XP wil niet in de slaapstand...

Gestart door Myra, 26 februari 2004, 15:34:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myra

... tenminste, meestal niet.
Dan komt wel de mededeling: 'voorbereiden van de slaapstand' en vervolgens zie ik een zwart scherm. De pc blijft hangen.
Afsluiten met de knop en opnieuw opstarten is dan de enige remedie.
Ik heb XP op nog twee andere pc's en een laptop, en daar werkt alles zoals het hoort. Op deze pc was er ook geen vuiltje aan de lucht, tot ik een nieuw moederbord en processor kreeg.
De huidige pc is hetzelfde geconfigureerd als de oude. Heb al in de bios gekeken, maar daar kon ik niets vinden. Bovendien, ik dacht maar zo: het is een windows-instelling, of niet dan?
Ik hoop dat iemand weet wat ik hier aan kan doen.

Zandman

Lees deze pagina van microsoft even door daar kan je lezen hoe je het kan oplossen
een dag niet gelachen
is een dag niet geleefd.

Myra

Nou is dat wel heel grappig; op alle pc's waarop het goed gaat met de slaapstand staat Nero geïnstalleerd, op deze pc dus niet.  ;)
Dus dat is het in dit geval ook niet...

Martijn

Heb je het al geprobeerd om Nero te verwijderen om te kijken of de pc dan wel in de slaapstand gaat ?

Want dat het op andere pc's wel goed gaat is geen garantie dat het op elke pc goed gaat.

Om je probleem op te lossen moeten we steeds wat uit kunnen sluiten wat het niet kan zijn  ;)
Om oud en wijs te worden moet je eerst jong en dom zijn geweest

Myra

Ik heb Nero er dus helemaal niet opstaan, dat is het leuke...
En de andere programma's staan ook op de andere pc's. Waar het dus wel goed gaat.
En zoveel heb ik nog niet geïnstalleerd staan sinds mijn nieuwe moederbord...

En ik begrijp dat je alles moet uitsluiten wat het niet kan zijn... De programma's die ik open heb staan zijn Outlook Express, IncrediMail en MSN messenger. Soms ook Internet Explorer daarbij. En soms ook heb ik al die programma's uit staan...

Zou het misschien ook iets met het moederbord te maken kunnen hebben bedacht ik mij toen...?

Han

Heeft die slaapstand ooit gefunctioneerd op deze PC?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Myra

Jawel, soms doet ie het.
Dat is het rare... Maar hij hoort het natuurlijk altijd te doen (als ik dat wil).
En als ie het wel doet heb ik ook geen andere programma's open of dicht dan gewoonlijk. Dus daar zit het verschil ook niet in...

Han

Tja als ie het soms wel doet en soms niet doet dan zegt dat eigenlijk genoeg. De instelling voor de slaapstand staat dan goed maar de functie ervan wordt beinvloed door een externe factor.
Dat kan een hardwarestoring zijn of een softwareproces.
Ik ben bang dat zo'n probleem via een forum niet op te lossen is.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Myra

Jammer... Ik had zo gehoopt dat iemand dé tip voor me zou hebben. Ik ga gewoon verder zoeken.  :)

Han

Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Myra

Laatste bericht:

Ik heb een organizer met een docking station en die was ook aangesloten op de pc (uiteraard).
En vanavond kreeg ik ineens het lumineuze idee om dat ding effe af te koppelen.

En tot nu toe gaat de pc weer keurig netjes in de slaapstand.
Zou dat het nou geweest zijn? Ik hoop dat ie het zo blijft doen...

Han en Martijn, in ieder geval bedankt voor het meedenken!  :)

Han

Dat zou heel goed de oorzaak geweest kunnen zijn.
Kijk eens of er een nieuwere versie beschikbaar is voor de communicatie tussen de organizer en je PC. Neem evt contact op met de fabrikant van je organizer en meld daar je bevindingen. Wellicht hebben zij al een pasklare oplossing?

Ik sluit dit topic af. Mocht je weer problemen ondervinden van dezelfde aard, mail mij of een ander teamlid dan even. dan kunnen we dit topic weer openen. Hopelijk is dat niet nodig  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!