Excel vraag

Gestart door bouillon, 04 augustus 2010, 16:34:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bouillon

Voor wie daar meer over weet:

Ik heb een abonnementenbestand in Exell. Word ik gisteren gebeld dat iemand het laatste nummer niet heeft ontvangen. Ik ga op zoek, zoek op zijn naam. Zie dat de zoekfunctie hem vindt helemaal bovenin.
Mijn nummering begint bij 4, wat betekent dat 1, 2 en 3 dus ergens onder die kop zitten. Het lukt me niet met zichtbaar maken. Snapt iemand waar ik het over heb?

a jansen

Edit Han (PCN Team):
Mailadressen posten we niet in berichten op het forum om spam te voorkomen, dus je mailadres is hier verwijderd.

supermam

tja, ik excel kan de oorzaak heel divers zijn.
ik heb wat vragen voor je"

  • staat er een filter aan?
  • is er een sortering aangezet en zo ja, klopt de sorteer volgorde dan nog wel.
  • als de naam wel te vinden is wat staat er dan in de cel met het abonnee nummer?
    is er misschien een klein groen hoekje aan de cel ter indicatie dat het een tekstveld is?

misschien helpt dit je verder
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

bouillon

Dag "Supermam"

Wat aardig dat je de tijd wilt nemen om je in mijn probleem te verdiepen. Dan stel je vervolgens wel vragen waar ik niet zo gauw het antwoord op weet. Bellen en mailen mag niet, hoewel dat hier misschien sneller zou werken.
Ik zou het redelijk duidelijk kunnen maken met snapshots, maar zie hier geen mogelijkheid om het te attachen. Ik hoop dat de webmaster het wel goed vindt als ik die achter mijn website hang, zodat je daar kunt kijken.
Dat staat dan zo op: http://www.bouillonmagazine.nl/Excel.php

Geef me nog even de tijd want daar ben ik even mee bezig. Mag het zo webmaster?
vriendelijke groet,,
A.Jansen

Han

Ja hoor, dat is okee zolang ze maar gelinkt zijn van een website van jezelf.   :goed
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

bouillon

Ik had deze link in het bericht geplaatst, http://www.bouillonmagazine.nl/Excel.php maar vanuit het bericht werkt deze link niet.
Snap ook niet waarom. Ik vraag wel in die mail me even tijd te geven, maar heb daar toch echt geen dagen voor nodig. Gek genoeg moet het adres gewoon in de adresbalk getypt worden en dan opent de pagina zonder problemen.

Han

Je hebt een hoofdletterfout gemaakt. Adres is juist als je excel met een kleine letter e schrijft. Pas dan doet je url het.

Aangezien je site een commerciele site is waarvan de link hier niet toegestaan is link ik je plaatjes daarvandaan naar hier. Dat is het enige wat nodig is voor de vraag.
Het linken van plaatjes van je eigen site mag wel. Ik heb het nu voor je gedaan maar hoe dat werkt, staat hier beschreven in het rechter venster.
Het derde plaatje heb ik gekopieerd, bewerkt met blur en gelinkt vanaf onze server. Ik denk niet dat die mensen het fijn vinden als ze met naam en adres op internet staan!
Dat plaatje kan dus ook weg van je eigen site. de andere 2 niet want die worden daarvandaan gelinkt.


Nu even wachten op Supermam om te kijken of die je verder kan helpen. Ze is hier niet elke dag.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Han

Info van de site van Bouillion:


Je vraagt me: * staat er een filter aan? Bedoel je dit?



- Is er een sortering aangezet en zo ja, klopt de sorteer volgorde dan nog wel.  Bedoel je dit?



- Als de naam wel te vinden is wat staat er dan in de cel met het abonnee nummer?
- Is er misschien een klein groen hoekje aan de cel ter indicatie dat het een tekstveld is?

Ik weet niet precies wat je vraagt, maar hieronder een snapshot van wat ik wel zie:




Direct onder de rode pijl, daar waar je de dikkere zwarte streep ziet zit de abonnee Lasthuizen. Met het zoekvenster vind ik hem dan wel, maar kan die regel niet meer zichtbaar maken (of weet in ieder geval niet hoe ik dat moet doen).en ik kan ook niet gewoon naar boven scrollen. Nu maak ik me er natuurlijk zorgen over dat er op regel 1 en 2 (die ook niet zichtbaar zijn) ook nog abonnees zijn die het laatste nummer niet ontvangen hebben. De nummering van mijn abonnees begint bij 4. Hoe dat zo gekomen is, is sowieso al een raadsel.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

supermam

Mooi dat je er plaatjes van hebt dan kan ik beter zien wat er mogelijk aan de hand kan zijn.

Welke versie van Excel gebruik je?
Heb jij je scherm 'full screen' staan? Is de schuifbalk rechts goed zichtbaar? Ik zie op de screenprintjes namelijk niet de rij 1 t/m 3.
De rij die jij de blauwe achtergrond hebt gegeven is rij 5. Wat voor gegevens staan er op de rijen 1 t/m 4. In Excel is het handiger om de omschrijvingen van de kolommen op rij 1 te zetten.
Via de menu optie data => filter kun je dan makkelijk sorteren en/of selecteren

Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

Josette

Hoi,

even een vraagje?

Kijk eens bij- Venster- Staat daar geen vinkje
bij titels blokkeren aangevinkt?

Zo lijkt het in mijn ogen erop.

Succes ermee.
Josette
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

bouillon

Josette, je vraagt: Kijk eens bij- Venster- Staat daar geen vinkje bij titels blokkeren aangevinkt?
Nee, dat was niet aangevinkt.

Supermam, je vraagt: Welke versie van Excel gebruik je?
Heb jij je scherm 'full screen' staan? Is de schuifbalk rechts goed zichtbaar? Ik zie op de screenprintjes namelijk niet de rij 1 t/m 3.
De rij die jij de blauwe achtergrond hebt gegeven is rij 5. Wat voor gegevens staan er op de rijen 1 t/m 4. In Excel is het handiger om de omschrijvingen van de kolommen op rij 1 te zetten.
Via de menu optie data => filter kun je dan makkelijk sorteren en/of selecteren

Mijn antwoord: Ik gebruik Microsoft Excel 2000. Full screen staat aangevinkt. Schuifbalk rechts is goed  zichtbaar. De rij  met blauwe achtergrond staat normaal gesproken ook op 1 (zoals jij aanraadt) en dat is nou juist het probleem. Opeens staat die rij met blauwe achtergrond op 5 en ik kan niet meer bij kolom 1, 2 en 3 komen.
Met sorteren op data ben ik wel bekend, maar de opties die daar aangeboden worden zijn: autofilter en uitgebreid filter. die zijn niet aangevinkt. Moet dat wel?

groets,
Anka



Geweldig dat jullie zo met mij mee willen denken hoor!

supermam

Heb je al geprobeerd of je de gegevens zichtbaar kunt krijgen door rij 1 t/m 5 te selecteren, dan op de rechtermuisknop te klikken en via het menuutje dat dan ontstaat alles weer 'zichtbaar' te maken.
Or was I not meant to be the one?
Where's the life I thought we would share? And should I care?

bouillon

Het is gelukt. Vraag me niet wat ik nou precies gedaan heb, maar ik heb het bovenste deel gekopieerd, toen een nieuw document geopend en geplakt.  En opeens stonden die regels 1, 2 en 3 daar! Toen heb ik ze - netjes op hun plek -  terug gezet in het oorspronkelijke document.
Dank jullie voor je hulp en geduld,
vriendelijke groet,
Anka

PS het mag natuurlijk niet op deze site, dus de webmaster moet maar besluiten of deze PS eraf moet, maar als ik jullie adres krijg, zal ik een bouillon naar je toesturen.
Misschien mag het via mijn mailadres? Zet dan even in de onderwerpbalk "hulp bij excel"
mail naar: ................




voetnoot Han:
Op PCN forum helpen we elkaar graag. Ik begrijp dat je blij bent dat je probleem opgelost is maar daar hoeft geen beloning tegenover te staan. Ik heb je mailadres dus verwijderd. We werken hier niet met mailadressen die "open en bloot" staan i.v.m. met spammers die websites scannen op mailadressen. Communicatie van leden gaat via het forum of het gaat niet. Zo werkt een forum nou eenmaal. ;)


Josette

 ;D ;D ;D

Ik ben ook blij voor jou hoor!
Eet hem maar lekker op hoor, en geniet ervan.

Succes met je excel.  :goed
Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette