Office bestanden kopieeren uit Windows Vista naar Windows 7

Gestart door john, 29 april 2013, 05:02:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

john

Wat ik vreemd vind, is als ik mijn Word en Excel bestanden die op mijn Vista laptop staan in de systeemmap Documenten, deze naar een USB stick kopieer om vervolgens vanaf de USB stick die bestanden weer te kopiëren naar de systeemmap Documenten of de submap Mijn Documenten van het notebook met Windows 7, de bestanden zowel in de hoofdmap Documenten als in de sub map Mijn Documenten komen te staan. Klopt dat? Verwijder ik de bestanden uit de sub map Mijn Documenten dan zijn ze ook verdwenen uit de systeemmap Documenten. Maak ik daarentegen op een andere partitie een map Documenten aan en eronder een submap Mijn Documenten en ik kopieer naar de submap dan staan de gekopieerde bestanden enkel in de submap.

Han

Welke versie van MSOffice draai je?

Ik draai hier versie 2007. Ik heb alle bestanden (ook email) voor office staan in een map op de D-partitie. Als je dan voor een of ander probleem je image terug moet zetten op de C-partitie dan hoef je je daarom niet te bekommeren. Ik zie hier geen kopieën van bestanden in "Mijn documenten". Ze staan alleen in mijn map op D.
Zijn die kopieen misschien de schaduwkopieen die office automatisch maakt als je een bestand bewerkt?
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

john

Ik heb op de notebook versie 2010. Op mijn oude laptop zelfde als jij 2007. Heb inmiddels om dezelfde reden net zo gedaan als jij gedaan en op de C: partitie geen documenten meer opgeslagen anders als enkel apps. Mijn vraag was louter om er achter te komen waarom WIN7 die gekopieerde bestanden in zowel de hoofd map als de sub map weg zet. Mocht je het antwoord schuldig blijven, geen probleem hoor Han, de oplossing hoe dit te omzeilen is reeds gevonden. Denk overigens niet dat het de schaduw kopieën zijn.

Han

Ik heb verder geen idee. Ik ben niet zo'n frequente officer.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!