foto's naar computer.

Gestart door Format Arie, 20 februari 2009, 13:41:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Format Arie

Heb een canon Powershot SX100 IS camera. Heb de software daarvan geinstalleerd. In het verleden starte het program bij aansluiten camera vanzelf op, en kon ik zo de fotos naar computer zetten. Nu doet ie dat niet meer. Als ik handmatig opstart, en dan kies voor connect to camera, krijg ik foutmeldingen vensters:

1 C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorwks.dll is niet geschikt voor windows of het bevat een fout.

2.C:\Windows\Microsoft.NET\Framework\v2.0.50727\mscorwks.dll kan niet geladen worden.

Heb al 2 keer aan tel. helpdesk van Canon gehangen, maar zijn niet verder gekomen van downloaden en install van  http://www.microsoft.com/downloads/thankyou.aspx?familyId=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&displayLang=en
en dat heeft niets veranderd.
Iemand een idee, of een ander standaard (free) program waar het wel mee lukt?
Want baal ervan dat ik juist de foto's van afgelopen dagen niet fatsoenlijk op mijn computer krijg.

Han

Ik begrijp dat je die foto's zo snel mogelijk veilig wilt stellen.

Wat je kunt proberen is deinstallatie van alle weergegeven .Net software via je configuratiescherm/software. Daarna de computer echt uitzetten en zo'n 20 tellen later weer aan. Dan naar Windows-update gaan en alle .Net software daarvandaan opnieuw installeren.

Lukt dat allemaal niet dan kan je de foto's ook van je camera afhalen door het uitlezen van de geheugenkaartje met card-readertje die ze wel hebben voor een habbekrats bij Saturn om de hoek van BB.
Neem wel even je geheugenkaartje uit de camera mee naar saturn. Dan weet je zeker dat je het goede cardreadertje koopt.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Josette

Wie geen fouten maakt, maakt gewoonlijk niets! Groetjes van Josette

Han

Die download komt als het goed gaat vanzelf erbij binnen via de windows update.  ;)
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!

Format Arie

.NET software gedeinstalleerd. Gaf na tijdje opnieuw geinstalleerd te hebben foutmeldingen van iets (?) wat niet meer werkte. Systeemherstel moeten doen.
En toen zag ik dat de SanDislk SD ultra II geheugenkaart gewoon rechtstreeks in mijn laptop past. Echter, hij vraagt nog wel om het stuurprogramma daarvoor, en die vind ik dus juist niet voor VISTA op de Sandisk Site. Ik kijk nog verder.

Format Arie

gevonden, en het werkt. Topic kan gesloten worden. bedankt voor het meedenken.

Han

Fijn dat het met de foto's gelukt is Arie!

Dat .Net probleem gaat uiteindelijk toch problemen geven in de toekomst want voor veel software heb je de .Net software onderliggend nodig. Blijft verder daarvoor niets anders over dan een schone installatie daarvoor. Tja....
Dat zijn zorgen voor morgen. Ik sluit het topic hiermee af.
Als de PCN-server down is, dan moeten we 'm opvrolijken!!