden. ik kom sindsdien ook automatisch op de d schijf waar alles op staat, maar van te voren starte ik altijd op C. Ook valt mijn comp regelmatig helemaal uit dat heb ik bijna nooit meer gehad sinds W 98. Ligt het aan WINDOWS of is er iets anders loos, ik heb NORTON virus scanner op automatisch staan en scan bijna dagelijks met ADAWARE. Een keer uitval is niet erg maar een keer of vijf op een avond is niets overdreven.
Er is meer aan de hand want als ik een bestand in Word opsla staan er enkele rare tekens tussen mijn bestandsnaam maar ik kan het bestand wel gewoon openen en bewerken.
Ad

Zandman

Is dit ontstaan nadat je service pack 2 hebt geinstalleerd ?
Waar staat volgens de windows verkenner xp geinstalleerd ?
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

Ik weet het niet helemaal zeker, maar ik heb wel op alle twee de schijven een map "WINDOWS"

Zandman

Dan denk ik dus idd dat er twee keer xphome geinstalleerd staat ad .
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Ad

Op C waarop ik dus eerst alles had staan staat nu bij windows " $WIN_NT,~BT " maar het lijkt op de volledige windows versie.
Op D, als ik daar de windows map open zijn de verdere mappen van windows blauwe letters

Ad

ik wilde eigenlijk beginnen om de C schijf te formatteren, en dan vanaf daar alles van D wat ik niet kwijt mag te kopiëren. Maar ik weet niet zeker of ik er  dan ook windows er af kiep of niet

Han

Ben bang dat je gewoon 2x windows geinstalleerd hebt op de een of andere manier.
Met de SP2 CD-rom kan dit niet gebeurd zijn want daarmee kan je geen volledige 2e versie installeren.

Als je de XP cd gebruikt hebt dan krijg je ongeveer te zien wat je nu ziet.
Opstartmenu en twee versies van winXP op verschillende partities.

De manier waarop jij het nu te lijf wilt gaan werkt niet. dan zit je met een PC die niet meer opstart.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ergens in julie of augustus rond de vakantie, vroeg de comp. omdat er iets niet meer compleet was of verwijderd of ik er de cd in wilde doen om de zaak te herstellen. Nou dat heb ik toen gedaan en na een tijdje kwam ik achter dit gegeven, maar ik had er eigenlijk niet zo gauw bij stilgestaan dat er ook twee keer windows daadwerkelijk opstond. maar nu we inmiddels weer een hele tijd verder zijn beginen zich steeds meer problemen te openbaren. Soms staat mijn cursor heel eventjes vast (een seconde) en vaak volgt dan even een zwart scherm, wat meestal zichzelf weer hersteld. maar soms rest niets anders dan resetten. Wat kan ik er aan doen om het te verhelpen? Nu ik er echt goed op ga letten blijkt dat ik op C 2 mappen windows heb, en op D ook nog 1

Han

Als ik jou was zou ik backups maken van alles wat bewaard moet worden, de boel formatteren en opnieuw installeren.
Je weet nooit precies wat van welke installatie is, als alles driedubbel staat  :tureluurs
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Nou je word bedankt Han :-\ Daar kan ik wel lekker van slapen :'(. Maar vreemd genoeg had ik eigenlijk een dergelijk antwoord verwacht. Maar om te beginnen heb je daar veel tijd voor nodig (althans Ik) en ik moet eerst maar weer eens goed gaan snuffelen wat ik allemaal op cd staan heb en wat ik niet heb, heb je nog wat tips voor me voor ik hier aan begin, het zal waarschijnlijk toch nog wel even duren voor ik eraan begin.

Han

Tja Ad, ik kan het niet mooier maken dan het is.  :kweetniet
3 versies van Windows maken je PC tot een onduidelijk iets en daar heb je niets aan.
Beter dan maar wat tijd inversteren en opnieuw een schone installatie. Als de tijd ontbreekt
kun je het ook laten doen maar da's vrij prijzig.

Tips.....euhhhh, kijk erg goed wat je wilt bewaren en wat niet.
Ik weet niet of je ook onder verschillende versies van windows gewerkt hebt?
Als dat zo is dan moet je erg goed opletten dat je de goede map pakt van je mail
en zo in de backup.

Een bloemetje om je even op te beuren. Truste!  :bloemetje
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik kom er uiteraard op terug, maar.... dat kan wel eventjes duren. Bedankt voor de bloemen Han ze zijn prachtig

Han

Bijna 2 maanden verder... hoe gaat het hiermee Ad?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Ad

Ik had gehoopt 2 weken vakantie te hebben rond de feestdagen, nou mooi niet dus. Vandaag heb ik dan eindelijk een vrije dag (na de kerstborrel) en dan heeft mijn teer geliefde natuurlijk het e.e.a. op haar verlanglijstje  >:( Daarna is het kwartaal ten einde en komt de boekhouding weer aan de beurt .......dus de pc zal het nog even moeten doen zonder ge-formatteerd te worden, maar ik kom er op terug dat beloof ik je.
Fijne jaarwisseling

Han

Okee Ad, we wachten rustig af. Jullie ook een fijne jaarwisseling.  :goed




Edit Han : Het is inmiddels 27 febr 2005.  Dit topic gaat dicht.
Op verzoek van de topicstarter kan het door een teamlid weer geopend worden.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!